×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰ نکته از بیانات امام خامنه‌ای درباره «انتخابات» و «مشارکت پرشور مردم»

به گزارش«رهوا».حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با نمایندگان مجلس یازدهم از طریق ارتباط تصویری دیدار داشتند و ضمن توصیه‌هایی به نمایندگان، عملکرد مجلس در یک‌سال اخیر را نشان‌دهنده تلاش، همت بلند و کارآمدی خواندند.

ایشان هم‌چنین با تشکر از حضور رئیس و نمایندگان مجلس در میان مردم و سفر‌های استانی، به «افزایش کارآمدی و وجودعقلانیت و طمأنینه»، انقلابی ماندن توصیه کردند و به یادآوری این سخن از امام خمینی (ره) که “مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد”، پرداختند.

در ادامه ۱۰ نکته از سخنان مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خردادماه جاری خطاب به نامزدها، مردم و مسئولین را می‌خوانید:

تشکر از داوطلبانی که بعد از عدم احراز صلاحیت، از قانون تمکین کردند

ایشان ضمن تشکر از کسانی که صلاحیت آن‌ها احراز نشد و نجیبانه برخورد و مردم را دعوت به شرکت در انتخابات کردند، بیان داشتند: عدم احراز صلاحیت برخی افراد به معنی بی‌صلاحیتی آنان نیست بلکه به این معناست که شورای نگهبان با توجه به گزارش‌ها، امکانات و آشنایی‌های خود نتوانسته صلاحیت آن فرد را تشخیص دهد.

معترضین به شورای نگهبان اهداف مختلفی دارند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی اعتراض‌ها به شورای نگهبان خاطر نشان کردند: برخی اعتراض‌ها از سر دلسوزی و به‌دلیل نگرانی از مشارکت پایین مطرح می‌شوند، و برخی هم به‌دلیل آنکه نامزد مورد نظرشان احراز صلاحیت نشده، گله‌مند و ناراحت هستند که به آن‌ها ایرادی نمی‌شود داشت، اما برخی با اصل شورای نگهبان مخالفند و با مطالب خود در فضای مجازی و مطبوعات، می‌خواهند از این فرصت برای انتقام از شورای نگهبان استفاده کنند که خداوند از این افراد نخواهد گذشت.

مشارکت مردم ارتباطی با حضور یک فرد ندارد

رهبر معظم انقلاب درباره برخی نگرانی‌ها از احتمال مشارکت پایین مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، گفتند: من معتقدم میزان مشارکت مردم ارتباطی با این اسم یا آن اسم ندارد بلکه مردم به‌دنبال فردی هستند که دارای مدیریت و اراده قوی و کارآمدی بالا برای حل مشکلات کشور باشد.

مشکلات اصلی مردم به‌گونه‌ای دیگر جلوه داده نشود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه نامزد‌ها باید در مناظرات دیدگاه‌های خود را درباره فضای‌مجازی و سیاست خارجی اعلام کنند، تأکید کردند: این‌ها جزء مسائل مردم نیست. مسئله مردم «بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف و مافیای واردات» است که کمر تولید را می‌شکند.

تبیین راه دست‌یابی به سعادت کشور

ایشان با تأکید بر اینکه باید کسی مسئول قوه مجریه شود که مسائل و مشکلات اصلی مردم را بداند و بتواند آن‌ها را حل کند، گفتند: در چنین صورتی، کشور به معنی واقعی کلمه سعادتمند خواهد شد.

دشمنان ۴۲ سال است که علیه انتخابات می‌کوشند

مقام معظم رهبری هم‌چنین بیان داشتند: در این ۴۲ سال دستور کار تبلیغاتی دشمنان اینگونه بوده که قبل از انتخابات می‌گویند مردم شرکت نخواهند کرد، بعد از شرکت مردم در انتخابات می‌گویند انتخابات مهندسی‌شده بوده و در مورد فرد انتخاب شده به عنوان رئیس‌جمهور هم می‌گویند او اختیاری ندارد.

انتخابات تبدیل به صحنه جنگ قدرت نشود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیانات خود نامزد‌ها را از تبدیل کردن انتخابات به «صحنه جنگ قدرت و برخورد‌های اهانت‌آمیز» مشابه آنچه در آمریکا و بعضی کشور‌های اروپایی معمول و مایه آبروریزی آن‌ها است، بر حذر داشتند و گفتند: در گذشته نیز هرگاه در مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی از این‌گونه روش‌های تخریبی، تهمت‌زنی و ترساندن مردم از رقیب استفاده شد، کشور ضرر کرد.

یادآوری آزمون تلخ سال ۱۳۸۸

ایشان هم‌چنین تأکید کردند: نباید انتخابات و جمهوریت را تا وقتی قبول داشت که به نفع ما باشد و اگر به نفع دیگری شد بگوییم آن را قبول نداریم که متأسفانه آزمون تلخی از این قضیه در سال ۸۸ در تاریخ انتخابات باقی ماند.

شرکت در انتخابات حق مردم است

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به عموم مردم بیان کردند: انتخابات در یک روز انجام می‌شود، اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید.

تشویق‌کنندگان به عدم مشارکت، دلسوز نیستند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تأکید کردند: کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، بنابراین به حرف آن‌ها اعتنا نکنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.