×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هاآرتص: جنگ اخیر اسرائیلی‌ها را روانی کرده است

به گزارش«رهوا». روزنامه هاآرتص در گزارشی در این رابطه نوشت تعداد مهاجران اسرائیلی اسکان یافته در شهرک‌های اطراف نوار غزه که در جریان این جنگ نیازمند دریافت کمک های روانپزشکی شده‌اند در مقاسه با جنگ سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۵۴ درصد افزایش یافته اند، این در حالی است که جنگ قبلی ۵۴ روزه بود و این جنگ فقط ۱۱ روز به طول انجامید.

این روزنامه عبری زبان در گزارشی دیگری خبر داد، سرویس‌های امنیتی و انتظامی اسرائیل از زمان پایان جنگ با غزه دست کم ۳۰۰ نفر از فلسطینیان ساکن مناطق ۱۹۴۸ را به اتهام اغتشاش دستگیر کرده‌اند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است، تمامی افراد دستگیر شده مورد بازجویی قرار گرفته و در حال  حاضر پلیس قصدی برای متوقف کردن روند دستگیری ‌ها ندارد.

هاارتص با اعتراف به اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها خبر داد با وجود آن که آنها هم در درگیری با عرب های ۴۸ مشارکت داشتند اما فقط ۱۵ درصد از دستگیری های مربوط به یهودیان بوده که از آن میان فقط دو نفر از این تعداد همچنان در بازداشت به سر می برند.

عاموس هارئیل تحلیلگر ارشد این روزنامه هم در یادداشت امروز خود تحت عنوان “صنایع نظامی فلسطینی” به تولید موشک‌های دور برد توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی در داخل نوار غزه پرداخت.

در مقدمه این یادداشت آمده است: در دور اخیر از درگیری با غزه حماس (گروه‌های فلسطینی) دست آورد عملیاتی بسیار مهمی را به ثبت رساند که نماد آن حجم بالای آتش موشک و گلوله های خمپاره علیه مناطق اسرائیلی بود امری که به شدت مورد توجه کارشناسان اسرائیلی قرار گرفت.

به اعتقاد کارشناسان حماس و جهاد اسلامی موفق به توسعه صنایع نظامی داخلی و مستقلی در نوار غزه شده‌اند که امروز سرویس‌های امنیتی اسرائیل به آن لقب “صنایع نظامی فلسطینی” داده‌اند.

هارئیل می افزاید: توسعه توان نظامی گروه‌های فلسطینی دقیقا در زمانی رخ داد که مصر به خواست اسرائیل مرزهای خود را با نوار غزه بست تا ورود سلاح به نوار غزه به حداقل ممکن برسد.

به گفته این تحلیلگر اسرائیلی ما در مقابل یک صنعت ابتدایی و پیش پا افتاده قرار نداریم، بلکه آنها در قالب یک برنامه مدون برای تولید سلاح فعالیت می‌کنند، برنامه‌ای که تمامی خطوط صنایع بین‌المللی را هم پشت سر گذارده است.

در بخش دیگری از این تحلیل آمده است: امروز گروه‌های مقاومت فلسطین به دشمنی تبدیل شده اند که هرگز نمی توان آنها را دست کم گرفت و حتی می‌توان بخش تولید نظامی در این گروه ها را همسان و هم‌ سطح تولیدات سلاح در ایران یا حزب الله قرار داد این در حالی است که تولید سلاح در نوار غزه به مراتب دشوارتر از مناطق دیگر دیگر است.

امروز حماس به دانش فنی تولید موشک و ایجاد خط تولید موشک رسیده است در حالی که برنامه‌هایی برای افزایش دقت این موشک‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

به اعتقد این تحلیل‌گر برنامه بعدی حماس هدف قرار دادن دقیق نقاط حساسی همچون فرودگاه بن گوریون، پایگاه های نظامی، مراکز تولید انرژی و بنادر است که می تواند اقداماتی راهبردی محسوب شوند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.