×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پارلمان عراق اخراج نیروهای آمریکایی را تصویب کرد

به گزارش«رهوا».پارلمان عراق در جلسه رای‌گیری عصر روز یکشنبه، طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت : «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی عراق را ترک کنند».

عادل عبدالمهدی تاکید کرد که حضور نیروهای آمریکایی در عراق بر مبنای مبارزه با داعش و آموزش نیروهای عراقی است.وی گفت که نوع نگاه آمریکا به عراق در رابطه با سیاست‌هایش در قبال ایران، محکوم است. با بسیاری از سیاست‌های آمریکا در قبال عراق موافق نیستیم.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق افزود: آمریکا بابت هدف قرار دادن مراکز الحشد الشعبی در القائم عذر خواهی نکرد. وی گفت: «ایران با تروریسم مبارزه و از نیروهای امنیتی عراق حمایت کرد. الحشد الشعبی بخشی از سیستم امنیتی عراق است».

نمایندگان پارلمان عراق امروز همچنین لحظاتی قبل از آغاز جلسه رای‌گیری برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از این کشور، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی سر دادند.

به گزارش السومریه نیوز،  نمایندگان عراقی قبل از جلسه رای‌گیری امروز، شعار  ضد آمریکای «کلا کلا أمیرکا.. بغداد حره حره .. أمیرکا اطلعی بره» (آمریکا برو بیرون و عراق آزاد است) سر دادند.

نمایندگان خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عراق، همچنین فریاد « کلا کلا یا صهیون – کلا کلا امریکا- نعم نعم للعراق – نعم نعم للشهداء» سر دادند.

 «مقتدی صدر» هم روز یکشنبه خواستار تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد و لغو توافق امنیتی با آمریکا شد. وی که طی نامه‌ای به پارلمان عراق این درخواست را مطرح کرده همچنین خواستار ایجاد محور مقاومت جهانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.