×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نامه اعتراضی احمدی‌‌نژاد به روحانی

به گزارش«رهوا».کانال تلگرامی دولت بهار که اخبار رئیس جمهور دولت‌های نهم و دهم را انتشار می دهد نوشت: دکتر احمدی‌نژاد در نامه‌ای به آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور، با اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به برخورد قهرآمیز و سرکوب‌گرانه با گروه‌هایی از مردم در روز ۲۲ بهمن، خطاب به وی تصریح کرد که چنانچه این اقدامات با دستور و نظر جناب عالی نبوده است و یا با این اقدامات مخالفید، مردم انتظار دارند ضمن برخورد قاطع با این عوامل، نتیجه را به اطلاع عموم برسانید.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

آزادی، مطالبه تاریخی ملت ایران و ضمانت تحقق دیگر آرمان‌های انقلاب عظیم مردم اعم از استقلال، عدالت، کرامت و پیشرفت بوده و جوانان و مردان و زنان بی‌شمار از اقوام و طوایف و سلایق گوناگون ایرانی، جان شیرین خود را فدای استقرار و بسط آن کرده‌اند.

قانون اساسی در اصول متعدد، از جمله اصل نهم، بر اهمیت، ضرورت و اطلاق آزادی تأکید کرده و اجازه نداده است که اصحاب قدرت حتی با وضع قانون و بالاتر از آن به بهانه امنیت و تمامیت ارضی حریم آزادی را مورد تعرض قرار داده و یا آن را محدود نمایند.

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی جمعی از مردم از اقشار مختلف از سراسر کشور -به صورت خودجوش و بدون نظر اینجانب- اعلام نمودند که علاقمندند روز ۲۲ بهمن در میدان ۷۲ نارمک گرد هم آیند و جشن سالگرد انقلاب را البته با رعایت مقررات بهداشتی برگزار نمایند.

متأسفانه از صبح روز ۲۲ بهمن، انبوه مأمورین با کمک لباس شخصی‌ها از فاصله دور کل محدوده میدان ۷۲ را به محاصره درآورده و با نصب موانع، راه را بر عبور و مرور مردم بستند. آنها با تهدید و ارعاب و بعضاً ضرب و شتم، مردم بی‌گناه را که با عشق به آرمان‌های انقلاب در تلاش برای حضور در مراسم بودند از نزدیک شدن به محدوده منع کرده و یا متفرق می‌کردند.

شدّت برخورد به حدی بود که برخی از جانبازان حاضر در پشت موانع دچار مشکل تنفسی شدند.

این در حالی است که در گوشه و کنار تهران و ایران برخی گروه های مستقل مردمی با تجمعات خود سالگرد پیروزی انقلابشان را گرامی داشتند و کسی متعرض آنان نشد.

بنا بر اطلاعات واصله با تشکیل یک ستاد در وزارت کشور از روز قبل از ۲۲ بهمن عناصر امنیتی ضمن تماس با گروه‌ها و افرادی که برای برپایی جشن در میدان ۷۲ اعلام آمادگی و یا دیگران را دعوت نموده بودند، آنان را تهدید به برخورد کرده و به طور جدی از انجام و حضور در آن مراسم برحذر داشته بودند.

روز ۲۲ بهمن چندین گروه از مأمورین با تجهیزات و دوربین‌های پیشرفته مستقیماً وضعیت میدان ۷۲ و اطراف آن را برای آن ستاد و دیگر مراکز امنیتی پخش می کردند.

نیروی انسانی، مراکز و تجهیزاتی که با پول ملّت و علی القاعده برای خدمت به مردم و صیانت از آزادی آنان ایجاد و تهیه شده است، درست در نقطه مقابل آن هزینه گردیده و می‌گردد.

جنابعالی سوگند شرعی یاد کرده‌اید که از حقوق مصرّح مردم دفاع نمایید. آیا وقتی در موضوع جشن انقلاب، اینگونه برخورد می شود، راهی برای مردم جهت استفاده از حقوق گوناگون‌شان باقی می‌ماند؟

وقتی شرایط اقتصادی که محصول برنامه‌ریزی و عملکرد دولت جنابعالی و همراهی کامل دیگر نهادها است، فاجعه بار است و شرایط آزادی‌های اجتماعی نیز با رفتار عوامل مربوطه چنین است آیا مردم راهی برای بیان خواست‌ها و نظرات خود می‌یابند و امیدی برای اصلاح وجود دارد.

وقتی مقامات کشور این امر حداقلی یعنی جشن ملی و مذهبی انقلاب را بر نمی‌تابند و آشکارا قانون اساسی و حقوق ملّت را زیر پا می‌گذارند تکلیف نحوه اداره کشور کاملاً معلوم می‌شود.

اگر امکانات و منابعی که در اختیار دولت و نهادها است در خدمت ملّت به کار گرفته شود و اگر همین جدّیتی که برای متهم کردن و سرکوب مردم در مقاطع مختلف از جمله آبان ۹۸ و سپس تلاش برای توجیه اقدامات خلاف به کار می‌رود، در تدبیر عالمانه و اداره بهتر و مردمی‌تر کشور و حل مشکلات به کار رود آیا وضع کشور چنین است که مقامات رسمی جسارت حضور در بین مردم را نداشته باشند.

آیا اگر این امکانات کشور و وقت مدیران که برای محدود کردن مردم هزینه می‌شود صرف مقابله با متجاوزین به بیت‌المال، جلوگیری از مفاسد، مقابله با زیاده‌طلبی دشمنان ملّت و خدمت به مردم شود آیا با شرایط بهتری مواجه نخواهیم بود.

چنانچه این اقدامات با دستور و نظر جنابعالی نبوده است و یا اینکه شما با این اقدامات مخالفید، مردم انتظار دارند ضمن برخورد قاطع با عوامل این حادثه، نتیجه را به اطلاع عموم برسانید.

محمود احمدی‌نژاد
۲۳ بهمن ۱۳۹۹

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.