×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خاطره خواندنی افسر ارشد روس از شهید سلیمانی

به گزارش«رهوا».، یوگنی گونچاروف از افسران ارشد روس شرکت کننده در عملیات ویژه ضدتروریستی در سوریه، هنگامی که عازم ماموریت بازدید از اردوگاه پناهجویان سوری به نام «ابودخور» در مرز با اردن بود و نظامیان آمریکایی مانع ورود او به این منطقه می شوند با سردار سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس که در محل بوده است، ملاقات می کند و همین ملاقات کوتاه فرصتی می شود تا او و مجموعه اش بشدت تحت تاثیر محبوبیت، اقتدار و اعتماد به نفس سردار دل ها قرار بگیرند.

گونچاروف در گفت و گویی به توصیف ملاقات و آشنایی خود با سردار سلیمانی می پردازد که به پنج سال پیش در سوریه بازمی گردد و سردار سلیمانی با شجاعت و نبوغش در مدت کوتاهی قلب وی را تسخیر و نظامی روس را تحت تاثیر اقتدار خود قرار می دهد.

سردارِ قهرمان ایران و قهرمان سوریه
این نظامی روس درباره دیدار خود با سردار سلیمانی گفت: من چند بار در سال های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به سوریه سفر کرده بودم و چندین ماموریت نظامی را در این کشور در قالب فرماندهی نیروهای ویژه در عملیات ضد تروریستی داشتم.

وی خاطرنشان کرد، قرار بود گروه ما از اردوگاه پناهندگان سوری به نام «ابودخور» در مرز با اردن بازدید کند و ماموریتی را در این اردوگاه انجام دهیم اما نظامیان آمریکایی که در نزدیکی اردوگاه مستقر بودند، مانع ورود ما به آن شدند.

این نظامی روس ادامه داد: حدود ۲۰۰ متر از مقر ایست و بازرسی نیروهای آمریکایی، چند خودرو جیپ توقف کرده بود و چند نفر در نزدیکی خودروها نشسته بودند. یکی از آنها آرام نشسته بود و به ما پیشنهاد خوردن قهوه داد و از مترجم ما پرسید که چه می خواهیم؟ ما نیز گفتیم که از مقر بازرسی آمریکایی نمی توانیم عبور کنیم. این شخص که آرام در جمع نشسته بود و بعد فهمیدم ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس است،به مترجم گفت که مساله را حل می کند و سپس به قولش عمل کرد و ما را از ایست و بازرسی آمریکایی ها بدون آنکه به نظامیان آمریکایی توجهی کند، عبور داد.

نظامی ارشد روس اضافه می کند: سردار سلیمانی با شجاعت و جرات از نزدیکی نظامیان آمریکایی عبور کرد و کاملا مشخص بود که شخص بسیار باشهامتی است. او به همراه چند نیروی نظامی از حزب الله عراق ما را از کنار سربازان آمریکایی عبور داد و توانستیم ماموریت خود را انجام دهیم.

گونچاروف تصریح کرد: از مترجم ما که عضو گارد ریاست جمهوری سوریه بود، سوال کردم این مرد کیست؟ گفت که او ایرانی و ژنرال دو ستاره سلیمانی است. ما با قاسم سلیمانی حدود ۲۰ دقیقه صحبت کردیم و خاطره این دیدار و یاد او برای همیشه در قلبم ماندگار شده است.

نظامی ارشد روس افزود، در همان روز از رزمندگان حزب الله عراق همراه با شهید سلیمانی قرآن مجید هدیه گرفته است. در دستخطی که در صفحه نخست نوشته شده تاریخ اهدای هدیه را دوم ماه مارس سال ۲۰۱۵ نشان می دهد همان تاریخی که افسر ارشد روس با فرمانده شهید سپاه قدس ایران دیدار کرده است.

وی توضیح داد که همراه ژنرال سلیمانی، واحدی از نیروهای ویژه سوری هم بودند که ماموریتی را اجرا می کردند و این نیروها علامت ویژه نیروهای ویژه سوریه را به من هدیه دادند.

گونچاروف در مورد شخصیت سردار سلیمانی گفت: سردار مردی آرام و بسیار شجاع بود و باوجود این که تلاشی برای نشان دادن موقعیت برتر خود بر دیگران نمی کرد اما ارشد بودن او کاملا مشخص بود. من نمی گویم که دوست او بودم اما ۲۰ دقیقه ای که او را ملاقات کردم، کافی بود تا تمام عمر فراموشش نکنم. او قهرمان ایران و قهرمان سوریه بود.

