×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بساط گروهک‌های ضدانقلاب را جمع می‌کنیم

به گزارش«رهوا».دو هفته پیش هم سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در بازدید از یگان‌های مرزی سپاه در شمال غرب کشور، با اشاره به سوءاستفاده گروهک‌های تروریستی و مسلح از اقلیم شمال عراق برای ایجاد ناامنی در مناطق مرزی ایران تأکید کرده بود: ادامه این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست و پاسخ لازم را به تروریست‌‌ها خواهیم داد. پاکپور با تأکید بر اینکه دولت عراق و اقلیم کردستان نباید به تروریست‌‌ها اجازه جولان و برپایی مقر در این سرزمین برای تهدید و ایجاد ناامنی علیه ایران را بدهند، تأکیدکرده بود:«با توجه به وضعیت منطقه و احتمال پاسخ قاطع‌، کوبنده و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران به گروهک‌های تروریستی وابسته به دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی که در اقلیم شمال عراق لانه کرده‌اند از ساکنان این مناطق درخواست می‌کنیم از مقرهای تروریست‌‌ها فاصله بگیرند تا آسیبی متوجه آنها نشود. »
این تهدید خیلی طولانی نشد و سه روز پس از آن، نیروی زمینی سپاه پاسداران بامداد پنج‌‌شنبه ۱۸ شهریور به مواضع گروه‌های ضد انقلاب در شمال عراق حمله کرد. تسنیم، با اعلام این خبر نوشت که این عملیات «با بهره‌گیری از پهپادهای انتحاری و رزمی» در شمال عراق انجام شده است. سپاه در این حمله به جز پهپاد، از «توپخانه‌های هوشمند و نقطه‌زن» برای هدف قرار دادن محل‌های استقرار مخالفان در اقلیم کردستان در شمال عراق استفاده کرده بود.
دیروز هم رئیس ستادکل نیروهای مسلح بار دیگر هشدار داد که جمهوری اسلامی ایران تداوم حضور و شیطنت ضد انقلاب در این منطقه را تحمل نخواهد کرد. سردار باقری با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی در شمال عراق اظهار داشت: در مسئله اقلیم شمال عراق متأسفانه با کم‌توجهی اقلیم و ضعف‌‌‌هایی که دولت عراق به دلیل حضور امریکایی‌‌‌ها داشته است، مواجه هستیم که این سبب شده تا گروهک‌های ضدانقلاب مسلح در شمال عراق حضور فعالی داشته باشند. این گروهک‌ها پس از سال‌‌‌ها شکست‌‌‌هایی که داشتند در یک سال اخیر با تحریک امریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های مرتجع عربی سعی کردند عملیات‌های تروریستی را توسعه دهند؛ هرچند که تاکنون نتوانسته‌اند کار موفقی انجام دهند،اما در برخی از مناطق مرزی جمهوری اسلامی ناامنی‌‌‌ها و نگرانی‌‌‌هایی را به وجود آوردند؛ لذا ما چنین شیطنت‌‌‌هایی را برنمی‌تابیم.
‌ ‌ لانه گروهک‌های مسلح را منهدم خواهیم کرد
سرلشکر باقری با اشاره به عملیات‌های سپاه در شمال‌غرب کشور و در مرزهای همجوار ما در آن منطقه گفت: اجرای این عملیات‌‌‌ها اتفاق بزرگی است؛ ناامن سازان مرزهای شمال‌غرب کشور ما بدانند که این آغاز یک اتفاق بزرگ است؛ گروهک‌های مسلحی که با حمایت صهیونیست‌‌‌ها و امریکا و برخی کشورهای مرتجع عربی در کنار مرزهای ما لانه کرده‌اند و هر از گاهی عملیاتی را علیه مرزهای ما و مرزنشینان شمال غربی کشور ما انجام می‌دهند که البته بیش از ۹۰ درصد آنها شکست می‌خورند و منهدم می‌شوند.
