×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عزت الله مهرآوران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

به گزارش«رهوا».مهرآوران گرچه هر دو دوز واکسن خود را از طریق مؤسسه هنرمندان پیشکسوت دریافت کرده بود اما از روز چهارم مهر به دلیل عوارض ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد.

چند روز بعد گفته شد مهرآوران به خواب مصنوعی برده‌ شده تا روند درمان راحت تر انجام شود و پس از آن اخباری از بهبودی نسبی حال وی منتشر شد.

با این حال روز پنجشنبه ی هفته ی گذشته فرزند وی، هژیر مهرآوران از وخیم‌تر شدن حال پدرش خبر داد و از مردم درخواست کرد برای بهبودی این بازیگر پیشکسوت، دعا کنند.

او در اینباره گفت: «روز گذشته حال پدرم خوب شده بود که اعلام هم کردیم اما دوباره امروز وضعیت عمومی اش به هم ریخته است. مسئله کرونا رفع شده اما تاثیری که ویروس روی بدن گذاشته خطرناک است.»

خبر درگذشت این بازیگر پیش کسوت توسط فرزند وی به تأیید رسیده است.

از زمان آغاز همه‌گیری کرونا بسیاری از هنرمندان ایرانی به کرونا مبتلا شده اند و در این میان متأسفانه تعدادی از آن ها را هم از دست داده ایم.

عزت الله مهرآوران متولد ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان بود.

او کار تئاتر را از کودکی آغاز کرد اما اولین فعالیت حرفه ای او در سینما با فیلم «می فروش» به کارگردانی ولی محمدی در سال ۱۳۵۳ بود.

او در سینما با کارگردانان مختلفی چون رضا عطاران، محمدرضا هنرمند و ابراهیم حاتمی کیا همکاری داشته است که می‌ توان به «آژانس شیشه‌ای»، «مومیایی» و «خوابم می‌آد» اشاره کرد.

مهرآوران همچنین در سریال‌های مختلفی در فضای کمدی و ملودرام به ایفای نقش پرداخته و نقش‌های به یادماندنی از خود به جای گذاشته است که از جمله آنها می‌توان به سریال «لیسانسه‌ها»، «دزد و پلیس»، «وضعیت سفید» و… اشاره کرد.

مهرآوران در سریال‌های خانگی همچون «هیولا» و «می‌خواهم زنده بمانم» نیز به نقش آفرینی پرداخته بود و «ساخت ایران ۳» از آخرین پروژه‌های سریالی او بود.

وی دارای نشان درجه یک هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.