×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ملکه انگلیس و عادت های عجیب و غریبش

به گزارش«رهوا».آدم ها گاهی عادت ها و رفتارهایی دارند که ما را به خنده می اندازد و ممکن است با خودمان فکر کنیم چقدر آدم های عجیبی هستند. اما به لطف همین ویژگی ها است که باهم متفاوت، منحصر به فرد و بامزه هستیم. ملکه انگلیس هم از این قاعده مستثنی نیست. او هم عادت های عجیب و خاصی دارد. بعضی از این عادت ها توضیحی منطقی دارند اما برخی هم هستند که از او تنها فردی با ویژگی های شخصیتی خاص خودش می سازند.

در ادامه با عادت های عجیب ملکه انگلیس آشنا خواهیم شد.

۱- هرگز بدون کیسه خون خودش سفر نمی کند

درمیان کسانی که ملکه را در سفرهایش همراهی می کنند همیشه یک پزشک هم حضور دارد. این پزشک وظیفه دارد از محل تمام بیمارستان های نزدیک شهری که به آن سفر می کنند مطلع باشد. او یک کیف بزرگ پزشکی هم باید به همراه داشته باشد که در آن یک شوک الکتریکی سیار و داروهای اورژانسی وجود دارد.

علاوه بر این ها، این پزشک کیسه خون شخصی ملکه را هم به همراه دارد که در صورتی که نیاز به انتقال خون به ملکه باشد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

۲- اجازه ی باز کردن پنجره ها را نمی دهد

البته نه همه ی پنجره های کاخ باکینگهام، بلکه برخی از آن ها را. نکته آن است که این ساختمان باید از بیرون بی عیب و نقص به نظر برسد. باز کردن پنجره ها می تواند نمای بیرونی ساختمان را از جلو خراب کند. به همین دلیل است که پنجره های آن را فقط در ساعت مشخصی از روز می توان باز کرد.

پل برل خبرنگار نشریه ی دیلی میرر در مقاله ی خود در اینباره نوشته بود. او موفق شد با استفاده از مدارک جعلی به عنوان خدمتکار در کاخ باکینگهام استخدام شود. این امر به او این فرصت را داد تا رشته مقالاتی درباره ی زندگی خصوصی خاندان سلطنتی به تحریر درآورد. این ماجرا در سال ۲۰۰۳ به دادگاه ختم شد، زمانی که نشریه ی دیلی میرر به نقض حریم خصوصی خاندان سلطنتی متهم شد.

۳- از قالب های مکعب یخ بیزار است

ملکه الیزابت دوم از صدای به هم خوردن قالب های مکعب یخ در لیوانش بیزار است. در عین حال، صدای توپ های یخی را بسیار آهنگین تر می داند، به همین دلیل از آن ها برای خنک کردن نوشیدنی های خود استفاده می کند.

گفته می شود این پرنس فیلیپ، همسر ملکه بود که دستگاه مخصوصی اختراع کرد که یخ های کروی مخصوص همسرش درست می کند.

۴- یک قلاب لباس سفری همراه خود دارد

در کیف ملکه چیزهای رایجی مثل پول یا کیف پول پیدا نمی شود، اما یک چیز عجیب هست که به طور قطع می توانید در آن پیدایش کنید.

ملکه یک قلاب لباس دارد که آن را به زیر میز می چسباند تا کیف خود را از آن آویزان کند. این موضوع اهمیت زیادی دارد چون او با کیفش حرفش را به خدمتکارانش می زند. مثلاً اگر کیف ملکه روی زمین باشد نشان می دهد او قصد ترک محل را دارد. اما آویزان کردن کیف از قلاب معنی ندارد و ملکه فقط اینگونه راحت تر است.

۵- از ریش یا پاپیون خوشش نمی آید

ریش و سبیل برای ملکه انگلیس آزاردهنده است. به همین دلیل است که مردان حلقه ی نزدیکانش همگی بدون ریش و سبیل هستند. تنها استثنای این مسأله نوه ی او پرنس هری است، گرچه ملکه برای تغییر آن هم سعی کرده بود.

ملکه از جلیقه و پاپیون هم خوشش نمی آید، البته نه از همه ی آن ها بلکه فقط پاپیون های ساختگی که می تواند در عرض چند ثانیه آن ها را تشخیص دهد.

۶- همه ی لباس هایش شماره دارند

همه ی لباس های ملکه شماره دارند و در یک دفتر مخصوص گزارش آن ها نوشته می شود که ملکه لباسی را کجا و چه زمانی به تن کرده بود. از آنجایی که ملکه رنگ های پررنگ و استایل کلاسیک را برای پوشش خود ترجیح می دهد، ممکن است لباس هایش باهم اشتباه گرفته شوند. و مناسب او نیست که دو بار پشت سر هم با یک لباس یا یک رنگ خاص حضور یابد.

۷- هرگز نه سوپ می خورد نه سیب زمینی

البته این غذاها در کاخ باکینگهام سرو می شوند اما وقتی ملکه به تنهایی شام می خورد کسی جرأت نمی کند برای او سوپ ببرد. در مورد سیب زمینی هم اینگونه نیست که ملکه دوست نداشته باشد، بلکه فقط ترجیح می دهد در رژیم غذایی اش نشاسته نباشد.

۸- عاشق تمشک است اما هرگز در ملأ عام نمی خورد

تمشک یکی از میوه های مورد علاقه ی ملکه است اما او نمی تواند در ملأعام تمشک بخورد چون ممکن است دانه های آن لای دندان هایش گیر کنند که پسندیده نیست. سرو شاه توت هم در ضیافت های رسمی خاندان سلطنتی ممنوع است و تخم های خیار و گوجه فرنگی را از قبل بیرون می آورند.

۹- خدمتکار مخصوصی دارد که کفش هایش را می پوشد تا جا باز کنند

ملکه خدمتکار زن مخصوصی با همان شماره پای خودش دارد که کفش های نوی او را می پوشد تا جا باز کنند. گرچه الیزابت دوم سال ها است کفش های شبیه به همی که همگی از بک برند هستند را ترجیح می دهد اما هنوز دوست ندارد کفش های نو پایش را بزنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.