×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمادگی کامل ایران برای انتقال تجربیات پلیسی به عراق

به گزارش «رهوا».سردار احمد رضا رادان در دیدار با عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق ضمن خوش آمدگویی به وی و هیات همراه اظهار داشت: گرچه به نوعی داغدار شهادت رئیس جمهور عزیزمان و تعدادی از همراهان وی هستیم ولی ما ایرانی ها بر این باوریم که دیدار دوستانمان در این مواقع تسلی دل ما خواهد بود.

خبرگزاری پلیس نوشت، وی افزود: بی صبرانه منتظر این دیدار بودیم و امیدوارم در مدتی که در کشور ما مهمان هستید به شما خوش بگذرد و توافقات بدست آمده منجر به امنیت بیشتر دو کشور شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه وقتی گزارش سفر به عراق را برای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شهید ارائه دادم، ابراز خوشحالی کردند و گفتند، برای مسئولان عراقی خصوصا نخست وزیر جناب آقای السودانی دعا می کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر به عراق خاطرنشان کرد: بعد از این سفر چندین هیات از عراق به ایران آمدند و از بخش های مختلف پلیس ایران بازدید کردند و امیدوارم این بازدیدها منجر به رضایت و امنیت مردم دو کشور شود.

سردار رادان با بیان اینکه پلیس ایران در همه بخش ها آمادگی کامل دارد تا تجربیات خود را در اختیار کشور دوست عراق بگذارد، افزود: همه بخش های انتظامی از جمله پلیس سایبر، راهنمایی و رانندگی، یگان ویژه، آموزش و دانشگاه، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریسم و خاصه همکاری در زمینه مراسم بزرگ اربعین می تواند بخش هایی باشد که همکاری در آنها نیاز هر دو کشور است.

وی گفت: باید یک تشکر ویژه نیز در خصوص همکاری در جهت تسهیل تردد زائران در اربعین سال گذشته داشته باشم و امیدورام امسال نیز این همکاری متقابل افزایش و سهولت تردد و امنیت زائران فراهم شود.

مناسبات ایران و عراق برای ۲ کشور و منطقه اثرگذار است
وزیر کشور عراق نیز در این دیدار گفت: روابط و مناسبات برای ایران و عراق بسیار حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم به دلیل تاثیرگذاری در کل منطقه این روابط و مناسبات گسترش یابد.

عبدالامیر الشمری اظهار داشت: در ابتدا مراتب تسلیت خود را برای شهادت رئیس جمهور و تعدای از همراهان وی را اعلام می کنم و باید بگویم که این ضایعه اسفناک مربوط به ایران نبود و شامل کلیه امت های اسلامی است زیرا آقای رئیسی یاور مظلومان بود و قدم های بسیاری برای یاری رسانی به آنان برداشته بود.

وی ادامه داد: جا دارد از مهمان نوازی گرم و کریمانه شما که در این سفر نسبت به ما داشته اید کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

وزیر کشور عراق افزود: بطور قطع ثمره این سفر تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر ملت های ما دارد و تحولات سیاسی منطقه می طلبد که به دور از هر چالشی روابط ارتقا یابد.

عبدالامیر الشمری خاطرنشان کرد: مناسبات ایران و عراق به نحوی است که می تواند تاثیرگذار در امنیت بین المللی باشد و از این رو برنامه دولت متبوع ما تقویت همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور عراق افزود: در این سفر در زمینه های مختلفی همچون مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، جرایم سازمان یافته، مرزبانی و پلیس سایبری توافقاتی صورت گرفت و امیدواریم بتوانیم این روابط را گسترش و به امنیت مردم هر دو کشور کمک کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.