×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اطلاعات جدید در مورد سلمان رشدی و هادی مطر

به گزارش«رهوا».نویسنده ۵۷ ساله هری پاتر در توییتر با پیامی از جانب یک اسلامگرای پاکستانی روبرو شده که برای او نوشته است: «نفر بعدی تو هستی»، کسی که حمله به سلمان رشدی را ستوده است. رولینگ در توییتر از ترس خود برای مورد حمله قرار گرفتن گفته است. رولینگ در توییتر خود و در محکوم کردن حمله به سلمان رشدی نوشته بود: «خبرهای هولناکی است. الان خیلی حالم بد است. امیدوارم حالش خوب شود».

اطلاعات تازه از هادی مطر ضارب سلمان رشدی و تهدید جی کی رولینگ

اطلاعات تازه از هادی مطر ضارب سلمان رشدی و تهدید جی کی رولینگ

اطلاعات تازه از هادی مطر ضارب سلمان رشدی و تهدید جی کی رولینگ

کاربری به نام میر آصف عزیز از کراچی، پاکستان در پاسخ به این توییت رولینگ نوشته است: «نگران نباش نفر بعدی تو هستی». جی کی رولینگ نیز در واکنش به این توییت تهدیدآمیز از مقامات توییتر درخواست کرده که این حساب کاربری را حذف کنند. در حساب توییتری میر آصف عزیز، وی خودش را دانشجو، فعال اجتماعی، فعال سیاسی و محقق توصیف کرده است. توییتر نیز در واکنش به درخواست خانم رولینگ برای حذف این اکانت به اتهام زیر پا گذاشتن قوانین توییتر نوشته است: «بعد از بررسی اطلاعات موجود، تصمیم گرفتیم که هیچ نقض قونین توییتری در محتوا آنطور که شما گفته بودید رخ نداده است. از کمک شما ممنونیم و از شما می خواهیم که در آینده اگر تهدیدات بالقوه ای دیدید با ما تماس بگیرید».

اطلاعات تازه از هادی مطر ضارب سلمان رشدی و تهدید جی کی رولینگ

تازه ترین اطلاعات از وضعیت جسمی سلمان رشدی در بیمارستان

سلمان رشدی نویسنده کتاب توهین آمیز آیات شیطانی پس از نوشتن این کتاب با اعتراضات گسترده مسلمان در سراسر جهان مواجه شده و در ادامه امام خمینی (ره) او را مرتد اعلام کرد. از آن پس بود که سلمان رشدی زندگی مخفیانه و تحت مراقبت شدید نیروهای امنیتی بریتانیا را آغاز کرد و به تازگی در مصاحبه ای گفته بود که پس از نقل مکان به ایالات متحده، زندگی اش تقریباً به حالت عادی بازگشته است. او صبح روز جمعه به وقت محلی در نیویورک مورد حمله جوانی ۲۴ ساله به نام هادی مطر قرار گرفت که حدود ۱۵ ضربه چاقو به گردن، شکم و دست او وارد کرد. سلمان رشدی بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و اعلام شد با دستگاه تنفس می کند، احتمال دارد یک چشمش را از دست بدهد، عصب دستش قطع شده و به کبدش نیز آسیب رسیده است.

اما در خبرهای امروز گفته شده که وی اکنون می تواند خودش نفس بکشد و صحبت می کند اما خطر از دست دادن چشم او را تهدید می کند. عطیش تیسیر، نویسنده نزدیک به سلمان رشدی روز گذشته در توییتی نوشت که دستگاه تنفس مصنوعی را از روی او برداشته و سلمان رشدی صحبت می کند اما مدتی بعد توییت خود را حذف کرد. اما سخنگوی رشدی بعدتر اعلام کرد که اطلاعات آمده در توییت تیسیر واقعیت دارد بدون اینکه اطلاعات جدیدی در مورد وضعیت جسمانی سلمان رشدی ارائه کند. هادی مطر روز جمعه در دادگاه منطقه ای چاوتاوکوا به تلاش برای قتل متهم شد اما اتهامات خود را نپذیرفت. قاضی نیز حکم بازداشت او بدون امکان وثیقه را صادر کرده است.

اطلاعات تازه از هادی مطر ضارب سلمان رشدی و تهدید جی کی رولینگ

اطلاعات تازه از هادی مطر ضارب سلمان رشدی و تهدید جی کی رولینگ

اطلاعات تازه از هادی مطر ضارب سلمان رشدی و تهدید جی کی رولینگ

هادی مطر کیست؟

مالک باشگاه بوکسی که مطر در ماه های گذشته در آن تمرین کرده بود گفته است که متوجه هیچ رفتار خشونت آمیزی از جانب ضارب سلمان رشدی نشده و وی را فردی مودب و آرام می دیده است اما چیزی که نظرش را جلب کرده «غمگینی شدید» او بوده است. وی مدعی شده که مطر در مقابل تلاش های او و دیگر اعضای باشگاه برای دوستی و نزدیک شدن به هم مقاومت می کرده است. مقامات آمریکایی مدعی شده اند که مطر در ایالات متحده و از والدینی بدنیا آمده که خود مهاجرانی از منطقه جنوبی یارون در لبنان بوده اند. ناپدری هادی او را پسری بسیار خوب و باهوش و خوش قلب توصیف کرده است. گفته می شود مطر در سه سال گذشته همراه با مادر و دو خواهرش در خانه ای در منطقه فیرویو، نیوجرسی زنگی می کرده و یکی از همسایگان آن ها را یک خانواده بسیار معمولی و مهربان توصیف کرده است.

هادی مطر کیست؟

مادر هادی مطر

هادی مطر کیست؟

خانه محل زندگی هادی مطر، مادر و دو خواهرش

یکی از همسایگان نیز بر این نکته تایید داشته که مطر همیشه تنها بوده و هیچ دوست یا رابطه اجتماعی خاصی نداشته است. مادر او سیلوانا فردوس نام دارد و ۴۶ سال دارد و همراه پسر و دخترانش در یک خانه چهار خوابه به ارزش ۷۰۰,۰۰۰ دلار زندگی می کند. او معلم و مترجم زبان عربی است و در سال ۲۰۰۴ از حسن مطر، پدر هادی مطر جدا شده است. او در سال ۲۰۱۲ با بدهی نزدیک به ۷۴,۰۰۰ دلاری اعلام ورشکستگی کرد و برای شروعی تازه همراه با فرزندانش از کالیفرنیا به نیوجرسی نقل مکان نمود. او علاوه بر هادی، دو دختر دوقلوی ۱۴ ساله دارد. همسایگان این خانواده را خانواده ای آرام و معمولی توصیف کرده اند که همیشه سرشان به کار خودشان بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.