×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کدام حیوانات مبتلا به کرونا می شوند؟ (عکس)

به گزارش«رهوا». به نقل از دیلی میل ، یک مطالعه جدید نشان می دهد که ده ها پستاندار از جمله اسب ، دلفین و بز می توانند به حامل ویروس خطرناک و کشنده SARS-CoV-2 باشند ویروسی که باعث ابتلا به بیماری کرونا می شود.

محققان چینی سلول های حیوانی را در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل کردند تا مشخص شود که کدام یک گیرنده های ACE2 دارند که عفونت ویروسی را تسهیل می کنند.

گیرنده های ACE2 شکلی دارند که با قسمت بیرونی ویروس کرونا مطابقت دارد و به طور موثر آن را با یک راه ورود به جریان خون فراهم می کند.

نتایج این تیم ۴۴ گونه پستاندار غیر از انسان را نشان می دهد که می توانند به کرونا مبتلا شوند از جمله حیوانات خانگی ، حیوانات موجود در باغ وحش ها و حتی آبزیان در آکواریوم ها که گیرنده ACE2 دارند.

گوریل ها ، نهنگ ها، کرگدن ها ، اسب ها ، گربه ها ، بزها ، همسترها ، گاوها ، پانداها و پلنگ ها هم می توانند مبتلا به کرونا شوند.

این مطالعه نشان می دهد که ویروس کرونا ممکن است بسیار گسترده تر از تصور بین حیوانات گونه های مختلف رد و بدل شود.

نویسندگان این تحقیق نوشتند: ما دریافتیم که SARS-CoV-2 می تواند طیف گسترده ای از پستانداران را از جمله حیوانات اهلی و حشی را آلوده کند.

این گونه ها ممکن است خطر انتقال کرونا از حیوان به انسان یا حیوان به حیوان را رقم بزنند.

بر اساس این گزارش اهمیت ممنوعیت تجارت انواع احشام و حیوانات را نشان میدهد تا از به وجود آمدن بیماری های مشترک بین انسان و دام جلوگیری کند.

تصور می شود که خفاش هامخزن مشترک انسان و دام برای شیوع ویروس کرونا باشند.

با این حال کارشناسان هشدار می دهند  دامنه میزبان کرونا به قدری وسیع است که ناشناخته باقی مانده است.

ماه گذشته ، محققان انگلیسی هشدار دادند که حیوانات مشترک باغ انگلستان مانند جوجه تیغی ، خرگوش و حتی گربه خانگی توانایی ابتلا به گونه های جدید ویروس کرونا را دارند.

تیم دانشگاه لیورپول با استفاده از یادگیری ماشینی ارتباط بین ۴۱۱ سویه ویروس کرونا و ۸۷۶ گونه میزبان پستانداران بالقوه را پیش بینی کرد.

مدل یادگیری ماشینی آنها ویژگی های استخراج شده از ژنوم ها ، مانند ساختار پروتئین ، و همچنین ویژگی های زیست محیطی و سایر ویژگی ها را دارد.

نتایج جوجه تیغی معمولی ، خرگوش اروپایی و گربه خانگی را به عنوان میزبان پیش بینی شده برای سویه های جدید در نظر گرفت.

خفاش زرد آسیایی نیز به شدت می توان ناقل کرونا باشد. براساس تحقیقی که سال گذشته منتشر شد ، پستانداران دریایی مانند نهنگ ها و دلفین ها در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

کدام حیوانات مبتلا به کرونا می شوند؟ (عکس)

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.