×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خاتمی را به خاطر محبوبیت رد صلاحیت می‌کنند

به گزارش«رهوا».محمد هاشمی، برادر آیت الله هاشمی و عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام مدعی شده است که خاتمی(از سران فتنه ۸۸) به دلیل محبوبیت تایید صلاحیت نخواهد. هاشمی گفته است: «آقای خاتمی در حال حاضر ممنوع‌التصویر هستند. با شرایطی که ایشان در حال حاضر دارند، بعید به نظر می‌رسد که شورای نگهبان آقای خاتمی را تایید کند. زمانی که چهره‌ای مقبولیت یا محبوبیت زیادی در جامعه داشته است، آنها از این محبوبیت نگذشته و این چهره رد صلاحیت می‌شود. مصداق این موضوع در انتخابات سال ۹۲ برای مرحوم هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاد. مراجعین بسیاری از آقای هاشمی تقاضا کردند که در انتخابات نامزد شوند و ایشان امتناع می‌کردند. به هر حال در ساعات پایانی روز ثبت‌نام، ایشان به محل ثبت‌نام انتخابات رفتند و می‌توان گفت موج و انفجاری در جامعه به وجود آمد».

هاشمی، با بیان اینکه خاتمی چهره مقبول و محبوبی در داخل و بیرون کشور است، گفته است: «ایشان برای همسایگان یا بخشی از سیاستمداران جهان شناخته شده و مورد قبول هستند. بنابراین بعید می‌دانم که اگر آقای خاتمی در انتخابات ثبت‌نام کنند، تایید صلاحیت شوند».

وی در ادامه نیز مصداق دیگر ادعای عجیب خود را ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ اعلام کرده و گفته است: «شورای نگهبان نیز چهره‌ای مانند آقای هاشمی را به دلیل محبوبیتی که در جامعه داشت، رد صلاحیت کرد. به تعبیر ایشان، بیش از ۳۰ میلیون رای در کشور داشتند و از نظر شورای نگهبان شخصی که بیش از ۳۰ میلیون رای داشته باشد، قابل کنترل نیست. بر اساس تحلیل‌هایی از این دست، صلاحیت آقای هاشمی را تایید نکردند».

درباره ادعاهای محمد هاشمی باید سه نکته را متذکر شد:

یک. این استدلال پوچ هاشمی را شاید بتوان یک دروغ بزرگ نامید. رد صلاحیت هاشمی و خاتمی به دلیل محبوبیت موضوعی است که در نوع خود تهمت بزرگ و کم سابقه ای به شورای نگهبان است. این تهمت از همان جنسی است که امام راحل فرموند: «اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا است، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد».

دو. حضور هاشمی رفسنجانی با ۷۸ سال سن برای تصدی یک پست اجرایی آن هم ریاست جمهوری به عنوان مسئولی با بالاترین اختیارات در نوع خود برای عدم صلاحیت هاشمی کافی است. علاوه بر این جنس رفتارهای هاشمی در فتنه سال ۸۸ اعم از خود و خانواده نیز دلیل متقن دیگری بر این موضوع است. خاتمی هم چهره ای است که باقی بر فتنه و باغی بر نظام اسلامی است. خاتمی به عنوان رئیس دو دولت پیاپی از سال ۷۶ تا ۸۴ علی رغم اطلاع از موضوع عدم تقلب در انتخابات پرشور سال ۸۸ و اعتراف به این موضوع در جلسات خصوصی، تاکنون و بعد از گذشت دوازده سال هنوز حاضر نشده دروغ بودن آن ادعا را که موجب لطمه به آبروی نظام اسلامی شد را به طور علنی اعلام کند. یادآور می شود شدیدترین تحریمها بعد از فتنه سال ۸۸ برای حمایت از فتنه گران و تضعیف نظام اسلامی و فشار به ملت ایران وضع شد.

سه. مشکل اصلاح طلبانی نظیر محمد هاشمی از آنجاست که شورای نگهبان تسلیم محبوبیت نسبی افراد در بین برخی اقشار، هیجان گروهی از جوانان، صحنه آرایی‌ سیاسیون و هیاهوهای خیابانی نمی شود و به افراد فاقد صلاحیت مجوز ورود نمی دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.