×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حقایقی خواندنی درباره بدن انسان و شگفتی های آن

به گزارش«رهوا».در ادامه به چند حقیقت جالب درباره ی بدن انسان و ویژگی های آن خواهیم پرداخت که حتماً شگفت زده تان خواهد کرد.

۱- نوزادان کشکک زانو ندارند. این بخش از بدن ابتدا به شکل یک بافت نرم غضروفی است و از ۳ سالگی سفت می شود.

۲- قرنیه ی چشم ها تنها بخش از بدن انسان است که اکسیژن را نه طریق خون بلکه به طور مستقیم از هوا می گیرد.

۳- امکان ندارد با قلقلک دادن خود خنده تان بگیرد. در این حالت مخچه سیگنال هایی به دیگر بخش های مغز می فرستد تا تحریک صورت گرفته را نادیده بگیرند.

۴- مغز انسان از ۲۰ درصد از اکسیژن و ۵۰ درصد از گلوکز وارد شده به بدن استفاده می کند. همچنین مغز ۲۰ درصد از تمام انرژی بدن را مصرف می کند. در هر حال، این نظریه ی مشهور که می گوید ما از تنها ۱۰ درصد از مغز خود استفاده می کنیم چیزی جز یک باور نادرست نیست. در حقیقت ما از همه ی بخش های مغز خود استفاده می کنیم و آن ها تمام وقت فعال هستند.

۵- برف کوری حالتی است که در آن فرد از شدت نور قادر به دیدن نیست.

۶- بیشتر افراد در آن واحد تنها از یک سوراخ بینی خود نفس می کشند. ما هر ۴ ساعت یک بار سوراخ بینی اصلی خود را تغییر می دهیم.

۷- برخلاف باور رایج، کوچک کردن عضله ۲ برابر سخت تر از عضله سازی است.

۸-  ۲۵ درصد از کل ماهیچه های ما در قسمت گردن و صورت قرار دارند. به لطف همین مسأله است که حالت های چهره ی ما واضح و متنوع هستند.

۹- از موهای زنان مو قرمز برای ساخت رطوبت سنج استفاده می شود (دستگاهی برای اندازه گیری میزان رطوبت هوا).

۱۰- گرد شدن چشم های ما از ترس دلیلی کاربردی دارد. در این حالت گستره ی دید افزایش پیدا می کند تا بتوانیم ارزیابی بهتری از محیط اطراف خود داشته باشیم.

۱۱- مغز ما می تواند انرژی کافی برای روشن کردن یک لامپ را فراهم کند.

۱۲- برخلاف باور رایج که تنها مردان دچار کور رنگی می شوند، تحقیقات نشان داده ۰/۴ درصد زنان هم این مشکل را دارند (میزان آن در مردان تا ۸ درصد است). با این حال، ژن کور رنگی تنها از مادر به فرزند به ارث می رسد.

۱۳- برای برداشتن تنها یک قدم رو به جلو، بدن ما بیشتر از ۲۰۰ ماهیچه را به کار می گیرد. این رقم ممکن است بسته به ویژگی های خاص آناتومی افراد متغیر باشد.

۱۴- پوست انسان هر ۲۸ روز خود را بازسازی می کند. ما در طول زندگی خود نزدیک به ۴۰ کیلوگرم پوست می ریزیم.

۱۵- نوزادان بیشتر از ۲۷۰ عدد استخوان دارند. با گذشت زمان و بالا رفتن سن برخی از این استخوان ها با یکدیگر ادغام می شوند. در بدن افراد بزرگسال حدود ۲۰۶ عدد استخوان وجود دارد.

۱۶- چرخه ی حیات موی انسان بین ۲ تا ۵ سال است. با این حال، هر تار موی انسان می تواند تا ۷ سال دوام آورد.

۱۷- مقدار خونی که قلب انسان در طول یک سال پمپاژ می کند برای پر کردن یک استخر شنای المپیک (بیشتر از ۲/۵ میلیون لیتر) کافی است. علاوه بر این، قلب ما در طول یک سال ۳۸/۵ میلیون بار منقبض می شود.

۱۸- کبد یکی از معدود اندام های بدن ما است که قادر است حتی در صورت از دست دادن ۷۵ درصد از بافتش، خود را ترمیم کند و به اندازه ی اولیه اش بازگردد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.