×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دولت روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته/ ما خسارت این دولت را به مردم بدهکاریم

به گزارش«ذهوا».در فاصله دو ماه مانده به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اصلی ترین دغدغه فعالان سیاسی جریان اصلاحات، سرخوردگی و دلسردی بدنه اجتماعی شان است؛ سرخوردگی‌ای که بسیاری از اصلاح طلبان عامل اصلی آن را عملکرد اقتصادی دولت روحانی بویژه در چهار سال دوم قلمداد می کنند.

در آخرین اظهار نظرات از این دست، محمدعلی وکیلی، عضو فراکسیون امید مجلس دهم و مدیر مسئول روزنامه اصلاح طلب «ابتکار» در سرمقاله روزنامه متبوعش به بیان تبعات حمایت اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات های ۹۲ و ۹۶ پرداخته است.

وی در تشریح وضعیت سیاسی جریان اصلاحات و کاهش مقبولیت اصلاح طلبان در میان بدنه اجتماعی شان نوشته است: با وجود تقلاهای بی‌اثر، شاید اصلاح‌طلبان در این انتخابات بروند هواخوری و موضوعیت خاصی در این انتخابات پیدا نکنند. راستش تقلای بی‌مورد می‌کنیم؛ دولت حسن روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته است.

وکیلی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ دولتی مانند این دولت این هنر را نداشت که ۲۵ میلیون رأی را در عرض چند ماه برساند به دو، سه میلیون، خاطرنشان کرده است: به‌رغم نظر امثال واعظی، تنها سرمایه اصلاح‌طلبان، یعنی مردم، قربانی بی‌کفایتی این دولت شده است. خودکرده را تدبیر نیست. تصمیم خودمان بود و اکنون نیز هزینه آن را باید تحمل کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با انتقاد از اظهارنظرات اخیر اطرافیان رئیس جمهور علیه اصلاح طلبان عنوان کرده است: طعنه ها و کنایه‌های نامروتانه امثال واعظی و آشنا نیز بخشی از این هزینه های دولت روحانی برای اصلاح طلبان است. ما خسارت این دولت را به مردم بدهکاریم! اصلاح‌طلبان به لحاظ موقعیت گرفتار دوسر باخت هستند. در این مدت توان رفع سوءتفاهم حاکمیت را نداشتند بنابراین گپ حاکمیت و اصلاح‌طلبان عمیق‌تر از قبل شد. از سویی دیگر تنها سرمایه آنان یعنی مردم در مسلخ خودشیفتگی دولت حسن روحانی به باد رفت.

وکیلی، اردیبهشت ماه سال گذشته نیز با بیان اینکه محبوبیت تمامی رهبران اصلاح‌طلب به نازل ترین سطح رسیده، گفته بود: «اصلاحات هم دچار تشویش گفتمان شده هم دچار انقراض نسل و حرف جدیدی هم برای مردم ندارد.» وی در بخش دیگری از اظهاراتش، اصلاح طلبان را فاقد نیروی در قامت ریاست جمهوری دانسته بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.