×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت یک شهر ۴۰۰ میلیارد دلاری جدید در بیابان های آمریکا

به گزارش«رهوا».تمیزی توکیو، گوناگونی نیویورک و خدمات اجتماعی استکهلم: مارک لور، میلیاردر آمریکایی ویژگی های مدنظر خود برای یک شهر ۵ میلیون نفری جدید در آمریکا را تعیین کرده و معماری با شهرتی جهانی را برای طراحی آن انتخاب کرده است.

حالا او تنها به یک جا و البته ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه  برای ساخت آن نیاز دارد.

مدیر سابق فروشگاه های زنجیره ای والمارت هفته ی گذشته از برنامه های درنظر گرفته شده برای «تلوسا» پرده برداشت، یک کلانشهر پایدار که لور امیدوار است بتواند از پایه و اساس آن را در بیابان های آمریکا بسازد. در این طرح بلندپروزانه ی ۱۵۰ هزار هکتاری ایجاد یک معماری سازگاری با محیط زیست، تولید انرژی های پایدار و یک سیستم آبرسانی به ظاهر مقاوم در برابر خشکسالی وعده داده شده است. یک به اصطلاح طراحی «شهر ۱۵ دقیقه ای» به ساکنان اجازه می دهد در عرض یک ربع ساعت خود را از خانه به محل کار، مدرسه و امکانات رفاهی برسانند.

گرچه صاحبان پروژه هنوز به دنبال مکانی برای ساخت این شهر می گردند، اما طبق وبسایت رسمی پروژه، مکان های احتمالی عبارتند از نوادا، یوتا، آیداهو، آریزونا، تگزاس و منطقه ی آپالاشیا.

تعدادی رندرینگ دیجیتالی هم از این پروژه منتشر شده که توسط Bjarke Ingels Group انجام شده اند، یک شرکت معماری که برای محقق کردن رویای آرمانشهری لور به استخدام در آمده است. این تصاویر ساختمان های مسکونی شهر را پوشیده از گل و گیاه و ساکنین را در حال بهره مندی از فضای باز فراوان شهر نشان می دهد. با توجه به ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه با سوخت فسیلی در این شهر، خودروهای خودرانی به تصویر کشیده شده که در خیابان های آفتاب گیر شهر از کنار اسکوتر سوارها و عابرین پیاده عبور می کنند.

تصویر دیگر آسمان خراشی را نشان می دهد که «برج برابرگرایی» (Equitism Tower) نام دارد و «برج دیدبانی» شهر توصیف شده است. این ساختمان مخزن آب مرتفع، کشتگاه های آئروپونیک و یک سقف فتوولتاییک انرژی زا دارد که امکان «تقسیم و پخش همه ی تولیدات آن» را فراهم می کند.

در فاز اول ساخت و ساز که هزینه ی آن ۲۵ میلیارد دلار برآورده شده است، امکان سکونت ۵۰ هزار نفر در مساحتی ۱،۵۰۰ هکتاری فراهم خواهد شد. انتظار می رود هزینه ی کل پروژه از ۴۰۰ میلیارد دلار فراتر رود و قرار است ظرف ۴۰ سال جمعیت این شهر به ۵ میلیون نفر برسد.

مسئولان پروژه می گویند سرمایه ی ساخت آن از «منابع مختلفی» تأمین خواهد شد، از جمله سرمایه گذاران خصوصی، خیرین، کمک های مالی فدرال و دولتی و یارانه ی مخصوص پروژه هایی که به رشد اقتصادی آمریکا کمک می کنند. مسئولان پروژه امیدوارند بتوانند «خیلی زود» با مقامات دولتی در خصوص این پروژه به صحبت بنشینند و انتظار دارند تا سال ۲۰۳۰ پذیرای نخستین ساکنان این شهر باشند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.