×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رقیق کردن خون با چند خوراکی دم دستی در آشپزخانه

به گزارش«رهوا»، اگر بیماری خاصی مانند ضربان قلب نامنظم یا نقص مادرزادی در قلب دارید، یا تحت عمل‌های جراحی خاصی مانند جراحی دریچه قلب قرار گرفته اید، پزشک ممکن است یک داروی رقیق کننده خون برای شما تجویز کند، زیرا این شرایط احتمال ابتلای شما به لخته‌های خونی را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث حمله قلبی یا سکته مغزی شود، بنابراین دارو‌های رقیق کننده خون احتمال تشکیل لخته‌های خونی، خطر حملات قلبی و مغزی را کاهش می‌دهند.

همچنین برخی از مواد موجود در طبیعت به کاهش خطر لخته شدن خون کمک می‌کنند، با این حال، آن‌ها آزمایش نشده و با دارو‌های رقیق کننده خون مقایسه نشده اند، بنابراین بهتر است قبل از استفاده با پزشک در مورد مواد طبیعی زیر صحبت کنید.

دارو‌های رقیق کننده خون طبیعی

۱- زردچوبه:

زردچوبه ادویه‌ای است که به غذای شما رنگ زرد می‌بخشد و مدتهاست که به عنوان داروی محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، یکی از مواد اصلی فعال آن، کورکومین، به عنوان ضد انعقاد خون عمل می‌کند.

۲- زنجبیل:

زنجبیل از همان خانواده زردچوبه است و حاوی سالیسیلات، یک ماده شیمیایی طبیعی است که در بسیاری از گیاهان یافت می‌شود. غذا‌هایی که حاوی سالیسیلات هستند، مانند آووکادو، برخی توت‌ها و گیلاس نیز ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری کنند. با این حال، مطالعات بیشتری برای کشف این موضوع لازم است که آیا این دارو به اندازه دارو‌های تجویز شده مؤثر است یا خیر.

۳- سیر:

سیر علاوه بر طعم مطلوب آن در غذا و پخت و پز، دارای خواص آنتی بیوتیکی، ضد میکروبی و ضد انعقادی طبیعی است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که پودر سیر بدون بو ممکن است به عنوان ماده‌ای استفاده شود که تشکیل لخته خون را کاهش می‌دهد.

۴- فلفل قرمز تند:

فلفل چیلی همچنین حاوی سالیسیلات زیادی است، بنابراین به کاهش لخته شدن خون، کاهش فشار خون، افزایش گردش خون و کاهش احساس درد کمک می‌کند.

۵- ویتامین E:

ویتامین E از چند طریق لخته شدن خون را کاهش می‌دهد. این تأثیرات به میزان ویتامین E فرد بستگی دارد. با این حال توصیه می‌شود افرادی که از دارو‌های رقیق کننده خون استفاده می‌کنند از مصرف مقادیر زیاد ویتامین E خودداری کنند.

ممکن است دریافت ویتامین E از غذا‌ها نسبت به مکمل‌ها، از جمله غذا‌های زیر امن‌تر باشد:

بادام ها، روغن گلرنگ، روغن آفتابگردان روغن دانه آفتابگردان. روغن جوانه گندم، غلات کامل.

 

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.