×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴کشور خارجی در ایران مزرعه رمزارز دارند!

به گزارش«رهوا».بر اساس اعلام انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر برق ایران پس از ونزوئلا ارزان‌ترین برق جهان است و حالا با سقوط ارزش ریال، نرخ برق ایران نازل‌تر شده است. همین موضوع نام ایران و ونزوئلا را به عنوان دو بهشت استخراج رمزارز مطرح کرده است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که جیره‌بندی برق شهروندان ایرانی این روزها حاشیه‌ساز شده است و البته انگشت اتهام به سمت مزارع استخراج رمزارز در ایران نشانه رفته است. مزارعی که گفته می‌شود یکی از بزرگترین‌ آنها در اختیار چینی‌هاست.

با وجود این، مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید که نه فقط چینی‌ها که لهستانی‌ها، هندی‌ها و ترکیه‌ای‌ها هم در ایران مزارع رمزارز احداث کرده‌اند. او توضیح می‌دهد: چین، لهستان، هند و ترکیه همه با مجوزهای وزارت صمت و وزارت نیرو فعالیت می‌کنند و البته نرخ برق آنها با بهای برق صادراتی محاسبه می‌شود.

او تاکید می‌کند که واگذاری ارز به مزارع رمزارز خارجی به صرفه‌تر از صادرات است و البته تاکید می‌کند که مصرف برق این مزارع رقم زیای نیست و فقط چیزی حدود ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند. این عدد در حالی اعلام می‌شود که میزان مصرف برق مزارع رمز ارز در ایران شفاف نیست و در حالی که رییس اتاق ایران و چین مصرف برق این مزارع را ۳۰۰ مگاوات اعلام می‌کند، رضا اردکانیان، وزیر نیرو آن را ۲ هزار مگاوات تخمین زده و علی بخشی، رئیس هیأت مدیره سندیکای برق ایران هم به مهر گفته بود که مصرف حدودی برق واحدهای رمز ارز کشور ۶ تا ۷ هزار مگاوات است و بر خاموشی‌ها حتما تاثیرگذار است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.