×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح یارانه ۴۵٠ هزار تومانی من قابل عمل است/ باید مبارزه با فساد را از خانواده خودمان شروع کنیم

به گزارش«رهوا». محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «با دوربین» که عصر امروز از شبکه اول سیما پخش شد به تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: من دوران جنگ فهمیدم که حادثه بعدی ما محاصره اقتصادی و جنگ در عرصه اقتصادی خواهد بود. حسن باقری در سال ۶۰ این موضوع را ثبت کرد، به همین دلیل بعد از جنگ قرارگاه سازندگی را در تشکیل دادم و همه وسایل مهندسی که با آنها سنگر می‌ساختیم را به ساخت جاده و صد بردم.

وی با بیان اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم، بدون دانایی اقتصادی امکان پذیر نیست، افزود: ما در مدت ۲۰ سال سیاست‌های کلی را تنظیم کردیم اما حتی ۱۰ درصد این سیاست‌ها عملیاتی نشد، اگر عمل می‌شد در اقتصاد وضعیت کنونی را شاهد نبودیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم، گفت: علامت دیگری که من بتوانم با آن صداقت خودم را به شما نشان بدهم و بگویم که چرا به عرصه انتخابات وارد شدم، آن هزار تومانی است که در سال ۱۳۹۲ در مقابل کلید یکی از آقایان، نشان دادم و گفتم این پول ملی ما سقوط می‌کند. من گفتم می‌خواهم بیایم و با جوانان ایران نگذارم این کار انجام شود.

رضایی افزود: شما خودتان قضاوت کنید، در آن زمان با هزار تومان چند تخم‌مرغ می‌شد خرید و امروز هر تخم مرغ چقدر است؟ و چرا معلمان، بازنشستگان و کارمندان اوضاع‌شان به این روز رسیده است و در این وضعیت زندگی می‌کنند!

وی با بیان اینکه من خودم را شرمنده ملت ایران می‌بینم، اظهار داشت: من روزی در کنار خیلی از شهدا کار می‌کردم، آرزوی آنها بسیار بزرگ بود، اما من شرمنده آنها هستم و نمی دانم چه پاسخی باید به آنها بدهم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به رای مردم احترام می‌گذارم اما همه دولت‌هایی که شما انتخاب کردید هر چند با آنها نقد داشتم و در هیچ کدام از آنها حضور نداشتم اما از آنها حمایت کردم. حداقل وزرای سه دولت اخیر را در مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت کرده‌ایم و نظرات آنها را خواسته ایم اما با این وجود امروز شرمنده شما هستیم آیا باید امروز در ایران نان قرضی، کوله بری و زباله گردی وجود داشته باشد.

رضایی گفت: من همواره به علم و دانش توجه کردم و اگر دانش، اقتصاد را فرا نگرفته بود و اگر استاد اقتصاد نبودم و اگر سیاست‌های کلی اقتصادی را تنظیم نمی کردم، هیچگاه حاضر نبودم به شما وعده بدهم. اگر امروز از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی صحبت می‌کنم این حرف دقیق  است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه طرح ما پشتوانه دارد و قابل عمل است، اظهار داشت: به نحوی عمل می کنیم که تورم به وجود نیاید و هزینه جدیدی نیز روی دوش دولت به وجود نیاید، چون سالانه معادل ۱۳۰ میلیارد دلار یارانه داده می‌شود که بسیاری از آنان به ثروتمندان می رسد. برق یک لوستر ثروتمند ما برابر برق یک کوچه در جنوب شهر ایران است، چرا باید اینطور باشد؟ این بی عدالتی و نابرابری را باید با تخصص و دانایی حل و فصل کرد و جلو برد.

رضایی گفت: آرمان‌ها و ارزش‌های که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دست آمد، متاسفانه در طول سال‌های اخیر از بین رفته است احیای این ارزش ها از مهمترین اهداف من است.
وی با بیان اینکه همه دنبال جوانگرایی، خلاقیت و نوآوری هستم. افزود: جوانگرایی یکی از اصول مهم ماست در حالی که چسبیدن به صندلی ها برای ما مشکلات زیادی به همراه آورده است. میانگین سن زمامداران ما روز به روز بیشتر می‌شود و جوانگرایی نیاز به قیام دارد و با توصیه و شعار، قابل اجرایی شدنی نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: چگونه است که جوانانی مانند قاسم سلیمانی مهمترین مسئولیت ها را برعهده گرفتند اما اکنون این مسئولیت‌ها به جوانان سپرده نمی‌شود، چه کسانی هراس و ریسک را در بدنه جوان‌های ما تزریق کردند جز دولتمردان و نحوه اداره کشور؟ این باید احیا شود.

