×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جزییات حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان

به گزارش«رهوا».ساعتی پیش برج دوقلوی «متروپل» آبادان فروریخت و عده‌ای زیر آوار محبوس شدند. طبق آمارهای غیررسمی عده‌ای در این اتفاق زیر آوار مانده‌اند که روابط عمومی اورژانس خوزستان اعلام کرد بالگرد و پنج آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند اورژانس در حالت آماده باش قرار دارد.

همچنین تیم‌های ارزیاب و اورژانس ماهشهر نیز برای امداد رسانی به افرادی محبوس در زیر آوار این برج ۱۳ طبقه اعزام شده‌اند.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در صحنه حضور دارند، اظهار کرد: این حادثه تاکنون دو مصدوم داشته است و احتمال افزایش مصدومان نیز وجود دارد.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تیم‌های اورژانس نیز از اهواز به محل حادثه اعزام شده‌اند.

سگ‌های زنده‌یاب و امدادگران هلال‌احمر اعزام شدند

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان در این خصوص اظهار کرد: ساعت ۱۲:۳۰ امروز دوم خرداد ماه، گزارش حادثه ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری اعلام شد.

وی افزود: چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان ادامه داد: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده‌باش هستند.

آماده‌باش اورژانس در پی فروریختن برج متروپل/ در این ساختمان واحدهای مسکونی قرار داشت

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در پی فروریختن برج متروپل در آبادان اورژانس خوزستان در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی از اعزام یک بالگرد و آماده باش پایگاه‌های اورژانس استان خوزستان در پی بروز این حادثه خبر داد.

شرهانی گفت: ۲۰ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه اتوبوس به محل حادثه اعزام شدند و کلیه نیروهای ستادی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اهواز نیز به آبادان اعزام شد.

شرهانی با بیان اینکه از تعداد کشته‌ها و مصدومین اطلاعاتی در دست نیست، گفت: در این ساختمان واحدهای مسکونی قرار داشت.

آمار دقیقی از جان باختگان وجود ندارد 

احسان عباس‌پور فرماندار آبادان در رابطه با این حادثه اظهار کرد: آمار دقیقی از جان باختگان درحال حاضر وجود ندارد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند.

فرماندار آبادان گفت: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

وی ادامه داد: دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

جزییات حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان/ مردم زیر آوار محبوس شدند +عکس و فیلم

استقرار اتوبوس آمبولانس درکنار ساختمان درحال ریزش آبادان /یک فوتی و ۴ مصدوم

سخنگوی اورژانس کشور گفت: با اعلام ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد و تاکنون ۴ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی افزود: برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.

متاسفانه این حادثه تاکنون یک فوتی و ۴ مصدوم به جای گذاشته است.

جمعی از شهروندان زیر آوار هستند 

رییس فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی افزود: ۱۵ دستگاه آمبولانس در محل حادثه مستقر شدند و ۳۰ دستگاه آمبولانس از سراسر استان درخواست شده است.

جزییات حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان/ مردم زیر آوار محبوس شدند +عکس و فیلم
تاکنون هفت مصدوم به بیمارستان منتقل شده است 

رئیس فوریتهای پزشکی آبادان با اشاره به ریزش ساختمان ۱۰ طبقه، گفت:‌ این ساختمان ۱۰ طبقه در مرکز شهر آبادان است و بخشی از این ساختمان ریزش کرده است.

وی ادامه داد:‌ موضوع مهم امنیت و ایمن سازی ساختمان است که نیروهای امدادی در حال انجام هستند.

نقیبی خاطرنشان کرد: ‌۱۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است؛ ضمن اینکه یک فروند بالگرد نیز آماده شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان درباره تعداد مصدومان بیان کرد: تاکنون ۷ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند و متاسفانه تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده است.

۳ کشته و ۲۱ نفر مجروح شدند

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه امدادرسانی به مصدومین این حادثه ادامه دارد، اظهار کرد: ۳ نفر از مصدومین حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان فوت کردند.

وی افزود: این حادثه تاکنون ۲۱ زخمی داشته است.

 اورژانس خوزستان در پی بروز این حادثه به حالت آماده باش درآمده است.

۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در ساختمان حضور داشتند

‌مدیر عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان درباره میزان مصدومان گفت: تاکنون ۱۶ مصدوم از زیر آوار نجات یافتند اما احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است چرا که ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در ساختمان حضور داشتند.

وی با اشاره به وضعیت خطرناک ساحتمان و احتمال ریزهای بعدی از مردم خواست در محل حادثه تجمع نکنند.

 بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

‌در پی ریزش ساختمان در دست احداث متروپل در آبادان، رئیس کل دادگستری استان خوزستان دستور بررسی دقیق علت و عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با کلیه مرتبطین و مسببین حادثه را صادر کرد.

دهقانی ‌اظهار کرد: ظهر امروز ساختمان چندطبقه در دست احداث در آبادان ریزش کرد که بلافاصله رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در صحنه حاضر و دستورات مقتضی جهت رسیدگی به موضوع صادر شد.

وی همچنین از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در کنار رئیس دادگستری و دادستان آبادان، موضوع را تا حصول نتیجه مقتضی پیگیری و نظارت کند.

تذکر پلیس به مردم؛ در محل حادثه حاضر نشوید

سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی آبادان در پی ریزش ساختمان تجاری متروپل از مردم خواست؛ از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کرده و به هیچ عنوان در محل حادثه حاضر نشوند.

وی افزود:  تیم‌هایی از یگان های انتظامی و راهور برای تامین نظم و امنیت در محل حادثه حضور دارند و  اقدام به تخلیه لایه به لایه جمعیت از معابر و نوارکشی در محل  می کنند تا مسیر تردد خودروهای امدادی باز شود.

فرمانده انتظامی آبادان گفت: علت حادثه در دست بررسی است و  هرگونه اطلاعات تکمیلی از سوی مراجع ذیصلاح به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

جزییات حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان/ مردم زیر آوار محبوس شدند +عکس و فیلم

آمار جدید/۵ کشته و ۲۷ نفر مصدوم شدند

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در تازه ترین اطلاعات و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین آمار مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: تا این لحظه ۵ نفر در این حادثه فوت کردند و ۲۷ نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان تکنسین اورژانس است، افزود: تلاش‌ها برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

دستور ویژه وزیر کشور به استاندار خوزستان در پی ریزش یک ساختمان مسکونی

وزیر کشور به دنبال حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل در شهرستان آبادان، در تماس تلفنی با استاندار خوزستان خواستار به کارگیری همه امکانات برای رسیدگی فوری به حادثه دیدگان و نجات محبوسان احتمالی زیر آوار شد.

احمد وحیدی در این تماس تلفنی از صادق خلیلیان خواست، با به کارگیری همه ظرفیت ها و امکانات، برای نجات افرادی که احتمالا در پارکینگ و طبقه همکف این ساختمان گرفتار شده اند، تسریع شود.

وی همچنین به سازمان مدیریت بحران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دستور دارد همه امکانات خود را در این زمینه به کار گیرند و در اسرع وقت نسبت به بررسی کارشناسانه این حادثه اقدام کنند.

علاوه بر این، وزیر کشور خواستار معرفی مسببان و متخلفان این حادثه به دستگاه قضایی شد.

اعزام تیم حرفه‌ای امداد و نجات آتش نشانی تهران به آبادان

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز اعلام کرد: ‌اخبار حادثه ساختمان متروپل شهر آبادان سبب نگرانی افکار عمومی و به خصوص مردم عزیز خوزستان شده است، تیم زبده و حرفه‌ای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری تهران با همراهی اعضای شورا آماده کمک و اعزام به آبادان است. برای این عزیزان دعا می‌کنیم.

آتش نشانان حادثه پلاسکو در حال اعزام به آبادان

قدرت الله محمدی سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اعزام نیرو‌های آتش نشان به آبادان، اظهار کرد: تیم آتش نشانان و نیرو‌های امدادی که در حادثه ساختمان پلاسکو اقدام به امداد رسانی کرده بودند در حال اعزام به آبادان هستند.

همچنین ماشین‌های برش بتون و تمامی تجهیزات لازم برای آواربرداری نیز همراه با آتش نشانان در حال اعزام به آبادان است.

تخریب ۴۰ درصدی برج “متروپل”

فرماندار آبادان درباره تازه ترین وضعیت ریزش ساختمان ده طبقه متروپل در این شهر گفت‌: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش متروپل ۵ نفر و مصدومان آن ۲۷ نفر است؛ حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ساختمان تخریب شده است.

دستور معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه آبادان

معاون اول رییس جمهور بر لزوم رسیدگی فوری به حادثه ریزش ساختمان ده طبقه در مرکز شهر آبادان و خارج کردن سریع مصدومان از زیر آوار تاکید کرد.

محمد مخبر بلافاصله پس از اطلاع از وقوع ریزش ساختمان متروپل در شهر آبادان، در تماس های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، دستورات لازم برای بسیج امکانات جهت کمک به مصدومان و مجروحان این حادثه را صادر کرد و ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این حادثه و ابراز همدردی با مصدومان، خواستار بررسی دقیق علل وقوع این اتفاق شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.