شهید سلیمانی کمک خلبان روس را از دست تروریست ها نجات داد
نظامی روس در ادامه به ماموریتی اشاره کرد که سردار سلیمانی با نیروهای تحت فرماندهی خود با اقتدار و موفقیت انجام داده است و گفت: ژنرال سلیمانی نه تنها در سوریه و عراق رشادت های بسیاری برای ریشه کن کردن تروریست ها از خود نشان داد بلکه با اقتدار خود، ما روس ها را نیز در مواقع حساس برای مبارزه با تروریست ها یاری کرد.

او می گوید: این ماموریت به زمانی بازمی گردد که یک فروند بمب افکن سوخوی روسیه در مرز سوریه و ترکیه توسط جنگنده ترکیه سرنگون شد و خلبان این هواپیمای نظامی روسیه کشته شد.

گونچاروف افزود: بالگرد روسی برای امدادرسانی به خلبان هواپیما به محل حادثه پرواز کرد اما توسط تروریست ها در سوریه سرنگون شد. در آن زمان سردار سلیمانی پیشنهاد کمک به روسیه را داد.

نظامی ارشد روس تصریح کرد: سردار سلیمانی به کمک فرماندهی ۱۸ نیروی ویژه سوریه و شماری از نیروهای حزب الله عراق این عملیات را اجرا کردند و جسد خلبان هواپیما را پیدا کردند و کمک خلبان بالگرد نیز زنده نجات یافت. از آن زمان ژنرال سلیمانی برای روسیه چهره شناخته شده ای بود.

ترور رذیلانه سردار سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی
نظامی ارشد روس درباره ترور سردار سلیمانی نیز گفت: در ژانویه سال ۲۰۲۰ سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی ترور شد که بسیار ناجوانمردانه بود چرا که او ماموریتی رسمی را اجرا می کرد و مدارک هویت وی نیز هیچ مساله ای نداشت اما نیروهای آمریکایی این قهرمان ضدتروریستی را به همراه شماری از یارانش که در ایران و عراق افراد با ارزشی هستند، ترور کردند؛ اقدامی که بسیار رذیلانه بود و ما هیچگاه آن را نمی بخشیم.

گونچاروف افزود: ژنرال سلیمانی یک فرمانده واقعی بود و در همه شهرهایی که توسط نیروی هوافضای روسیه در سوریه آزاد شد، این ژنرال( سردار) بزرگ و نیروهای تحت فرماندهی اش در عملیات ضدتروریستی نقش مهمی داشتند و این رشادت ها هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: ژنرال بزرگ ایرانی به این خاطر مورد نفرت آمریکا قرار گرفت که توانست نیروهای بزرگی را در سوریه و عراق منسجم کند و بدون دریافت کمک های مالی قابل توجه و با استفاده از منابع محلی نیروی بزرگی را تشکیل داد که استخوان بندی تروریست ها را درهم شکست و واشنگتن این را نمی توانست تحمل کند.

نقاشی های سربازان روس از سردار سلیمانی در نمایشگاه های روسیه
نظامی ارشد روس گفت: تاکنون چند تابلوی نقاشی که توسط سربازان روس از سردار سلیمانی کشیده شده است و از جمله یک تابلو که سربازی به نام میخاییل فارغ التحصیل انستیتو گراسیموف با ذغال ترسیم کرده است به سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اهدا شده است.

به گفته وی، قرار است سفیر ایران این تابلوی نقاشی سردار سلیمانی را برای نگهداری در موزه ای در تهران ارسال کند.

گونچاروف که با ایرنا گفت وگو کرده، می افزاید: تاکنون تابلوی تصویر ژنرال سلیمانی در سه نمایشگاه هنری مسکو شامل نمایشگاه پارک نظامی پاتریوت در غرب مسکو، نمایشگاه خانه ملیت های مسکو و قصبه «موس رنگن» به همراه ۲۰ تابلوی هنری دیگر در معرض نمایش قرار گرفته است.

به گفته وی قرار است نمایشگاهی در ماه ژانویه در دمشق پایتخت سوریه برگزار شود و دو تابلوی سردار سلیمانی در کنار تابلوهای دیگر نمایش داده شود و سپس این نمایشگاه در پنج شهر سوریه دایر خواهد شد. همچنین نمایشگاهی در یک مرکز نظامی در قصبه موس رنگن در جنوب مسکو دایر خواهد شد و دو تابلوی سردار سلیمانی به همراه چندین تابلوی هنری دیگر به نمایش درخواهد آمد.

نظامی ارشد روس همچنین گفت: ماه گذشته پرچمی از ایران به همراه پرچم های روسیه و سوریه به نشانه نماد سه کشور مبارزه کننده با تررویسم بر قله البروس در قفقار شمالی به عنوان مرتفع ترین کوه اروپا نصب شد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و همراهانش به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حمله بالگردهای آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد ترور شد و به شهادت رسید. در این حمله تروریستی ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی هم به شهادت رسیدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.