×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ماندگاری موز را چطور بیشتر کنیم؟

به گزارش«رهوا».در ادامه می خواهیم روش هایی به شما یاد دهیم که کمک می کنند جلوی تیره شدن سریع موز را بگیرید.

۱- موزها را آویزان کنید

موزها را از جایی آویزان کنید و البته برای این کار دلیلی علمی وجود دارد. موز به محض چیده شدن از درخت شروع به رسیدن می کند – با چیده شدن از درخت، از ته آن گاز اتیلن متصاعد می شود، اما وقتی موز را از جایی آویزان کنید این گاز با سرعت پایین تری عمل می کند. آویزان کردن موزها مانع از تیره شدن رنگ آن ها هم می شود، چون وقتی آویزان نیستند به رسیدن ادامه می دهند و احتمال تغییر رنگ آن ها بیشتر می شود.

موزها را از هر جایی که می خواهید آویزان کنید اما به خاطر داشته باشید که باید در دمای اتاق نگهداری شوند.

۲- موز سبز بخرید

راحت ترین راه برای بیشتر کردن عمر مفید موز، خریدن سبزترین موزهای میوه فروشی است. این موزها وقتی هنوز سبز هستند چیده می شوند، سپس به مرور زمان می رسند و رنگ آن ها تبدیل به همان زرد پررنگی می شود که دوست داریم. به جای خرید موزهای کاملاً رسیده، موزهای سبز رنگ بخرید و همانطور که گفته شد از جایی آن ها را آویزان کنید و منتظر رسیدن شان شوید.

۳- ته موز را با کیسه پلاستیکی بپیچید

آن گاز اتیلن که باعث رسیدن موز می شد را یادتان هست؟ این گاز از ته موز متصاعد می شود، بنابراین می توانید ته موز را با یک کیسه ی پلاستیکی یا فویل آلومینیومی بپیچید تا از سرعت رسیدن موز کاسته شود. برای آنکه بهتر نتیجه بگیرید، موزها را از هم جدا کنید و ته هر کدام را جداگانه بپیچید.

۴- موزهای رسیده را در یخچال بگذارید

یکی از اصول اساسی نگهداری از موز این است که هرگز آن را در یخچال نگه ندارید. اما قوانین برای شکستن هستند، به خصوص وقتی پای موز در میان باشد. موزهای سبز رنگ را هرگز نباید در یخچال بگذارید اما وقتی موزها به طور کامل رسیدند می توانید آن ها را به یخچال انتقال دهید. چون دمای پایین یخچال جلوی رسیدن بیشتر موزها را (دست کم به اندازه ی چند روز) می گیرد.

۵- موزها را فریز کنید

فریز کردن موز یکی از ساده ترین روش ها به منظور محفوظ نگه داشتن آن ها برای استفاده در آینده است. اما نحوه ی فریز کردن موز می تواند تأثیر زیادی در نحوه ی باز شدن یخ آن داشته باشد. اگر موز را درسته با پوستش فریز کنید، پوست آن تیره می شود و یخ آن هم به خوبی باز نمی شود. به جای این کار باید موزها را پوست کنده، به صورت جداگانه یا خرد شده در کیسه های هوابندی شده ی در بسته فریز کنید.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.