×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آسمانی شدن علی لندی نوجوان فداکار ایرانی

به گزارش«رهوا».۱۸ شهریور بود که فریاد‌های مادر سالخورده و خواهر شهید ابراهیم عزیزی، علی لندی ۱۵ ساله را متوجه وقوع آتش سوزی در خانه آن‌ها کرد.

علی که آن روز مهمان خانه خاله اش در شهر ایذه بود، وقتی هنگام گذر از کوچه متوجه حادثه شد، بی درنگ برای کمک به مادر و دختر به خانه آنها رفت.

یک گاز پیک نیکی شعله ور شده بود و علی آن را برداشت و از مادر و دختر دور کرد اما ناگهان با شعله های آتش تمام بدن علی گر گرفت.

عموی علی لندی گفت:«حادثه آتش سوزی در نزدیکی هلال احمر ایذه و در خانه همسایه دیوار به دیوار اتفاق افتاده بود. آن روز قبل از اینکه ماموران آتش نشانی از راه برسند علی برای کمک به مادر و دختر به خانه آنها رفته بود. یکی از همسایه ها یک پتو برای خاموش کردن آتش آورده بود که آن را هم به یکی از خانم ها داده بود.»

ایوب لندی در ادامه گفت: «مادر و دختری که علی اقدام به نجات آنها کرد،مادر و خواهر شهید ابراهیم عزیزی بودند. مادر ۸۵ ساله شهید حدود سه روز بعد از حادثه به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.اما خواهر شهید بهبود پیدا کرد و مرخص شد.»

علی لندی پس از این حادثه در نهایت به بیمارستانی در اصفهان منتقل شد اما با همه ی تلاش های پزشکان این پسر نوجوان پس از ۱۰ روز جدال با مرگ شامگاه پنجشنبه یکم مهر ماه بر اثر شدت جراحات درگذشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه به مناسبت عروج ملکوتی نوجوان فداکار علی لندی، شنبه را عزای عمومی در شهرستان ایذه اعلام کرد.

پیکر علی لندی روز گذشته در میان استقبال گرم و باشکوه مردم ایذه وارد زادگاهش شد.

مراسم خاکسپاری پیکر این نوجوان فداکار امروز در شهرستان ایذه برگزار خواهد شد.

خبر درگذشت علی لندی واکنش های زیادی را به دنبال داشت.

تعدادی از مسئولین ارشد کشور با انتشار پیام هایی آسمانی شدن وی را تسلیت گفتند، از رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و معاون اولش محمد مخبر گرفته تا وزیر بهداشت بهرام عین اللهی و مقام معظم رهبری. در تماسی از دفتر رهبر انقلاب با خانواده ی علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ ای ابلاغ و با این خانواده داغدیده همدردی شد.

کاربران ایرانی نیز در توییتر به این خبر واکنش نشان دادند و علی لندی را قهرمانی ملی خواندند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.