×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قدردانی فرمانده کل قوا از ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی

به گزارش«رهوا».حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از مأموریت تاریخ‌سازِ دریانوردیِ پهنه اقیانوس اطلس، از فرمانده و یکایک کارکنان آن قدردانی کردند.

در پیام فرمانده معظم کل قوا که به امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد، آمده است: «بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را از مأموریت خطیر دریانوردی پهنه اقیانوس اطلس که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشور انجام شده است، تبریک می‌گویم. امروز بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با کارکنان بصیر، غیور و خستگی‌ناپذیر خود در صحنه حاضر است و آماده مجاهدت در راستای اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی می‌باشد. این توانمندی‌ها را حفظ کنید و ارتقا دهید. مراتب تشکر و قدردانی اینجانب را به فرمانده و یکایک کارکنان عزیز ناوگروه و دست‌اندرکاران برسانید.»
تبریک فرماندهان ارتش
شماری از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در پیام‌های جداگانه‌ای بازگشت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را تبریک گفتند.
هفتادوپنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی متشکل از ناوشکن ایرانی سهند و ناوبندر مکران پس از ۱۳۳ روز دریانوردی در دریا‌های آزاد و اقیانوس‌ها و طی ۴۴ هزار کیلومتر، پنج شنبه گذشته به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران وارد شد و مورد استقبال دو فروند شناور رزمی ناوتیپ سطحی از منطقه یکم نیروی دریایی و دو فروند جنگنده شکاری پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش مستقر در بندرعباس قرار گرفت. این ناوگروه، دوازدهم اردیبهشت با هدف ارتقای اقتدار دریایی، تأمین امنیت خطوط دریانوردی و تقویت دیپلماسی دریایی راهی مأموریت دریانوردی در اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی شد و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بود. به همین مناسبت، حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی به سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، موفقیت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در انجام مأموریت دریایی و بازگشت غرورآفرین این ناوگروه را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است: بازگشت غرور‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را که با همت و اراده پولادین جوانان دریادل ارتش با انجام طولانی‌ترین سفر دریانوردی نظامی در تاریخ کشور رقم خورد صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.
همچنین دریادار حسین خانزادی دستیار فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در امور راهبردی در پیامی نوشت: همرزمان نیروی دریایی، امروز مأموریتی که در ماه‌های گذشته با ایمان، شجاعت و دانش آغاز شد، با موفقیت به مقصدی رسیده است که نقطه آغاز برای ساخت ایران اسلامی، ایران بزرگ و ایران تاریخی در امر دریا است. وی خاطرنشان کرد: مأموریت دریانوردی اطلس که با استقلال و اقتدار معنی‌دار ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حمایت همه رده‌ها با موفقیت انجام شد؛ به واقع نمادی از خیزش تمدن ایرانی اسلامی به سمت دریا برای بهرمندی از همه فواید آن از جمله توسعه فراگیر امنیت به نفع اقتصاد آبی و همکاری با دوستان است.
سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش هم در پیام جداگانه‌ای با تبریک این مأموریت موفقیت آمیز به دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، نوشت: انجام مأموریت موفقیت آمیز ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی راهبردی گامی تازه در حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی بود که اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشید.
سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در پیامی خطاب به فرمانده نیروی دریایی تأکید کرد: بازگشت پیروزمندانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از سفری ۴ ماهه و طی موفقیت آمیز ۴۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی با وجود لفاظی‌های رژیم جعلی صهیونیستی، یکبار دیگر هیمنه پوشالی این رژیم رو به افول و زوال را پیش چشم جهانیان فرو ریخت و مشت تهی از دستاورد استکبار جهانی از تحریم و تهدید کشور حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه را باز کرد. وی تصریح کرد: فرزندان غیرتمند ارتش در آن نیروی آبرومند، با اقتدار مثال‌زدنی و بدون بیم و هراس از گمانه زنی‌ها برای دراز دستی و تعرض دشمنان قسم خورده ملت امام حسین علیه السلام، پیام تغییر کردن معادلات قدرت جهانی به نفع جبهه مقاومت را یکبار دیگر عملاَ به گوش جهانیان رساندند.
تأمین امنیت اقتصاد ایران در عمق دریاهاست
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، در گفت‌وگویی با خبرگزاری خانه ملت تأمین امنیت شاهراه اقتصادی ایران در عمق دریا‌ها را مهم‌ترین مأموریت نیروی دریایی ارتش عنوان کرد و گفت: تنها کشور منطقه هستیم که به‌شکل مستقل این مأموریت سنگین را در شرایط تحریم و تهدید انجام می‌دهیم.
امیر دریادار شهرام ایرانی در توضیح اعزام ناو‌های ایرانی به آب‌های بین‌المللی، افزود: مأموریت مهم «تأمین امنیت شاهراه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در عمق دریاها» از زمان دفاع مقدس تا امروز بر عهده ماست و در آینده هم ادامه خواهیم داد. دریادار ایرانی با بیان این که بیش از ۹۰ درصد تجارت ما از طریق دریا انجام می‌شود، یادآور شد: تقریبا بیشترین ساحل یعنی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر را در جنوب کشور در اختیار داریم که در حوزه مأموریتی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، اما این بخش به توانمندی در چند حوزه نیاز دارد.
وی اضافه کرد: یکی از نیاز‌ها در حوزه نیروی انسانی است که بحث آموزش آن‌ها بیشتر مطرح است، دیگری حوزه تجهیزات است و بحث فناوری حرف نخست را در این زمینه می‌زند و حوزه بعدی تکنولوژی است که صنعتگران، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی را شامل می‌شود. همه آن‌ها را در اختیار می‌گیریم و در قالب یک برنامه در عرصه دریا حضور پیدا می‌کنیم و حضورمان هم دائمی است. فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما در منطقه تنها کشوری هستیم که به صورت مستقل این مأموریت سنگین را در شرایط تحریم و تهدید انجام می‌دهیم و تا امروز و در آینده این حوزه‌ها را تقویت خواهیم کرد، هیچ تهدیدی ما را از مسیر و مأموریتی باز نداشته و نه تنها عقب نرفتیم بلکه جلوتر رفتیم، چون امروز اقیانوس هند هم برای ما تقریبا کوچک است.
دریادار ایرانی در توضیح آخرین وضعیت پیشران‌های تولید داخلی، گفت: در حوزه پیشران، موتور تمام ساخت ایرانی با کمک مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان و با تلاش جوانان برومند طراحی شده است و امیدواریم مراحل تست آن‌ها تمام شود تا نسبت به رونمایی پیشران‌ها اقدام کنیم. وی یادآور شد: پیشران‌های موصوف در واقع موتور‌های دیزلی دریایی هستند که از مشخصات ویژه‌ای برخوردارند.

