×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صورت خود را در حمام نشویم؟

به گزارش«رهوا».در ادامه می خواهیم ببینیم چرا نباید صورت خود را در حمام بشوییم.

۱- می تواند جوش ها را تشدید کند

حمام داغ و طولانی می تواند چربی طبیعی ای که پوست برای حفظ سلامتی و زیبایی خود به آن نیاز دارد را از بین ببرد. اگر هم پوست تان از قبل خشک باشد، شستن صورت در حمام نتیجه ای جز بدتر شدن مشکل تان نخواهد داشت. استفاده ی بیشتر از کرم مرطوب کننده برای از بین بردن خشکی ای که در پوست حس می شود هم می تواند در نهایت پوست را در برابر جوش و دیگر عفونت های پوستی آسیب پذیر کند.

۲- ممکن است رنگ پوست را تغییر دهد

شستن صورت در حمام می تواند پوست را به رنگ قرمز درآورد. استفاده از آب داغ باعث منبسط شدن عروق خونی می شود، امری که می تواند به مویرگ های حساس و شکننده روی گونه صدمه بزند. این مسأله ممکن است منجر به پدیدار شدن شبکه هایی مویرگی روی پوست یا همان روزاسه شود که یک مشکل پوستی بسیار رایج است.

۳- ممکن است منجر به چین و چروک زودرس شود

حتماً متوجه شده اید که بعد از یک حمام داغ و طولانی انگشت هایتان چروک می شوند. این امر به این دلیل رخ می دهد که آب داغ رطوبت پوست را از بین می برد و به لایه ی محافظ پوست که رطوبت را محبوس می کند صدمه می زند. این امر در مورد پوست صورت هم صدق می کند که قرارگیری مداوم در معرض آب داغ می تواند آن را سریع تر پیر کند.

۴- پوست سالم را می تواند حساس کند

شستن صورت در حمام برای پوست نرمال هم مفید نیست. آب داغ بر پوست سالم هم می تواند اثر منفی داشته باشد و آن را خشک و حساس کند. بهتر است از حمام داغ خودداری کنید، به خصوص در زمستان که هوا خشک تر است و پوست بیشتر مستعد خشکی و تحریک شدگی است.

۵- پوست را به خارش می اندازد

بسیاری از افراد بعد از یک حمام طولانی در پوست خود کمی احساس خارش می کنند. این احساس معمولاً جزئی است و مدت کوتاهی به طول می انجامد. اما شستن مداوم صورت زیر آب داغ حمام می تواند باعث خارش و حتی پوسته پوسته شدن پوست شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.