×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شیوع «قارچ سیاه» در میان بیماران کرونایی هند و تخلیه یک یا هر دو چشم برای زنده ماندن

این قارچ مرگبار در بسیاری از بیمارستان های کشور شیوع پیدا کرده و باعث وحشت عمومی شده است، در شریطی که ۶۰ درصد بیماران یک یا هر دو چشم خود را از دست داده اند. این بیماری بسیار نادر و مرگبار که ماکورمایکوسیس (mucormycosis) نام دارد و با عنوان قارچ سیاه نیز شناخته می شود، در اثر قارچ های طبیعی ایجاد می شود که می توند افراد با سیستم ایمنی ضعیف را در کمتر از یک هفته به کام مرگ بفرستد.

یک بیماری نادر به نام قارچ سیاه در میان مبتلایان به کرونا در هند باعث شده که بسیاری برای نجات از مرگ چشم هایشان را تخلیه کنند.

از نشانه های ابتلا به این بیماری نادر می تواند به سیاه شدگی یا تغییر رنگ بالای بینی، دید مات یا دو بینی، درد در ناحیه سینه، مشکل در تنفس و تنگی نفس و سرفه خونی اشاره کرد. پزشکان بر این باورند که شیوع قارچ سیاه به دلیل استفاده از استروییدهایی که در درمان موارد شدید ابتلا به کووید-۱۹ به کار می روند اتفاق افتاده است زیرا این داروها قدرت ایمنی بدن را کاهش داده و سطح قند بدن افراد را به شدت بالا می برد. شیوع قارچ سیاه فشار را بر بیمارستان هایی که با بالترین میزان ابتلای روزانه جهان به کرونا مواجهند دو چندان کرده است. ایالت غربی گجرات در حال مناطق قرنطینه ویژه ای است زیرا موارد زیادی از قارچ سیاه در این منطقه دیده شده در حالی که ایالت شمال غربی راجستان به طور رسمی از اپیدمی قارچ سیاه در این منطقه خبر داده است.

یک بیماری نادر به نام قارچ سیاه در میان مبتلایان به کرونا در هند باعث شده که بسیاری برای نجات از مرگ چشم هایشان را تخلیه کنند.

پیش از شیوع ویروس کرونا، پزشکان سالانه با سه تا چهار مورد ابتلا به قارچ سیاه مواجه می شدند اما اکنون تعداد بیماران مبتلا به این بیماری نادر روزانه تا ۶ نفر رسیده است. بدین ترتیب برخی بیماران که بسیار جوان هستند هر دو چشم خود را از دست داده اند. در این شرایط، هند با کمبود داروی آمفوتریسین بی (amphotericin B) که برای درمان بیماری های قارچی نادر استفاده می شود مواجه شده است. در ایالات غربی ماهاراشترا، راجش توپ، وزیر بهداشت منطقه گفته است: «یک بیمار بسته به شدت بیماری به ۶۰ تا ۱۰ تزریق آمفوتریسین بی نیاز دارد. با تعداد موارد ارجاع شده کنونی، ما به بیش از ۱۵۰,۰۰۰ تزریق نیاز داریم».

یک بیماری نادر به نام قارچ سیاه در میان مبتلایان به کرونا در هند باعث شده که بسیاری برای نجات از مرگ چشم هایشان را تخلیه کنند.

تاکنون بیش از ۱,۵۰۰ مورد ابتلا به قارچ سیاه در هند به ثبت رسیده و ۸۵۰ مورد در حال درمان در بیمارستان های این کشور هستند. ایالت های شرقی کرالا و کراناتاکا نیز قرنطینه های کرونایی خود را تمدید کرده تا از شیوع بیماری قارچی جلوگیری کنند. اکثر ۷۰۰۰ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در طول ابتلا به کرونا یا پس از آن، به این بیماری مبتلا شده اند. پزشکان هندی می گویند در صورت تخلیه نشدن چشم بیماران مبتلا به قارچ سیاه، این قارچ می تواند به مغز سرایت کرده و دیگر راهی برای نجات بیمار وجود نداشته باشد.

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.