رضایی با بیان اینکه علیه تبعیض و فساد باید قیام شود، گفت: اینکه ما برویم خورده مفسدان را بگیریم و مفسدان، بزرگترها باشند کاری نکرده‌ایم و فساد مجدداً می‌آید. اما اگر راست می گویم باید در مبارزه با فساد از خودمان و خانواده خودمان و از بدنه دولت شروع کنیم، در غیر این صورت مردم به این موضوع توجه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد ملی ما باید با اقتصاد زندگی مردم، جوش بخورد، افزود: یعنی ممکن است اقتصاد ملی رشد کند، اما باز عده ای در فقر باشند از این رو ما باید اقتصاد را از زندگی مردم شروع کنیم و اقتصاد ملی باید از طریق اقتصاد زندگی مردم رونق پیدا کند و شهرهای ما اقتصادی شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اولین کاری که ما خواهیم کرد، این است که ایالت های اقتصادی ایجاد می‌کنیم و در شهرها و ایالت‌های اقتصادی، کار اقتصاد را از خانه ها شروع خواهیم کرد، ما خانه داری را یک شغل حساب خواهیم کرد.

رضایی توجه به کسب و کارهای خانگی را یکی دیگر از اولویت‌های خود دانست و گفت اشتغال خانگی در بسیاری از کشورها جایگاه بالایی دارد آیا ما نمی توانیم این اشتغال خانگی را رونق دهیم، همچنین رونق کسب و کارهای کوچک که بتواند اقتصاد را را رونق دهد، یکی دیگر از برنامه های ما است.

وی توجه به صنایع پایین دستی در عرصه گاز و نفت را یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم دانست و گفت خوشبختانه پتروشیمی‌های خیلی خوبی در کشور ما ایجاد شده است اما محصولات تولیدی را به کره و کشورهای اروپایی می فروشیم. محصولات رده سوم و چهارم را از آنها با قیمتی بیش از ۱۰برابر خریداری می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه متاسفانه غارتی در سرمایه های ملی ما در حال انجام است، تاکید کرد: نفت و منابع معدنی را به صورت خام می‌فروشیم. اگر این چرخه درست شود، اشتغال زیادی ایجاد می شود.

رضایی گفت: همان روزی که آقای رئیسی وارد قوه قضائیه شد به او گفتم چون شما رقیب آقای روحانی بودید مبارزه با فساد را از دولت شروع نکنید. بالاخره مگر می‌شود در قوه قضائیه آدم مفسد نباشد. شما دو قاضی مفسد را بگیر و اعدام کنید و ازآنجا شروع کنید. ما اگر از خودمان مبارزه با فساد را شروع نکنیم اعتماد به جامعه بر نمی گردد.

وی تاکید کرد: تنها با صداقت می توانیم دوباره مردم را وارد یک قیام بزرگ بکنیم و بدون مردم کاری نمی توانیم بکنیم. انقلاب و جنگ را با مردم حل کردیم و می خواهیم ایران بزرگ اقتصادی را در کنار آن ایران بزرگ سیاسی، دفاعی و امنیتی بوجود بیاوردیم زیرا بدون اقتصاد، امنیت و معیشت نخواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به خدمات مستشاری نیروهای ایرانی در سوریه و عراق،   گفت: آیا باید پشت کمک های ایران در حوزه نظامی، عربستان و ترکیه کالاهایشان را به این کشورها صادر کنند. چرا من می گویم یک ریال مقابل یک ریال، چون ارتباط اقتصادی داشتن با برادری، منافاتی ندارد. برادری سر جای خود و تجارت نیز سر جای خود.

رضایی، ایران بزرگ اقتصادی را مهمترین هدف خود دانست و افزود: برای تبدیل ایران به یک کشور اقتصادی باید قیام کنیم، اما ابتدا این قیام باید در مقابل دشمنان داخلی باشد زیرا تبعیض و نابرابری بزرگترین دشمن ما هستند.