نمای نزدیک
پیام تبریک وزیر دفاع
وزیر دفاع در پیامی انجام موفقیت آمیز مأموریت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی را به فرمانده کل ارتش تبریک گفت و نوشت: طولانی‌ترین مأموریت موفقیت آمیز نیروی دریایی ارتش، غرور ملی را برانگیخت.
در پیام امیر محمد رضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به فرمانده کل ارتش، آمده است: فرزندان غیور و دریادل ارتش با همت، روحیه انقلابی و جهادی و تفکر راهبردی خود با طی ۱۳۳ روز دریانوردی بدون توقف و پهلوگیری در بنادر و اسکله‌های دریایی با حضور در دور‌ترین نقاط دریایی از مرز‌های کشورمان و گذر از آبراه‌ها و تنگه‌های حیاتی و استراتژیک و پشت سر گذاشتن اقیانوس‌های پرتلاطم توسط ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران، با افتخار در برابر همه تحریم‌های ظالمانه و خودخواهانه دشمنان ایران عزیز ایستادند و یکبار دیگر، غرور و عزت ایرانی-اسلامی خود را در معرض دید همگان قرار دادند. اهتزاز پرچم پرافتخار کشورمان در دریا‌های دوردست و شرکت در مراسم سیصد و بیست و پنجمین سالگرد نیروی دریایی روسیه با ناوشکن ایرانی سهند که حاصل تلاش و دانش بومی جوانان غیورمان در صنایع دریایی، دفاعی و دانشگاهی است، از دیگر نقاط قوت این مأموریت خطیر بود که غرور ملی را برانگیخت.
اینجانب کسب این افتخار بزرگ را به محضر مبارک فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ملت شریف ایران، آحاد کارکنان نیرو‌های مسلح و به ویژه همرزمان خدوم و پرتلاشم در نیروی دریایی ارتش و خانواده‌های صبور و محترم ایشان صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.