×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چرا ژاپنی ها روی زمین می خوابند و این کار چه فوایدی دارد؟

به گزارش«رهوا».ژاپنی ها به دلایل مختلفی ترجیح می دهند روی زمین بخوابند و تنها بر حسب سنت یا برای صرفه جویی در فضا در خانه های کوچک نیست که این کار را انجام می دهند. در حقیقت پژوهش ها نشان داده خوابیدن روی زمین فوایدی برای سلامت بدن دارد.

در ادامه می خواهیم ببنیم در پس این سنت ژاپنی چه دلایلی وجود دارد.

۱- ممکن است کمردرد را تسکین دهد

فواید خوابیدن روی زمین

خوابیدن بر روی یک سطح سفت و تخت برای پشت تان مفید است و ممکن است شما را از دردی که سال ها از آن رنج برده اید خلاص کند. شکی نیست که خوابیدن در یک تخت نرم راحت تر است، اما ممکن است تشک تخت به مرور فرو رود، در نتیجه ستون فقرات خم می شود و دچار کمر درد می شوید. در حقیقت، کارشناسان حتی توصیه می کنند اگر تشک تان بیش از حد نرم است زیر آن تخته ی چندلا بگذارید. با خوابیدن روی زمین ، ستون فقرات تراز می ماند و بدن در وضعیتی غیر طبیعی قرار نمی گیرد.

۲- می تواند فرم بدن را بهبود بخشد

خوابیدن روی زمین

اگر در هنگام خواب بدن تان در وضعیت درستی قرار گیرد و ستون فقرات تان تکیه گاه مناسبی داشته باشد، طی روز راحت تر می توانید پشت تان را صاف نگه دارید. خوابیدن روی زمین به اصلاح فرم بدن کمک می کند، چون وقتی پشت صدمه نبیند و مشکلی نداشته باشد، دیگر نیازی به قوز کردن احساس نخواهید کرد.

۳- ممکن است گردش خون در بدن را بهبود بخشد

خوابیدن روی زمین

خوابیدن روی زمین باعث بهبود گردش خون در بدن می شود چون وزن بدن تان به طور مساوی پخش و فشار کمتری به بخش های مختلف بدن وارد می شود. خوابیدن در یک وضعیت طبیعی جلوی بی حس و سوزن سوزن شدن دست ها و پاها بر اثر نامناسب بودن گردش خون در بدن را می گیرد. مثلاً اگر در حالی که به پهلو دراز کشیده اید بدن تان را جمع کنید، خون در بدن گردش پیدا می کند و بعد به قلب بازمی گردد، امری که باعث بروز مشکلات مختلف قلبی مثل لخته شدن خون و واریس می شود.

۴- می تواند کمک کند به موقع از خواب بیدار شوید

خوابیدن روی زمین

اگر متوجه شده اید صبح ها بیرون آمدن از تخت برایتان دشوار است، بدانید که تنها نیستید. بسیاری از افراد با به صدا درآمدن صدای زنگ ساعت برای بیرون آمدن از تخت تقلا می کنند و وسوسه می شوند زنگ ساعت را قطع کنند. اما وقتی روی زمین می خوابید، هم از خواب باکیفیتی برخوردار می شوید و هم جایتان آنقدری راحت نیست که دلتان بخواهد تمام روز را در آنجا دراز بکشید.

۵- مقرون به صرفه تر است

خوابیدن روی زمین

خوابیدن روی زمین برای جیب تان هم بهتر است. برای خرید تخت و تشک به مبلغ قابل توجهی نیاز است و اگر در انتخاب تشک مناسب اشتباه کرده باشید، عوض کردن آن هزینه ی دوباره ای برایتان خواهد داشت. با خوابیدن روی زمین می توانید مبلغ قابل توجهی را صرفه جویی کنید.

چه کسانی نباید روی زمین بخوابند

خوابیدن روی زمین

زمین سفت ترین سطحی است که می توان روی آن خوابید و گرچه خوابیدن روی زمین فواید زیادی دارد اما به برخی افراد توصیه نمی شود.

  • افراد مبتلا به آلرژی: از آنجایی که روی زمین آلودگی و گرد و غبار جمع می شود، کسانی که مستعد واکنش های آلرژیک هستند ممکن است دچار سرفه یا آبریزش بینی شوند.
  • افراد مبتلا به بیماری های استخوانی: اگر دچار یک اختلال استخوانی جدی هستید، ضرر خوابیدن روی زمین برایتان بیشتر از فایده اش خواهد بود چون ممکن است فشار بیشتری به مفصل هایتان وارد شود.
  • افراد مسن: از آنجایی که با بالا رفتن سن توان حرکتی افراد تحلیل می رود، بلند شدن از روی زمین ممکن است برای افراد مسن دشوار باشد.
  • سرمایی ها: اگر شب ها از سرما از خواب می پرید، بهتر است از خوابیدن روی زمین خودداری کنید چون بیشتر سردتان خواهد شد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.