×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستور جدید وزیر خارجه آمریکا درباره ایران

به گزارش«رهوا».مقام‌های آمریکایی امروز چهارشنبه (۱۴ بهمن‌ماه) گفته‌اند «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا از «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت این کشور در امور ایران خواسته تیمی متشکل از دیپلمات‌ها و کارشناسانی که دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص سیاست آتی آمریکا در قبال ایران دارند تشکیل دهد.

مقام‌های آمریکایی به «آکسیوس» گفته‌اند بلینکن از راب مالی خواسته یک تیم مذاکره‌کننده متشکل از دیپلمات‌ها و کارشناسانی با طیف متفاوتی از دیدگاه‌ها در خصوص مسیر رو به جلو با ایران تشکیل دهد.

پایگاه آکسیوس نوشته این خبر از آن جهت بااهمیت است که نشان می‌دهد دولت «جو بایدن» در تلاش است برای تدوین سیاست‌هایش در خصوص ایران از پدیده «گروه‌اندیشی» اجتناب کند.

«گروه‌اندیشی» یکی از پدیده‌‌های مورد پژوهش در حوزه علوم اجتماعی است که می‌گوید یک گروه متشکل از افراد همسو و ‌هم‌نظر بیشتر از گروه ناهمگن و متشکل از نظرات متفاوت، احتمال دارد تصمیم‌های نادرست و افراطی بگیرد.

آکسیوس به نقل از منبعی در دولت بایدن نوشته بلینکن از راب مالی خواسته حتی کسانی که نظرات «افراطی‌تری» درباره ایران دارند به این تیم آورده شوند.

آکسیوس نوشته مالی در حال تشکیل تیم جدید خود است و او پس از شکل‌گیری این تیم راهبرد خود برای تعامل مجدد با ایران را تدوین خواهد کرد.

این رسانه نوشته راب مالی با همتایان خود در اروپا و همچنین مقام‌های اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس در تماس است.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «وزیر خارجه با بهره‌گیری از نظرات کارشناسانی با دیدگاه‌های متنوع در حال ایجاد تیمی متعهد است.»

وی اضافه کرد: «فردی که این تیم را رهبری می‌کند، راب مالی نماینده ویژه ما در ایران است که کارنامه موفقی در زمینه مذاکره برای وضع محدودیت‌ علیه برنامه هسته‌ای ایران دارد. وزیر خارجه اطمینان دارد او و تیمش قادر خواهند بود یک بار دیگر این کار را انجام دهند.»

مقام‌های دولت جو بایدن در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

با وجود این، دولت بایدن هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام نکرده‌اند. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.