×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روش معجزه‌آسایی که زنان ژاپنی برای جوان ماندن پوست‌شان

به گزارش«رهوا».در Bright Side نگاهی به مزایای استفاده از آب برنج می‌اندازیم.

۱- آب برنج از پیر شدگی زودرس جلوگیری می‌کند

آب برنج

استفاده از این آب به عنوان آرایش پاک کن، می‌تواند از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند. آب برنج تخمیری، تولید کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا پوست برای مدت طولانی‌تری جوان بماند. این آب همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که آن را مبدل به سلاحی قدرتمند در مقابل چروک زودرس می‌کند.

۲- آب برنج به عنوان کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند

آب برنج

این آب اثر خنک‌کنندگی طبیعی دارد و مالیدن آن به پوست می‌تواند آفتاب‌سوختگی و سوزش را تسکین ببخشد. موادی که در برنج موجود است از پوست در برابر اثرات مخرب خورشید محافظت می‌کند. قرار گرفتن در معرض خورشید یکی از علل رایج آسیب دیدگی پوست است و استفاده از این آب روشی آسان و مقرون به صرفه برای محافظت از صورت شماست.

۳- آب برنج پوست آسیب‌دیده را مرمت می‌کند

آب برنج

صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی محصولات موثر اما گران‌قیمتی را برای داشتن پوستی بهتر در اختیار افراد قرار می‌دهد. آب برنج ماده‌ای ارزان‌قیمت و طبیعی‌ست که خیلی از افراد همین الآن هم آن را در کابینت‌شان دارند. علاوه بر قابلیت این آب برای کاهش چین و چروک، این ماده می‌تواند آسیب‌های پوستی را بهبود بخشیده و حتی برای درمان عارضه‌های پوستی خاصی همچون درماتیت آتوپیک به کار رود.

۴- آب برنج باعث کاهش تجمع رنگدانه‌ها در بافت پوست می‌شود

آب برنج

اگرچه ازدیاد رنگدانه‌ها معمولاً بی‌ضرر است، اما این عارضه‌ی پوستی شایع می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده و خجالت‌آور باشد. اگر این عارضه درمان نشود، لکه‌های تیره ممکن است در نهایت منجر به رنگ پوست ناهموار شود و این به نوبه خود می‌تواند باعث شود چهره‌تان ناهمگون به نظر برسد. آب برنج تولید ملانین را افزایش و ازدیاد رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهد.

۵- آب برنج پوست چرب شما را کنترل می‌کند

آب برنج

روغن‌های طبیعی برای سلامت پوست لازم هستند زیرا آب را در پوست حفظ کرده و به عنوان یک سد در مقابل مواد خارجی عمل می‌کنند. اما داشتن پوست روغنی و براق خیلی خوشایند نیست و ما اغلب از تونر پوست یا شیرپاک‌کن استفاده می‌کنیم تا پوست‌مان را مات کنیم.

در عمل، خیلی از محصولات آرایشی و بهداشتیِ مخصوص پوست‌های چرب حاوی الکل هستند که می‌تواند فعالیت غدد چربی پوست را مختل کرده و باعث تولید بیش از حد سبوم یا همان چربی پوست شود. که آن هم به نوبه‌ی خود باعث می‌شود پوست‌تان چرب‌تر هم بشود. استفاده از آب برنج راهی ایمن برای ایجاد توازن برای پوست چرب است چرا که چربی اضافه را از بین می‌برد و پوست‌تان را خشک نمی‌کند.

۶- آب برنج پوست شما را از درون بهبود می‌بخشد

آب برنج

در حالی که مالیدن آب برنج به پوست به صورت موضعی می‌تواند از خیلی جهات به پوست شما سود برساند، خوردن آن نیز می‌تواند پوست شما را از درون تغییر دهد. این آب برای هضم غذا عالی است چرا که حاوی پربیوتیک (prebiotic) است و می‌تواند به مسمومیت غذایی و سوءهاضمه نیز کمک کند. از آنجایی که سلامت روده برای داشتن پوست زیبا ضروری است، آب برنج حقیقتاً معجونی جادویی است که به درخشش پوست‌تان کمک خواهد کرد.

طریقه‌ی درست کردن آب برنج تخمیری

آب برنج

برنج را تمیز و ۲ الی ۳ فنجان آب به آن اضافه کنید. بگذارید به مدت ۴۸ ساعت در دمای اتاق خیس بخورد. برنج را هم بزنید و از صافی رد کنید تا آبش برچیده شود. می‌توانید آب برنج را در ظرف درب‌دار تا ۷ روز نگه دارید و از آن به عنوان پاک‌کننده‌ی پوست و مو استفاده کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.