وی گفت: اگر ما دشمن مشکل داخلی را حل کنیم و آن وزیری که ۸ سال سرمایه گذاری در مسکن را متوقف کرد کنار بگذاریم، اقتصاد ما رشد خواهد کرد و وقتی اقتصادمان رشد کن، د آمریکا و اسرائیل غلط می کنند نگاه چپ به ما داشته باشند. چون می دانند که اقداماتشان فایده ای ندارد و یک ملت توانمند را نمی توانند محاصره کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما ملتی هستیم که در مشکلات و حوادث، بیشترین انسجام را با هم داریم و در هیچ کجای دنیا این چنین انسجامی وجود ندارد.

رضایی دولت خود را برای وحدت ملی و برادری دانست و گفت:  دولت ما برای بکارگیری همه اقوام ایرانی است. در دولت ما از همه اقوام حضور دارند.

وی گفت: متاسفانه می بینیم که در شرایط سخت ۱۸ میلیارد دلار از خزانه خارج می‌شود و پول ملی ما بدون پشتوانه می‌شود و ارزش آن پائین می آید. ما هم زمین مناسب و هم بذر مناسب برای کشت می خواهیم و هم باغبان متخصص نیاز داریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر از تکرار دولت های گذشته جلوگیری کنیم، قطعا از مشکلات کاسته می‌شود. من در نوع آدم‌ها تغییرات اساسی خواهم داشت. البته معاون اول و چند نفر از وزرا تاکنون انتخاب شده اند. تا نزدیک انتخابات بقیه وزرا را نیز انتخاب خواهم کرد و هم ساختار را تغییر خواهم داد زیرا دیوان سالاری مردم را دیوانه کرده است.

رضایی گفت: در ساختار اداری، مردم باید رشوه بدهند، پشت صف بمانند و زمان را از دست بدهند. پس مانع اصلی تنها آمریکا و اسرائیل نیست. اگر ساختار دولت را درست کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی ادامه داد: یک وزیر ما ۸ سال سرمایه گذاری در مسکن را تعطیل می کند به خاطر اینکه با وزیر قبلی مشکل داشته است و دولت می‌خواهد بگوید من با دولت قبلی فرق دارم. چرا زندگی مردم را برای اینکه خود را اثبات کنید متلاشی می کنید؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مسئولان می آیند و می روند اما مردم باید کمترین هزینه را در قبال این آمدن و رفتن ها بدهند. از نظر من کسی که سرمایه گذاری در بخش مسکن را کاهش داده باید محاکمه شود و پاسخ دهد که دلیلش چه بوده که ۳۰۰ صنعت را که پشتوانه مسکن بوده از بین برده است.

رضایی، خارج کردن اقتصاد از حالت شرطی را یکی دیگر از اقدامات خود دانست و گفت: ما اقتصاد غیرشرطی می خواهیم. امروز کسی نمی‌داند که فردا چه می‌شود. ۸ سال است که می‌گویند می خواهیم مذاکره کنیم و وقتی که می خواهند به نتیجه برسند، کسی مانند ترامپ می آید و همه را کنار می زند. ملت ایران چقدر باید صبر کند؟ دیپلماسی و مذاکره مهم است و ما نمی توانیم دیوار دور خودمان بکشیم ولی چرا اقتصاد را به آن وصول و شرطی می کنید؟

وی ادامه داد: شهید حسن باقری می گوید ما باید به خودمان جرأت دهیم که اوضاع را تغییر دهیم و من از این نابرابری و بی عدالتی که در کشور بوجود آمده  اعلام خطر می کنم. چرا که اساس نظام را با خطر مواجه می کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: خطر نابرابری ده‌ها برابر خطر حمله نظامی آمریکا به ایران است. نباید به مردم فشار بیاوریم.   امروز ۲۶ درصد یارانه‌ها در حوزه گازوئیل و بنزین مصرف می‌شود، اما دهک پایین فقط ۲ درصد از یارانه‌ها بهره می‌برند.

رضایی عدالت و امنیت را دو روی یک سکه دانست و گفت: دولت ما همین آلودگی امنیتی که بوجودآمده است و در کشور خودمان از اسرائیل می آیند و دانشمند ما را شهید می کنند و کسی هم آنها را دستگیر نمی کند از بین می بریم و دست نفوذی ها را قطع می کنیم. همچنین دست مافیای خودرو را قطع و آنها را سر جای خودشان می نشانیم.

