×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تیر آشنا برای زخم بیشتر به سردار حاجی زاده به سنگ خورد +جزئیات

به گزارش«رهوا».پس از ماجرای سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که به سبب خطای انسانی صورت گرفت، شبکه های ضدانقلاب برای عقده گشایی سیاسی علیه کشورمان دست به کار شدند. جالب اینجاست که حتی کارمندان بنگاه سخن پراکنی بی بی سی فارسی و سفیر کشور انگلیس نیز در این میان وارد گود شد و برای لیدری و ساخت اعتراضات جدید علیه کشورمان خودی نشان دادند.

در این شرایط فرمانده نیروهای هوافضای سپاه در رسانه  ملی حاضر شد و با شجاعت اعلام کرد که خطای انسانی پدافند هوایی سبب ایجاد این فاجعه و کشته شدن برخی از هموطنانمان شده است و ضمن عذرخواهی از مردم مسئولیت تمام حادثه را بر عهده گرفت، برخی از گروه های سیاسی که تا پیش از این در این سه روز سکوت اختیار کرده بودند، به یکباره داغدار شده و اعلام کردند که بایستی این موضوع بیشتر بررسی شود و سعی کردند تجمعاتی را خصوصا در دانشگاه ها بوجود بیاورند.

در این میان رسانه های ضدانقلاب و برخی از گروه های سیاسی داخلی همداستان شدند و با اشک تمساح که برای منفعت سیاسی خودشان و نه نگرانی از جان باختن هموطنان بود پا به میدان گذاشتند. البته در این میان بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی به نیت شوم این افراد پی برده و با کلید واژه «ماهیگری سیاسی» اعلام کردند که قصد و غرض پلید این افراد را به خوبی می دانند.

اینکه فضای واقعی افکارعمومی در شبکه های اجتماعی به چه صورت است می توان به توئیت نظرسنجی، «حسام الدین آشنا»، مشاور رئیس  جمهور نگاهی انداخت.

وی در این توئیت سعی کرد در یک نظرسنجی اینکه چقدر افکارعمومی از سخنان فرمانده نیروها نیروهای هوافضا قانع شده اند و به چه میزان این توضیحات در تنویر افکارعمومی اثرگذار بوده است، اقدام کند.

جالب اینجاست که در این نظرسنجی که بیش از ۲۴ هزار نفر در آن شرکت کردند حدود ۵۴ درصد اعلام کرده اند که کاملا نسبت به توضیحات سردار حاجی زاده کاملا قانع شده اند. جالب اینجاست که ۲۹ درصد نیز اعلام کرده اند مسائل جدی برای آنها در این حوزه مطرح شده است و تنها ۹ درصد اعلام کرده اند که اندکی از این توضیحات قانع شده اند.

جالبتر اینکه حدود ۷ درصد هم اعلام کرده اند تا حدودی درحوزه توضیحات شجاعانه فرمانده نیروهای هوافضای سپاه قانع شده اند.

با این نظرسنجی قابل تامل به نظر می رسد افکارعمومی در شبکه اجتماعی توئیتر که طیف های فکری مختلف حتی ضدانقلاب در آن وجود دارد در این خصوص اعلام کرده اند که صحبت های سردار حاجی زاده قانع کننده بوده است.

به نظر می رسد مشاور رئیس جمهور در این حوزه به اهدافی که می خواسته نرسیده است. آشنا پیشتر از این نظرسنجی ها گذاشته بود و اغلب تیر وی به سنگ می خورد که در این حوزه نیز افکارعمومی به خوبی ثابت کرد که چه نظری درباره سپاه و دیگر ارکان انقلابی نظام جمهوری اسلامی دارد.

اینکه برخی از مشاوران دولت سوژه پیدا کرده اند و همراه عده ای دیگر از افراد در فضای مجازی به فضای ملتهب افکارعموی در این ماجرا دامن می زنند، بسیار قابل تامل است. این درحالی است که دولتمردان بایستی با توجه به اینکه مردم متاثر از این حادثه هستند، نسبت به آرام سازی و شفاف سازی آن اقدام کنند و اگر کم و کاستی در این حوزه وجود دارد با عذرخواهی در این حوزه از مردم به آنان اطمینان دهند که دیگر چنین مواردی تکرار نمی شود و مردم نبایستی نگران این موارد باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.