×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکنش بهروز وثوقی به اتهام قتل تهیه کننده مشهور سینما

به گزارش«رهوا».اواسط فروردین ماه بود که سید محمود رضوی ، تهیه کننده ی فیلم های مشهوری چون «درباره الی» و «ماجرای نیمروز» ادعا کرد بهروز وثوقی به خاطر داشتن پرونده ی قتل و قاچاق است که به ایران نمی آید.

رضوی ، مشاور هنری رئیس مجلس و تهیه کننده سینما و تلویزیون در شبکه اجتماعی کلاب هاوس مدعی شد: «بهروز وثوقی به خاطر یک پرونده قتل (که بخشی از تقصیر است) و پرونده قاچاق به ایران نمی‌ آید. وثوقی خودش به ایران نمی‌ آید، وگرنه او هم می‌ تواند مثل خیلی از بازیگران و خوانندگان به ایران بیاید.»

حالا بهروز وثوقی متنی در اینستاگرام خود منتشر کرده که به نظر می رسد پاسخی به ادعای مطرح شده از سوی محمود رضوی باشد.

وثوقی در اینستاگرام خود نوشت:

هموطنان عزیزم

اینک که سپیدی موهایم حاکی از گذران زندگی طولانی چهل ‌چند ساله دور از وطن در غربت غریب است وجودم غرق در سیاله های نور وانرژی سیر دارد و دریک خلسه آرام دور از همه دغدغه های بیرونی براهنمایی استادی دانا زمان مانده حیاتم را با آرامش طی میکنم. من در جوانی آنچه را که در چنته داشتم با همه وجودم با عشق برای شما بیادگار گذاردم والحق شما عزیزان مرا بعنوان یک بازیگر هموطن مورد تایید قرار دادید که جای بسیار شکرگذاری ایست. تهمت های ناروای ستم پیشگان وکینه ورزان جاهل در من بدون اثر وکارشان جز کوبیدن آب در هاون نیست. دستان همه شما را با مهربانی وصلح ودوستی میفشارم و بامید رهایی و آزادی از هر گونه جهل.قربان همه شما.

بهروز وثوقی

بهروز وثوقی در سال های اخیر بارها از تمایل خود به بازگشت به وطنش گفته است.

او در مصاحبه های خود با نشریه چلچراغ که یکی نوروز امسال و دیگری سال ۹۸ منتشر شد نیز از آرزوی خود برای بازگشت به ایران گفت.

او گفت عاشق وطن و مردم خود است و تنها آرزویش این است که قبل از مرگ، حتی در آخرین لحظات زندگی اش به کشور خود بازگردد.

پس از در گذشت ناصر ملک مطیعی در سال ۹۷ ، محمد بهشتی از مدیران سینمایی دهه ۶۰ در گفتگویی درباره ی علت عدم حضور و فعالیت برخی از بازیگران قبل از انقلاب گفت: «وقتی می گفتیم سینما مردم یاد چیزهایی می افتادند و ما با تغییراتی می خواستیم مردم یاد آن چیز ها نیفتند. به همین علت برخی از سوپر استارها تا مدتی نباید حضور می داشتند. این به آن معنی نبود که این ها آدم های بدی بودند. چه بسا که انسان های شریفی بودند.»

بهشتی در ادامه گفت: «آقای وثوقی از طریق شخصی پیام دادند که به ایران باز گردند و من در جواب به ایشان گفتم که اگر از لحاظ مالی و امنیتی مشکلی ندارند ، دلیلی برای عدم حضورشان در ایران وجود ندارد.»

با این حال وقتی در سال ۹۷ و چند روز پس از مرگ ناصر ملک‌ مطیعی، جمعی از چهره‌ های هنری داخل کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور حسن روحانی، خواستار بازگشت بهروز وثوقی به کشور شدند، این نامه با واکنش تند محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور همراه شد.

وی درباره کمپین هنرمندان برای بازگشت وثوقی به ایران گفت: «این اقدام حساب‌ شده‌ ای است که ما از پشت پرده آن مطلع هستیم. اینکه امروز عده‌ ای از هنرمندان کمپینی به راه می‌ اندازند و از فردی که فسادش در سینمای ایران علنی بود و پس از پیروزی انقلاب به دامان آمریکا فرار کرد، حمایت می‌ کنند و قصد برگرداندن او به کشور را دارند، اقدام حساب‌ شده‌ ای است که از عوامل پنهان اطلاع آن داریم. هر ایرانی‌ ای حق دارد به کشور خود بازگردد و هیچ مقامی نمی‌تواند مانع او شود اما اگر کسی کارهای خلاف و جرم مرتکب شده، باید بر اساس قانون با او برخورد کرد و اینطور نیست که هر کس بخواهد به ایران بازگردد، برای او فرش قرمز پهن کنند.»

بهروز وثوقی متولد ۲۰ اسفند ۱۳۱۶ در خوی از بازیگران سینمای پیش از انقلاب است. او تجربه ی همکاری با کارگردانان مشهوری همچون ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، علی حاتمی، امیر نادری، شیرین نشاط و بهمن قبادی را داشته است. قیصر، گوزن‌ ها، تنگسیر، سوته‌ دلان، داش آکل، طوقی و همسفر از جمله آثار درخشان کارنامه وثوقی هستند.

بهروز وثوقی در سال ۵۷ برای بازی در فیلم گربه در قفس به کارگردانی بهمن زرین دست به آمریکا رفته بود که این سفر با انقلاب اسلامی ایران مصادف شد. پس از این اتفاق او دیگر هرگز به ایران بازنگشت و در کالیفرنیا مقیم شد. بهروز وثوقی از آن زمان دیگر فعالیت چشمگیری در عرصه ی بازیگری نداشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.