×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شیوع یک بیماری مرموز در میان کارکنان سفارت آمریکا در وین

به گزارش«رهوا».وزارت فدرال روابط اروپایی و بین المللی اتریش روز گذشته اعلام کرد: «ما این گزارش ها را بسیار جدی می گیریم و بر اساس نقشی که به عنوان کشور میزبان داریم، در حال همکاری با مقامات آمریکایی برای رسیدن به یک راه حل مشترک هستیم.»

این وزارتخانه افزود: «امنیت دیپلمات های اعزامی به اتریش و خانواده های آن ها بالاترین اولویت را برای ما دارد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه اظهار کرد: «با هماهنگی همکاران خود در دولت آمریکا، در حال تحقیق بر روی گزارشات رسیده درباره ی عارضه ی غیر قابل توضیحی هستیم که برای کارکنان سفارت آمریکا در وین یا هر جای دیگری که گزارش شده، رخ داده است.»

قربانیان سندرم هاوانا از بروز علائم و حس های فیزیکی مختلفی در خود خبر داده اند، از جمله سرگیجه های ناگهانی، حالت تهوع، سردرد و احساس فشار در سر و گاهی شنیدن صدایی تیز از جهتی خاص. برخی گفته اند این علائم با حرکت بدن فعال یا قطع می شوند. در برخی از این افراد آسیب های مغزی تروماتیک مشاهده شده و آن ها پس از گذشت سال ها هنوز از سردردهای بی امان و دیگر مشکلات جسمی رنج می برند.

از آنجایی که این عارضه از اواخر سال ۲۰۱۶ در کوبا آغاز شد، بازرسان فدرال آمریکا هنوز در تلاش اند تا پی برند چه چیزی یا چه کسی عامل این بیماری مرموز است. مواردی از این بیماری در روسیه، چین و دیگر نقاط دنیا نیز گزارش شده است. کمیته ی سنای آمریکا در آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد به نظر می رسد تعداد موارد مشکوک به این بیماری رو به افزایش است. در ماه آوریل سی‌ان‌ان از بروز دو حادثه ی جداگانه خبر داد که در اواخر سال گذشته در نزدیکی کاخ سفید رخ داد و و اثراتی بر روی کارکنان شورای امنیت ملی داشت.

در ماه مه، دو تن از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند پنتاگون در حال تنظیم گزارشی از تمامی نیروهای نظامی و غیرنظامی آمریکا است و از آن ها خواسته تا تجربه ی هر گونه علامت فیزیکی نابه هنجار که ممکن است نشان دهد قربانی سندرم هاوانا بوده اند را اطلاع دهند، سندرمی که دیپلمات ها، جاسوسان و پرسنل نظامی آمریکا را در سال های اخیر در سرتاسر دنیا را دچار ساخته است.

هیچ تصمیم قطعی ای در خصوص انتشار این گزارش اتخاذ نشده اما نفس تنظیم این گزارش بر این نکته تأکید دارد که نگرانی ها در سطوح بالای پنتاگون در این خصوص به قدری افزایش یافته که آن ها را به گردآوری اطلاعات بیشتر در خصوص این بیماری واداشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.