×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۳ عضو بدن که نشانه هوش بالا هستند؛ از بینی خمیده تا موی بدن

مجله خبری«رهوا».بعضی از این ویژگی ها اصلاً چیزهایی نیستند که انتظارشان را داشته باشیم. در ادامه به ۱۳ عضو بدن می پردازیم که نشان دهنده ی باهوش بودن هستند.

۱- قد بلند

کسانی که قد بلندتری دارند باهوش تر از افرادی هستند که قد کوتاه تری دارند. طبق یک نظریه، قد بلند به افراد اعتبار خاصی می دهد. در گذشته هم افراد قد بلند فرصت بیشتری برای قرار گرفتن در جایگاه رهبری داشتند و همین مسأله باعث می شد آن ها دسترسی بیشتری به دانش و اطلاعات داشته باشند. بعد از آن هم این افراد، قد و جایگاه اجتماعی خود را برای فرزندان شان به ارث می گذاشتند. طبق تحقیقات، افراد بلند قد معمولاً شغل بهتری دارند، به همین دلیل می توانند شرایط آموزشی بهتری برای فرزندان خود فراهم کنند. این فرزندان هم احتمالاً قد والدین خود را به ارث می برند و این چرخه ادامه پیدا می کند.

۲- چشمان آبی

داشتن چشم های آبی رنگ احتمالاً نشان دهنده ی برخورداری از هوش زیاد است. بسیاری از نوابغ دنیا مانند استفن کینگ و ماری کوری، چشم های آبی داشته اند. در چشم های آبی رنگ کمتر از چشم های تیره، رنگدانه وجود دارد، به همین دلیل نور در چشم های آبی بیشتر از چشم های تیره نفوذ می کند. با این حال، همین مسأله می تواند حساسیت چشم ها به نور را بیشتر کند.

۳- بزرگی سر

مسأله ی تأثیر اندازه ی مغز بر میزان هوش هنوز در میان دانشمندان مورد بحث است. با این حال، بزرگی سر می تواند باعث بیشتر شدن هوش شما شود، اما نه به دلایلی که تصور می کنید. کمتر بودن تراکم نورونی در مغز می تواند به مؤثرتر شدن عملکرد مغز کمک کند.

۴- پیشانی پهن

در علم چهره خوانی چینی، پهن بودن پیشانی یکی از نشانه های برخورداری از هوش و مهارت به شمار می رود. به طور کلی، کسانی که این ویژگی را دارند را افرادی می دانند که قادرند کارها را زودتر از بقیه به اتمام برسانند و معمولاً نیازی به توضیح دیگران درباره ی چیزی ندارند.

۵- قرینه نبودن گوش ها

تحقیقی نشان داده است کسانی که در ظاهر خود قرینگی کمتری دارند، مثل افرادی که لاله ی گوش یا یک انگشت شان از عضو متناظرشان بلندتر است، به رهبران بهتری تبدیل می شوند و این توانایی را دارند که نفع شخصی خود را نادیده بگیرند. شاید واکنش های دیگران به اندام های غیر طبیعی این افراد است که باعث می شود آن ها اراده ی خود را بیشتر کنند.

۶- لب های باریک و خنده رو

طبق تحقیقات، داشتن لب های باریک و خنده رو به مردان کمک می کند ظاهر باهوش تری پیدا کنند. این تحقیقات نشان داد غمگین بودن حالت لب ها از نظر دیگران نشانه ی کمتر بودن هوش در مردان تلقی می شد. البته هنوز معلوم نیست چه رابطه ای بین این دو مسأله وجود داشت، اما این طرز نگاه به مرور و به طور ناخودآگاه در افراد شکل گرفته است.

۷- چانه ی نوک تیز

مورد دیگری که به مرور و به صورت ناخودآگاه در طرز نگاه افراد شکل گرفته این است که مردم چانه های نوک تیز و باریک تر را در مردان نشانه ی هوش تلقی می کنند و در مقابل، بزرگی چانه ی مردان را نشانه ی کمتر بودن هوش آن ها می دانند.

۸- موی بدن

طبق تحقیقات، مردانی که بدن پرمو تری دارند، از آی کیو بالاتری برخوردارند. این تحقیقات نشان داد مردانی که پرمو تر بودند، دانشجویان بهتری هم بودند. در پژوهشی با حضور دانشجویان پزشکی آمریکا مشاهده شد نزدیک به نیمی از پزشکان کارآموز این کشور، مردان پرمویی بودند.

۹- بینی رومی

در قرن نوزدهم، شبه علمی به نام بینی شناسی یا نیزولوژی (Nasology) وجود داشت که مدعی بود بین شکل بینی و ویژگی های اخلاقی افراد ارتباط وجود دارد. طبق این شبیه علم، داشتن بینی رومی یا خمیده نشان دهنده ی توانمند بودن فرد در تصمیم گیری است، بینی صاف نشانه ی علاقه ی زیاد به هنرهای زیبا است و کسانی که سوراخ های بینی بزرگی دارند از ذهنی متفکر و جدی برخوردارند.

۱۰- کوتاه تر بودن انگشتان اشاره

طبق تحقیقات، طول انگشتان افراد می تواند نمره ی آزمون SAT آن ها را پیش بینی کند (آزمون اس ای تی، مهارت های تفکر انتقادی و توانایی تحلیل و حل مسائل را ارزیابی می کند و اغلب معیاری برای سنجش موفقیت در کالج محسوب می شود). در تحقیقی مشاهده شد پسرانی که انگشت اشاره ی کوتاه تری داشتند در ریاضی عملکرد بهتری داشتند و دخترانی هم که چنین ویژگی ای داشتند، از هوش بالاتری برخوردار بودند.

۱۱- چپ دست بودن

افراد چپ دست در مقایسه با راست دست ها، در مغز خود، به طور متوسط، از جسم پینه ای بزرگ تری برخوردارند، ویژگی ای که به آن ها کمک می کند اطلاعات را با سرعت بیشتری پردازش کنند. علاوه بر این، نیمکره ی راست مغز در چپ دست ها رشد یافته تر از افراد راست دست است.

۱۲- کم تر بودن پهنای کمر نسبت به پهنای باسن

تحقیقات نشان داده زنانی که پهنای کمرشان کمتر از باسن آن ها است یا زنانی که اندام ساعت شنی دارند، در مقایسه با زنانی که اندام باریک تری دارند، از هوش بیشتری برخوردارند. به گمان دانشمندان، علت این مسأله آن است که زنانی که چنین ویژگی ای دارند، سطح اسیدهای چرب امگا ۳ در بدن آن ها بیشتر است. این مواد انرژی بیشتری می بخشند و حتی در دوران بارداری زنان، به رشد عصبی جنین آن ها کمک می کنند.

۱۳- وزن متناسب

در تحقیقی مشاهده شد در زنان و مردان چاق، در اغلب موارد، میزان ماده ی خاکستری و سفید مغز در نواحی مورد نیاز کمتر از آن هایی بود که وزن متناسبی داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.