وی با بیان اینکه تکرار دولت های گذشته سم مهلک اداره کشور است، تصریح کرد: چه با قیافه جوان باشد یا روحانی، اقتصاددان یا هر کس دیگری. ما ساختار دولت را عوض می کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری باطرح این پرسش که آیا امروز اقتصاد دولتی می تواند به جایی برسد؟، گفت: ما با تغییر در ساختارهای دولت و حل مسئله دیوان سالاری در کشور دولت آینده را متحول می‌کنیم.

رضایی با بیان اینکه مسئله بعدی، تلاش برای انسجام است، اظهار داشت: چقدر اختلاف و چپ و راست در کشور ایجاد شده است. اصلا مشکل اصلاح طلب و اصولگرا و چپ و راست نیست. ما باید در کنار هم جمع شویم چرا نباید تمام اقوام ایرانی در دولت عضو داشته باشند. در دولت ما همه استانها در کابینه عضو دارند.

وی  گفت: در دولت ما جوانان، بانوان، مجردها و نخبگان هستند و باید بسیاری از این محدودیت های خودساخته سیاسی را کنار بگذاریم و باید قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی شکل دهیم و نباید بگوییم چه کسی متعلق به کجاست و رنگ صورت آن چیست و مردم را شهروند دست چندم قرار ندهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، مهمترین شعار دولت خود را برابری و عدالت اعلام کرد و افزود: عدالت و برابری مهمترین خواست ملت ما است و بر همین اساس است که ما پیشگیری را در مقابله با فساد مهمترین موضوع می دانیم تا اینکه با مفسدین برخورد شود.

رضایی تاکید کرد: اگر پیشگیری از فساد نباشد فساد آنقدر گسترده می‌شود که مبارزه با مفسدین سخت می‌شود. اگر فساد را از سرچشمه خشک کنیم بسیاری از این مشکلات کاسته می‌شود. ما در دولت خودمان یک سازمان بازرسی درست می کنیم و مسئله مبارزه با فساد و پیشگیری از آن را به عهده تمام مدیران می گذاریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیران وظیفه ای برای مبارزه با فساد ندارند چرا که گفته شده قوه قضائیه باید با فساد مبارزه کند اما ما می گوییم خود دولت باید سرچشمه فساد را خشک کند. لذا ما یک سازمان بازرسی در درون دولت تشکیل می دهیم که وظیفه آن پیشگیری از فساد است و از این طریق جلوی فساد و امضاهای طلایی را خواهیم گرفت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیرامون برنامه های دولت او در عرصه دیپلماسی، گفت:  دیپلماسی ما به سمت یک دیپلماسی منطقه ای خواهد رفت و ما دیپلماسی منطقه ای را مهم می دانیم. ما تا در منطقه و سیاست همسایگی وضع خود را تثبیت نکنیم نمی توانیم در سطح منطقه جهش کنیم.

رضایی تاکید کرد: ما مسئله ایرانِ منطقه ای را جدی می گیریم و در کنار آن اتحادیه آسیای جنوب غربی که شامل ۲۵ کشور هستند را تشکیل می دهیم. این ۲۵ کشور بالای هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار صادرات و واردات دارند که ما سهم کمی از این تجارت داریم.

وی گفت:  اتحادیه آسیای جنوب غربی، ایران منطقه ای و دیپلماسی اقتصادی، سه عنصری است که ما وارد سیاست خارجه خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری  گفت: ما نهضت مسکن سازی را به راه می اندازیم و اگر این نهضت راه بیافتد بیش از ۲۰۰-۳۰۰ صنعت در کشور راه خواهد افتاد و این حرکت اشتغال و رفاه را به همراه خواهد داشت.

رضایی توجه به عرصه کشاورزی را یکی دیگر از سیاست های دولت خود اعلام کرد و افزود: اگر قیمت های تضمینی و بیمه کشاورزان درست شود خواهیم دید که کشاورزی ایران رشد خواهد کرد. اصلاح بذر و خاک و افزایش بهره وری می تواند اتفاقات بزرگی به همراه‌ داشته باشد. ایران می تواند «هاب» ۵۰۰ میلیون جمعیت باشد.

