×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چرا هیچ‌کس از ۳۰ دستگاه حوزه ترافیک مطالبه‌گری نمی‌کند

به گزارش«رهوا»، سردار سیدکمال هادیانفر پیش از ظهر دیروز در همایش بانوان فرهنگیار ترافیک برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته ناجا گفت: ما از سال‌۸۴ در پلیس راهور به یک چالش جدی روبه‌رو شدیم و آن این بود که اگر می‌خواهیم توسعه انضباط داشته باشیم باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببریم.
از طرفی هم ما به این نکته رسیده‌بودیم که کانون خانواده نقش بسزایی در تولید نظم و انضباط هر کشوری دارند که باعث شد ما برای نظم و انضباط ترافیکی توجه زیادی به این موضوع داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه نقش مادران و همسران در توسعه آموزش و فرهنگ در تمام زمینه‌ها انکارناپذیر است، افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که در تصادفات، ۶۵‌در‌صد آقایان و فقط ۳۵‌درصد خانم‌ها مقصر هستند و خانم‌ها بیشتر احتیاط می‌کنند و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر و بهتر رعایت می‌کنند.
زیان ۸ درصدی به تولید ناخالص ملی
رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به آمار جانباختگان حوادث ترافیکی اذعان داشت: سالانه حدود ۱۶ تا ۱۷‌هزار نفر در سوانح ترافیکی در کشور ما جان خود را از دست می‌دهند و زیان مالی ناشی از این حوادث، معادل ۸‌درصد از تولید ناخالص ملی است.
سردار هادیانفر ادامه داد: بیشترین کسانی که در کشور ما در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند افراد ۱۸ تا ۳۵‌سال هستند که جامعه فعال کشور ما هستند.
مطالبه‌گری از دستگاه‌ها شاید وقتی دیگر
سردار هادیانفر در خصوص نقش سایر سازمان‌های مسئول در حوزه ترافیک بیان کرد: ۳۰‌دستگاه در حوزه ترافیک مسئولیت دارند، اما تکالیفی که قانون بر عهده آن‌ها گذاشته را کسی مطالبه نمی‌کند و جایی پرسیده نمی‌شود که چه کار مؤثری در وظیفه‌ای که در بحث ترافیک به آن‌ها محول شده انجام داده‌اند؟ و نیاز است که جامعه در این خصوص مطالبه‌گری کند. به عنوان مثال سال‌۸۴ که وارد پلیس راهور شدم لیستی از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها برون شهری و خیابان‌های داخل شهر به ما دادند و زمانی که پس از ۱۲‌سال دوباره به عنوان رئیس پلیس راهور دوباره شروع به کار کردم باز هم همان لیست نقاط حادثه‌خیز را به من دادند و نمی‌دانم که در این مدت چرا هیچ کسی از سازمان‌های مسئول که پول‌های جریمه را دریافت می‌کردند مطالبه نکرده‌است که این پول‌ها کجا هزینه شده است.
پاسخ به «جوان»
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که شما اعلام کرده‌اید که جریمه‌ها بازدارنده نیست آیا برای افزایش نرخ جریمه‌ها به مسئولان و دستگاه‌های مربوطه پیشنهادی داده‌اید یا نه؟ گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تورم و وضعیت معیشت خانواده‌ها پیشنهاد خاصی به دولت نداده‌ایم. اما واقعیت بر اساس گزارشات و تحلیل‌هایی که همکاران ما انجام داده‌اند از تخلفات حادثه‌ساز در کشور که روزانه بالغ بر ۴۰ تا ۴۹‌نفر جان خود را از دست می‌دهند و به ازای ۲۰ تا ۲۵‌نفر هم مجروح و معلول می‌شوند به نظر ما جریمه‌ها بازدارنده نیست و قابل بازنگری است. اگر دولت به صورت جدی در کاهش تصادفات ورود کند، چون خسارت زیادی در این حوزه به کشور وارد می‌شود شاید یکی از موضوعات هم بحث اصلاح قوانین و مقررات و جرائم بازدارنده‌ای باشد که مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: ما تنها تمرکزمان بر سیاست‌های سلبی نیست و خیلی دنبال این نیستیم که جریمه‌ها را افزایش بدهیم بلکه روی تخلفات جایگزین هم تأکید داریم که در کشور قانون شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.