×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جدال وحشتناک پسر عشایر با خرس

به گزارش«رهوا».به نقل از جام جم آنلاین، چند روزی بود که خرس‌ها به خاطر کمبود آب از ارتفاعات به قسمت‌ های پائینی کوه آمده و به عشایر حمله می‌کنند. یک هفته پیش هم به دو نفر از عشایر حمله و آنها را به‌شدت زخمی کردند.

همین باعث شد اهالی و عشایر منطقه با دیدن خرس وحشت به جانشان بیفتد. عصر یکشنبه، دهم مرداد عبدالفتاح ۱۶ساله در حال دویدن به سمت سیاه‌ چادرها بود که پس از پریدن از شکاف کوه با حمله خرسی روبه‌رو شد.

خرس در این شکاف در حال استراحت بود که با دیدن نوجوان عشایر دچار وحشت‌ شده و به او حمله کرد. عبدالفتاح و خرس با هم پنجه در پنجه شده بودند و با داد و فریاد او اهالی متوجه ماجرا ‌شده و با حمله به خرس او را ترسانده و فراری دادند.

یکی از بستگان عبدالفتاح درباره حادثه می‌گوید: «ما عشایر هستیم و در دامنه کوه چادر زده‌ایم. حدود ساعت ۱۷و۳۰دقیقه عصر یکشنبه صدای داد و فریاد شنیدیم. از سیاه‌چادر که بیرون آمدیم متوجه جدال خرس و عبدالفتاح شدیم.

پسر نوجوان چندبار خرس را پرت کرد تا بتواند فرار کند اما ضربه کاری خرس به زیر شکم، توان فرار را از او گرفته بود.

جدال وحشتناک پسر عشایر با خرس

خود را به آنجا رسانده و توانستیم او را نجات دهیم. وضعیت عبدالفتاح وخیم بود و هر لحظه به دلیل خونریزی یک گام به مرگ نزدیک‌تر می‌شد. با اورژانس و هلال‌احمر تماس گرفته و درخواست کمک کردیم.»

مسیری که آنها چادر زده بودند، نیاز به حدود دو ساعت پیاده‌روی داشت که این مشکل، کار را سخت کرده و امدادگران باید با بالگرد خود را به آنجا می‌رساندند.

جواد علیمحمدی از امدادگران مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری استان چهارمحال‌و‌بختیاری که در عملیات امدادرسانی به نوجوان عشایر حضور داشت به جام‌جم گفت: «ساعت ۱۷و۴۵دقیقه یکشنبه اورژانس اطلاع داد خرس به نوجوانی در ارتفاعات بازفت حمله کرده است. بعد از تائید حادثه یک تیم امداد کوهستان را به‌صورت پیاده به سمت منطقه حرکت کردند و قرار شد اورژانس هم بالگرد اعزام کند و دو نیروی هلال‌احمر با آنها همراه شوند. ما راهی فرودگاه شده و ۲۰دقیقه بعد اورژانس اعلام کرد به ما اجازه پرواز نداده‌اند. به دلیل وخامت حال مصدوم، معاون امداد استان با تهران هماهنگ کرد و ما همراه بالگرد هلال‌احمر راهی منطقه شدیم. حدود ۲۵دقیقه طول کشید تا به محل حادثه برسیم. شرایط جوی، پرواز را سخت کرده بود و خلبان با مهارت به منطقه رسید و در نقطه‌ای توانست فرود بیاید.»

امدادگران با معاینه پسر نوجوان متوجه شدند، وضعیت او تریاژ زرد است و باید در کمتر از یک‌ساعت به مرکزدرمانی انتقال یابد. روی صورت، بازو و پشت سرش رد پنجه خرس دیده می‌شد و از ناحیه شکم به‌شدت دچار خونریزی شده بود. امدادگران سریع او را سوار بالگرد کردند. «از محل سوارکردن پسر نوجوان تا فرودگاه شهرکرد، مشغول پانسمان و جلوگیری از خونریزی بودم. ابتدا پسر نوجوان به هوش بود اما بعد از مدتی از هوش رفت و وقتی به فرودگاه رسیدیم او را با آمبولانس هلال‌احمر به بیمارستان انتقال دادیم. اگر تعللی در عملیات رخ می‌داد با توجه به خونریزی شدید مصدوم، احتمال مرگش زیاد بود.»

حمله خرس به بومی‌های منطقه در چند روز گذشته داستانی تکراری ‌شده و خرس‌ها سه نفر را به‌شدت مجروح و راهی بیمارستان کرده‌اند. علیمحمدی معتقد است این آخرین حمله خرس به اهالی نیست و احتمال تکرار آن زیاد است.

این امدادگر درباره علت افزایش حمله خرس‌ ها به اهالی می‌گوید: «امسال هوا خیلی زود گرم شد و در ارتفاعات برف‌ها آب‌شده و خرس‌ها برای پیداکردن آب به یال‌کوه می‌آیند و با دیدن اهالی به سمت آنها حمله می‌کنند. در دو مورد حمله قبلی هم شدت جراحات زیاد بود. افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند باید دوره‌های کمک‌های‌اولیه را بگذرانند تا بتوانند قبل از حضور امدادگران اقدامات اولیه را انجام‌دهند.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.