وی افزود: از سوی دیگر ما می توانیم هاب سلامت در منطقه باشیم و گردشگری سلامت راه می اندازیم. شاید این سوال برای شما پیش بیاید از کجا معلوم که ما تکرار دولت های گذشته باشیم. اولین تفاوت ما با دولت های گذشته این است که ما مرد میدانیم و سرباز وطنیم. در سه ماه آخر سال گذشته من به ۲۵ استان کشور سفر داشتم در حالی که کرونا شیوع پیدا کرد اما معتقدم خون ما رنگین تر از مردم نیست. ما در اتاق های دربسته نمی نشینیم. ما اتاق دربسته را تعطیل می کنیم و وارد میدان می شویم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما دولت مردمی است و سفره دولت را با سفره مردم یکی می کنیم. اگر غذای مردم کم می‌شود غذای ما هم باید کم شود تا بفهمیم درد مردم چیست؟

رضایی گفت: تفاوت دولت ما به دولت های قبلی این است که اقتصاد را مطالعه کرده و اقتصاددان هستیم و می دانیم در صحنه عمل چه باید بکنیم و با دولت اقتصادی که درست می کنیم دیگر وعده نمی دهیم و عمل می کنیم. ما شعار نمی دهیم و برنامه می دهیم. به همین دلیل اسم دولت ما دولت «اقدام و تحول» است.

وی تصریح کرد: ما جوانان را به میدان می آوریم و با تجربه ای که از گذشته داریم تمام جوانان را فعال می کنیم. دولت ما دولت جوان، بانشاط و انقلابی خواهد بود و هیچ کاری را بدون پژوهش و مطالعه انجام نخواهیم داد. همین طور چشم بسته دست به کاری نمی زنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بورس بسیار مهم است اما در همان اسفند ۹۸ می بایست ترمز زده می شد. توصیه هایی که من به دولت کردم رعایت نکردند و وضع بورس را به اینجا رساندند. من به مردم قول می دهم که وضع بورس را درست خواهم کرد.

رضایی تاکید کرد: به مردم قول می دهم که بورس را درست خواهیم کرد وکاری خواهیم کرد که بورس ایران این بار روی یک ریل منطقی حرکت کند و ضمن اینکه صندوق جبران زیان مال باختگان را ایجاد می کنیم. از طرف دیگر تمام سرمایه های زیر ۵۰ میلیون را بیمه خواهیم کرد.

وی افزود: ۹۰ درصد کسانی که وارد بورس شده اند زیر ۵۰ میلیون تومان سرمایه دارند و تمام اسامی آنها را در اختیار داریم و می دانیم چه کسانی زیان کرده اند و آن ۷۰ هزار میلیارد تومانِ مرداد و شهریور سال ۹۹ را چه کسانی که همان حقوقی ها هستند از بورس خارج کردند و از این طریق کسری بودجه حل شده و مردم این وسط رها شدند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما با علم، تخصص و پژوهش وارد سیاست های اقتصادی می شویم و دیپلماسی اقتصادی را درست خواهیم کرد.

رضایی گفت: متاسفانه به ندرت در سفارت خانه‌های ما رایزن اقتصادی وجود دارد. لذا دیپلماسی ما دیپلماسی کاغذی شده است. ما دیپلماسی اقتصادی را درست خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر در همین مذاکرات برجام یک تیم اقتصادی رفته بودند و وزارت خزانه داری آمریکا را وادار کرده بودند که در برجام چندین قاعده و ماده اضافه می کردند، بلافاصله بعد از تصویب  برجام، وزارت خزانه داری آمریکا به تمامی بانکها ابلاغ می کرد و ترامپ نمی توانست به سادگی از برجام  خارج شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: من به شما ملت ایران قول می دهیم که در این ۴ سال  و یا ۸ سال اگر شما این فرصت را به ما دادید کاری خواهیم کرد که هیچ فرد ایرانی از آینده خودش بی خبر نباشد و بتواند برای آینده اش برنامه ریزی کند. هیچ ایرانی دچار دغدغه و نابسامانی نشود.

رضایی گفت: ما قول می دهیم در هر استانی یک مدرسه تربیت زمامداران آینده را درست کنیم که از درون تمام اقوام ایرانی برای اداره کشور کادر و مدیر وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: من محسن رضایی به عنوان سرباز وطن به شما قول می دهم که همه وجود خودم را یک بار دیگر سپر حوادث شما بکنم و اجازه ندهم چهره شما دوباره دچار عدم شادمانی و نشاط شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.