×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جالب ترین خیابان های دنیا در سال ۲۰۲۱

به گزارش«رهوا».درباره ی مسافرت رفتن خیالپردازی کرده و چه هیجان بیرون رفتن از محله ی خود و گشت و گذار در شهر خودتان را داشته باشید، نشریه ی گردشگری Time Out یک فهرست الهام بخش برایتان آماده کرده است.

این رسانه ی جهانی فهرستی از آنچه آن را «جالب ترین خیابان های دنیا» نامیده گردآوری کرده که توسط حدود ۲۷ هزار نفر از شهرنشینان سرتاسر دنیا انتخاب شده است.

برای نهایی کردن ۱۰ جایگاه برتر فهرست، نویسندگان Time Out در هر کدام آن شهرها، به بررسی خیابان های پیشنهادی پرداختند و یک به یک کاندیداها را به لحاظ مراکز عرضه ی غذا و نوشیدنی و امکانات فرهنگی و شبانه مورد بررسی قرار دادند. مسأله ی دیگری که مورد توجه تیم نویسندگان Time Out قرار گرفت این بود که این خیابان ها چقدر حس عضوی از یک گروه بزرگ تر بودن را در ساکنین خود ایجاد می کنند، امری که شاید با وقوع همه گیری کرونا اهمیتی بیش از پیش یافته باشد.

رتبه ی اول این فهرست به خیابان اسمیت در شهر ملبورن ِ استرالیا تعلق دارد، خیابانی پر جنب و جوش که به فروشگاه ها، بارها و رستوران هایش و اجرای موسیقی زنده در آن مشهور است.

حمایت مردم محله از کسب و کارهای خیابان اسمیت در دوران محدودیت های کرونایی ملبورن به این خیابان کمک کرد در صدر فهرست Time Out قرار گیرد.

مقام دوم فهرست به خیابان سنت خوان در شهر بارسلون ِ اسپانیا تعلق دارد. این خیابان شاید شهرت خیابان راس لامباس ِ بارسلون را نداشته باشد اما به یکی از اولین دالان های سبز این شهر معروف است. این خیابان مسیرهای ویژه تردد دوچرخه، پیاده روهای عریض، درخت و صندلی های زیادی برای نشستن در فضای باز دارد.

در جایگاه سوم فهرست، خیابان ساوث بنک ِ لندن، پایتخت انگلیس قرار دارد، خیابانی پر جنب جوش که در کنار رود تیمز واقع شده و دو تا از سالن های نمایش معروف لندن یعنی تئاتر ملی و گلوب شکسپیر را در خود جای داده که هر دو به دلیل تداوم محدودیت های کرونایی انگلیس فعلاً فعالیتی ندارند.

این خیابان به چشم انداز خیره کننده اش از کلیسای جامع سنت پل و مراکز متعدد عرضه ی غذا و نوشیدنی اش هم معروف است.

خیابان سنت ایسیدروی هاوانا، پایتخت کوبا به خاطر هنرهای خیابانی خیره کننده اش موفق به کسب رتبه ی چهارم این فهرست شده است. جایگاه پنجم فهرست را هم بلوار عریض سانست در شهر لس آنجلس ِ آمریکا از آن خود کرده است که یکی از مشهورترین خیابان های ایالت کالیفرنیا به شمار می رود.

نشریه Time Out خیابان ها را «نسخه ی مینیاتوری همه ی چیزهایی که درباره ی شهرها دوست داریم» می داند.

«در سالی که همه ی رویاهایمان برای سفر رفتن رنگ باخت و مجبور شدیم خیلی از خانه ی خود دور نشویم، خیابان ها به ما کمک کردند احساس کنیم بخشی از چیز بزرگ تری هم هستیم.»

۱۰ جایگاه برتر فهرست جالب ترین خیابان های دنیا به انتخاب نشریه Time Out به شرح زیر است:

۱- Smith Street، ملبورن، استرالیا

۲- Passeig de Sant Joan، بارسلون، اسپانیا

۳- South Bank، لندن، انگلیس

۴- San Isidro، هاوانا، کوبا

۵- Sunset Boulevard، لس آنجلس، آمریکا

۶- Witte de Withstraat، روتردام، هلند

۷- Rua Três Rios، سائوپائولو، برزیل

۸- Haji Lane، سنگاپور

۹- Rua Rodrigues de Faria، لیسبون، پرتغال

۱۰- Calle Thames، بوینس آیرس، آرژانتین

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.