سرلشکر باقری تصریح کرد: گروه‌های تروریستی بدانند که باید بساطشان را از این منطقه جمع کنند؛ چراکه اینگونه تحرکات بسترساز آغاز یک عملیات بزرگ و مداوم علیه آنان خواهد بود و از این پس هیچ آرامشی در هیچ مقری از گروه‌های ضدانقلاب مسلح در شمال عراق وجود نخواهد داشت و این حق ملت ایران است. طبق منشور ملل متحد حق دفاع در برابر متجاوز به ملت ایران داده شده است و باید بساط این گروه‌های تروریستی علیه ملت ایران از شمال عراق برچیده شود. هم دولت عراق و هم اقلیم شمال عراق در این خصوص مسئولیت دارند؛ نمی‌توانند بگویند که ما توان مقابله با این گروه‌‌‌ها را نداریم و از طرفی هم عنوان کنند شما هم اقدامی نکنید؛ این تناقض قابل پذیرش نیست. اخطار‌‌ها و تذکرهای این سالیان طولانی کفایت می‌کند. من از عزیزان‌مان در سپاه قدردانی می‌کنم که این کار را آغاز کردند و به طور مداوم باید این کار ادامه پیدا کند تا مقر‌‌ها و محل‌های توطئه اینها جمع شود.
‌ ‌ امریکایی‌‌ها هم باید بساط‌شان را جمع کنند و بروند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: یکی از محل‌های توطئه علیه ما پایگاه حریر امریکایی‌‌‌ها است که باید جمع شود؛ ما حضور پایگاه حریر در کنار مرزهای‌مان و برگزاری جلسات توطئه ضدانقلاب را در داخل این پایگاه تحمل نخواهیم کرد و اینها باید بساط‌شان را جمع کنند و این کار تازه آغاز شده است و با جدیت ادامه خواهد داشت و مجموعه‌ای از فعالیت‌های دیپلماتیک و نظامی برای برقراری امنیت و آرامش پایدار در منطقه باید برقرار شود.
سرلشکر باقری در عین حال در حاشیه مراسم تودیع و معارفه جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و در جمع خبرنگاران درباره فعالیت گروه‌های مخالف این را هم گفت که فعالیت‌های سیاسی هیچ ایرادی ندارد و ما در درون کشورمان صد‌‌‌ها حزب داریم که بسیاری از اینها ممکن است با مشی دولت‌های ما اختلاف داشته باشد، اما در عین حال نشریه دارند، سامانه‌های ارتباطی دارند و فعالیت‌های سیاسی و تبلیغی خود را انجام می‌دهند که این طبق قانون اساسی ما آزاد است، اما فعالیت‌های مسلحانه را نمی‌توانیم تحمل کنیم و حتما با آن برخورد می‌کنیم. وی گفت: ما از جهت اطلاعاتی اشراف کاملی بر آنها داریم و در حملات و عملیات‌‌‌هایی که دو هفته پیش اتفاق افتاد، مقر فرماندهی تعدادی از این گروه‌‌‌ها را با اعلام قبلی به‌صورت نقطه‌ای منهدم کردیم؛ چراکه ما در مرحله نخست، قصدمان تحمیل تلفات نبود و به همین جهت به آنها اطلاع دادیم. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: از این به بعد چنانچه این فعالیت‌‌‌ها و حضور گروه‌های تروریستی ادامه یابد، قطعاً با فعالیت‌های گسترده نظامی جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.
‌ ‌ تحولات افغانستان را هوشیارانه رصد می‌کنیم
سرلشکر باقری با اشاره به تحولات اخیر در کشور افغانستان گفت: آنچه در افغانستان اتفاق افتاد پیش از آنکه بگوییم گروهی جنگید و آنان را شکست داد، باید بگوییم که امریکا به دلیل ایستادگی در برابر یک ملت و دخالت در امور داخلی کشوری دیگر و تلاش برای حاکم کردن فولاد، باروت و گوگرد بر اراده مسلمانان یک کشور شکست خورد؛ که منجر شد امروز با شکست و خفتی بدتر از ویتنام این کشور را ترک کند و بسیاری از نفرات و همکاران خود را هم نتوانست با خود ببرد. تحولات افغانستان جدای از خوشحالی ما از شکست امریکایی‌‌‌ها در منطقه، نگرانی‌‌‌هایی را نیز به همراه دارد که نیروهای مسلح تلاش کردند به لحاظ مراقبت نسبت به تهدیدات دفاعی و امنیتی فعالیت‌های لازم را داشته باشند و ما هوشیارانه صحنه را دنبال خواهیم کرد و مراقب هستیم که آسیبی به کشور ما وارد نشود؛ ان‌شاءالله با تصمیم و اراده مردم افغانستان حکومتی فراگیر و دوست ملت ایران در آن کشور مستقر شود.
‌ ‌ توسعه ارتباطات نظامی ایران با کشورهای عضو شانگهای
سرلشکر باقری همچنین درباره پیمان شانگهای گفت: مسلماً ارتباطات و روابط نظامی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو پیمان شانگهای توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.