×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ردصلاحیت اصلاح طلبان ایجاد یاس و بی‌اعتمادی می‌کند!/ باعث تشدید خصومت علیه منافع ملی می‌شود!

به گزارش«رهوا»شهیندخت مولاوردی، جزو چهره های اصلاح طلب پرحاشیه ای است که در دولت اول روحانی هم معاونت رئیس جمهور در امور زنان را بر عهده داشت و پیرامون عملکرد او در این معاونت حساس حواشی بسیاری وجود داشت و البته دارد. از مولاوردی به دلیل مواضع تند اصلاح طلبانه‌ای که دارد حتی به عنوان گزینه سرلیست انتخابات پیش رو هم یاد می‌شد. امروز مولاوردی با انتشار یادداشتی در روزنامه اصلاح طلب اعتماد، به اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها واکنش نشان داده و مدعی شده است که ردصلاحیت برخی چهره های اصلاح طلب باعث تشدید خصومت‌ها علیه منافع ملی شود!

در بخشی از یادداشت مولاوردی آمده است: «واقعیت این است که امروز در شرایطی که کشور با انواع چالش‌ها و تهدیدها از داخل و خارج دست به گریبان است و همزمان در آستانه انتخابات قرار داریم، انتظار می‌رفت که به داخل و خارج از کشور پیام همدلی، همبستگی و انسجام مخابره کنیم نه پیام چند دستگی و تفرق.

با رویه‌ای که پیش گرفته شده، نگرانیم خصومت‌ها علیه منافع ملی تشدید شود. لذا ما در این بیانیه هشدار داده‌ایم که چنین رفتاری، منجر به افزایش یأس و بی‌اعتمادی و تعمیق شکاف بین حاکمیت و مردم و افزایش فساد و ناکارآمدی نهادهای حاکمیتی می‌شود.»

هرچند بسیاری از چهره های شاخص اصلاح طلب و بسیاری از نمایندگان کنونی مجلس از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شده و اتفاقا بسیاری از چهره های اصولگرا ردصلاحیت شده اند، اما ظاهرا این افراد انتظار دارند تا هر چهره اصلاح طلبی که عزم انتخابات کرد، بدون بررسی مواضع سیاسی مانند همراهی با فتنه گران یا سخنان علنی در همراهی با دشمن، پرونده تخلفات مالی، سوءاستفاده از موقعیت شغلی و… تائید صلاحیت بشوند. متاسفانه روزگذشته هم رئیس جمهور اعتبار ملی خود را بار دیگر خرج این جریان کرد و با حمله به شورای نگهبان، کلیدواژه «انتخابات با یک جناح» را به میان آورد.

قطعا خود اصلاح طلبان بهتر از هرکسی از اوضاع پرونده های خود باخبر هستند چرا که برخی از آنها حتی پیش دستی کرده و برای انتخابات ثبت نام هم نکردند ولی برخی دیگر ریسک ورود به سازوکار انتخابات را به جان خریدند ولی با سد شورای نگهبان مواجه شدند. البته که شاید این حضور به نیت هزینه سازی برای شورای نگهبان بوده باشد.

جالب و قابل تامل آنجاست که مولاوردی مدعی شده است که ردصلاحیت این چهره های مسئله دار اصلاح طلب باعث ایجاد یاس، ناامیدی، شکاف بین مردم با حاکمیت و تشدید خصومت علیه منافع ملی خواهد شد. هرچند هنوز انتخاباتی برگزار نشده تا مشخص بشود اصلا این افراد انتخاب خواهند شد یا نه؛ اما می توان گفت که یادداشت مولاوردی به نوعی تهدید نظام اسلامی است و می تواند به این معنی باشد که اگر افراد نزدیک به غرب وارد مجلس نشوند، دشمن تحرکات خود را برای فشار به کشور بیشتر خواهد کرد؛ موضوعی که وندی شرمن در خاطراتش آن را درباره دولت روحانی مطرح کرد و بر آن مهر تائید زد.

البته که خانم مولاوردی این را هم باید بداند که اگر یاس، ناامیدی و حتی بی اعتمادی هم وجود دارد، نتیجه مستقیم سال ها مدیریت ناکارآمد اصلاح طلبان و اعتدالیون در مجلس، دولت، شورای شهر و شهرداری تهران است.

کلام آخر آنکه پیرامون ادعای دروغ اصلاح طلبان مبنی بر نداشتن کاندیدا، آن است که سران این جریان همان طور که در چند بند قبل گفته شد احتمال این ردصلاحیت ها را می دادند. چندی پیش سخنگوی حزب کارگزاران ناخواسته دست اصلاح طلبانی نظیر موسوی لاری و مولاوردی را رو کرد و با بیان اینکه تعداد افراد ثبت‌نامی‌ ما برای مجلس زیاد است، گفت: «قطعا لیست خواهیم داد». روز گذشته عطریانفر، دیگر چهره برجسته حزب کارگزاران بار دیگر این موضوع را تائید کرد.

منبع خبر : جهان نيوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.