×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵۳ درصد اسرائیلی‌ها دیگر احساس امنیت نمی‌کنند

به گزارش«رهوا».بررسی‌های مرکز مطالعات امنیت داخلی در تل‌آویو حاکی از آن است که ۸۰ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه صرفاً یک توجیه بود. ۵۳درصد آن‌ها هم پس از نبرد ۱۱ روزه شمشیر قدس که طی آن حدود ۴ هزار موشک به اراضی اشغالی شلیک شد، احساس امنیت شخصی کمتری دارند. دیگر ابعاد این مطالعه نشان می‌دهد، ۱۴درصد آن‌ها ضمن مخالفت با حمله به مسجدالاقصی، این اقدام را عاملی برای تشدید وخامت اوضاع می‌دانند. ۴۰ درصد هم فقط در صورتی با حمله به مسجدالاقصی موافقند که این اقدام پیامد‌های میدانی و امنیتی نداشته باشد. روز یک شنبه حدود هزار و ۲۰۰ نفر از شهرک‌نشینان در سایه چتر حمایتی نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی یورش بردند و علاوه بر حمله به ده‌ها نمازگزار، شماری را دستگیر کردند. در واکنش به تحرکات صهیونیست‌ها، جوانان فلسطینی در دو حمله جداگانه، با سنگ به چند خودرو حمله کردند که طی آن حداقل چهار شهرک‌نشین صهیونیستی مجروح شدند. نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از حامیان سرسخت اقداماتی اینچنینی است و روز یک شنبه نیز خواستار ادامه تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی شده بود از پلیس این رژیم تشکر کرد. احمد الطیبی، عضو عرب کنست، در واکنش به اظهارات بنت که در آن برای اولین بار از عبارت «آزادی عبادت یهودیان در کوه معبد (مسجد‌الاقصی)» یاد شده، آن را یک تنزل جدی برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دانست.
به صهیونیست‌ها باج نمی‌دهیم
خالد البطش، هماهنگ‌کننده گروه‌های ملی و اسلامی در غزه و از رهبران جنبش جهاد اسلامی با تأکید بر اینکه مردم فلسطین محاصره را نمی‌پذیرند، افزود: «اگر این تلاش‌ها شکست بخورد، ملت ما برای بازپس‌گیری حق خود، چاره‌ای جز مقابله و تلاش با تمام قدرت ندارد. آنچه صهیونیست‌ها نتوانستند در نبرد شمشیر قدس از ما بگیرند، نمی‌توانند با باج‌خواهی و محاصره از ملت ما بگیرند.» محمد حماده، سخنگوی حماس نیز گفت: «رژیم صهیونیستی با ر‌ها کردن افسار شهرک‌نشینانش در مسجدالاقصی ناتوانی خود را نشان می‌دهد. این رژیم باید بداند که ملت فلسطین آماده مقابله است.»
اعتراض‌ها در ترکیه
معترضان به این اقدام صهیونیست‌ها در شهر استانبول در مقابل ساختمان کنسولگری رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و با در دست داشتن پرچم‌های ترکیه و فلسطین، تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و فلسطینیان را محکوم کردند. شهر عثمانیه، استان هاتای و شهر قیصریه دیگر نقاطی بودند که مردم معترض به خشونت صهیونیست‌ها در آن‌ها تظاهرات کردند. پیش از این، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به حمله روز یک شنبه پلیس رژیم اشغالگر به فلسطینیان در مسجدالاقصی اعلام کرده بود: «بازداشت گروهی از فلسطینیان از جمله کودکان و زنان به دست نیرو‌های امنیتی «اسرائیل» را که با نقض کرامت انسانی انجام می‌گیرد، محکوم می‌کنیم.»

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.