×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حقایقی درباره مغز انسان که ثابت می کند توانایی هر کاری را داریم

یه گزارش«رهوا».در ادامه به چند حقیقت جالب درباره ی نحوه ی عملکرد مغز انسان می پردازیم که ثابت می کنند هر کاری از ما برمی آید.

مغز انسان

۱- برای مغز هیچ تفاوتی میان واقعیت و خیال نیست

مغز ما به همه ی افکار ما واکنش نشان می دهد و نمی تواند واقعیت را از خیال تشخیص دهد. به همین دلیل است که افراد مثبت نگر شادترند و به همین خاطر هم هست که بدن یک دارونما را به جای یک فرآورده ی دارویی واقعی قبول می کند.

۲- فعالیت ذهنی مغز را خسته نمی کند

آنچه که از آن به عنوان خستگی مغز نام می بریم در واقع از احساسات ما نشأت می گیرد. ترکیبات خونی که هنگام فعالیت مغز در آن جریان پیدا می کند هیچ تغییری نمی کند. گرچه فردی که تمام روز را کار کرده باشد خونی که در رگ های او جاری است به میزان چشمگیری تغییر می کند.

۳- مغز بیشتر اوقات خودکار کار می کند

بیش از نیمی از افکار امروز ما مربوط به روز قبل است. به همین دلیل است که برای بدبین ها خیلی سخت است که طرز نگاه شان به دنیا را تغییر دهند. آن ها باید به معنای واقعی کلمه مغز خود را «پاک» کنند و کاری کنند که بیشتر به چیزهای مثبت واکنش نشان دهد.

۴- ما چیزی را می بینیم که به آن فکر می کنیم

همه ی افکار ما تبدیل به تجربیات روزانه ی زندگی مان می شوند. مثلاً اگر درباره ی سفر به پاریس خیالبافی کنید، هر جا بروید با چیزی مواجه می شوید که شما را یاد پاریس می اندازد. اگر می خواهید دنیای اطراف تان را تغییر دهید باید فکرتان را عوض کنید.

۵- مغز مثل ماهیچه ها به ورزش نیاز دارد

مغز هیچ فرقی با ماهیچه ها ندارد و آن هم به ورزش نیاز دارد. یادگیری، ورزش در هوای آزاد، رژیم غذایی سالم، خواب مناسب، سفر به مکان های جدید، تجربه ی فعالیت های تازه، یادداشت برداشتن، رقصیدن و حتی بازی کردن تتریس، همگی برای مغز مفید هستند.

۶- مغز هرگز استراحت نمی کند

حتی وقتی خواب هستیم، مغز ما سخت به کار کردن ادامه می دهد. به علاوه، فعالیت مغز در هنگام خواب حتی از طی روز هم بیشتر است.

۷- استراحت گاه و بیگاه ضروری است

برای اینکه غرق افکار منفی نشویم، باید دست از کار بکشیم تا به دستگاه ایمنی بدن مان استراحت دهیم. استراحت فعالانه را فراموش نکنید: مفیدترین نوع استراحت برای مغز ما است.

۸- فراموش کردن چیزها اتفاق مفیدی است چون باعث حفظ انعطاف پذیری دستگاه عصبی می شود

مغز ما برای ذخیره ی خاطرات جدید باید از خاطرات قدیمی خلاص شود. خوب می شد اگر می توانستیم تصمیم بگیریم چه چیزی را به خاطر بسپاریم و چه چیزی را فراموش کنیم. برای این کار، باید از اطلاعاتی استفاده کنیم که بیشتر اوقات می خواهیم آن ها را حفظ کنیم.

۹- مغز درد را حس نمی کند

مغز ما به درد واکنش نشان می دهد اما خود آن به دلیل فقدان گیرنده های لازم، درد را احساس نمی کند. گرچه این مسأله در مورد بسیاری از عروق خونی، عصب ها و بافت هایی که مغز را احاطه کرده اند صدق نمی کند.

۱۰- ما می توانیم مغزمان را تغییر دهیم

هر نوع فعالیتی باعث ایجاد ارتباطات عصبی جدیدی در مغز می شود. اگر فکر کنیم که توان گرفتن ترفیع شغلی را نداریم، این طرز فکر به مرور در خودآگاه ما نهادینه می شود. اما اگر همیشه با خودتان بگویید که موفق می شوید، مغز خود فرصت هایی به شما می دهد تا هدف تان را محقق کنید.

ما توانایی انجام هر کاری را داریم. مسأله ی اصلی آن است که این موضوع را باور داشته باشیم.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.