×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روحانی: اگر تحریم و کرونا نبود، دلار ۵هزار تومان بود

به گزارش«رهوا» روحانی:

* اینکه برخی افراد در جامعه فکر می‌کنند دولت در این زمینه مقصر بوده و یک بدهکاری دارد صحیح نیست. دولت بدهکاری ندارد، دولت بر مبنای روال کار خودش کار را انجام داده و پیش برده است. یک جنگ اقتصادی بر ما تحمیل شده است. جنگ اقتصادی بی‌نظیر در تاریخ ایران و شاید کم نظیر در تاریخ جهان.

* چه زمانی یک جنگی بر ما تحمیل شود که جلوی فروش یک بشکه نفت را بگیرد. یک زمانی در مقطع سال ۹۰ و ۹۱ تحریم‌هایی بود که می‌گفت فقط باید یک میلیون بشکه نفت صادر شود. اما اینکه حتی یک بشکه نفت فروش نرود و کل نفت ایران در تیغ تحریم قرار بگیرد و کل عملیاتی بانکی مشمول تحریم شود و کل منابع ما یکجا مسدود شود، اتفاقی بی‌نظیر است.

* برخی اقتصاددانان ما در سال ۹۷ می‌گفتند تا پایان ۹۷ ما به تورم ۳ رقمی می‌رسیم. برخی می‌گفتند کالای اساسی باید جیره‌بندی و کوپنی شود.

* هیچ وقت مشکلاتی که در برخی کشورها در اوایل سال ۹۹ وجود داشت و فروشگاه‌ها مواد غذایی و شوینده نداشتند، ما دچارش نشدیم.

* در زمان کرونا فشار اقتصادی زیادی به مردم وارد شد و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیکار شدند و شغل خود را از دست دادند.

* در همین ایام کرونا ما توانستیم مساله سهام عدالت را فعال کنیم و مردم یک آرامشی پیدا کردند و بخشی از سهام‌شان پرداخت شد. بنابراین ما توانستیم یک مقدار مشکلات اقتصادی مردم را کم کنیم.

* برخی مشکلات پای دولت نیست اما پای دولت نوشته می‌شود و ربطی به دولت ندارد.

* الان می‌گویند چرا دولت تحریم را تمام نکرد؟ خب به ما ربطی ندارد. اگر اختیارات لازمی که قانون اساسی به ما می‌دهد را می‌توانستیم عملیاتی کنیم، آغاز سال ۱۴۰۰ تحریم نداشتیم.

* مثلا FATF در اختیار دولت نیست. دولت و مجلس کار خودش را انجام داد ولی یک جای دیگر گیر کرد. برخی امور به دولت مربوط نمی‌شود.

* جنگ اقتصادی به ما مربوط نمی‌شود. یک نادانی در کاخ سفید پیدا شد و آمد و یک تصمیم غلط گرفت و از برجام خارج شد. اگر هم ما می‌خواستیم در دوران ترامپ کاری انجام دهیم، بادی کل نظام تصمیم می‌گرفت، دولت تنهایی قادر نیست انجام دهد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.