×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترامپ تبرئه شد؛ بایدن: این فصل غم‌انگیزی از تاریخ آمریکا است

به گزارش«رهوا».«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به تبرئه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جلسه استیضاح سنا، تصریح کرد که این فصل غم‌انگیز از تاریخ آمریکا یادآور تزلزل دموکراسی است.

در جلسه رأی‌گیری سنا در خصوص رسیدگی به اتهام ترامپ در تحریک به شورش، ۵۷ سناتور آمریکایی علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا رأی دادند و ۴۳ نفر از او حمایت کردند و از آنجایی که این لایحه دو سوم اکثریت سنا را به دست نیاورد، ترامپ از اتهام تحریک به شورش در حمله هوادارانش به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) تبرئه شد.

بایدن پس از تبرئه ترامپ در جلسه استیضاح سنا، با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که علیرغم آنکه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این جلسه تبرئه شد اما وی همچنان گناهکار است.

وی در این خصوص توضیح داد: «حتی آنهایی همچون “میچ مک‌کانل” رهبر اقلیت سنا که با این محکومیت (ترامپ) مخالفت کردند، نیز بر این باورند که ترامپ در «تخلف شرم‌آور از وظیفه» مقصر و گناهکار است و “عملاً و از نظر اخلاقی مسئول تحریک” خشونت‌های ایجاد شده در کنگره است».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه بیانیه‌ خود از آن‌هایی که «با شجاعت در روز ۶ ژانویه (در حادثه خشونت در کنگره آمریکا) ایستادگی و محافظت کردند» و همچنین مقام‌های انتخاباتی، قضات و اعضای دو حزب که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری «در محافظت از تمامیت دموکراسی ما از خود شجاعت نشان دادند» قدردانی کرد.

وی سپس تبرئه ترامپ را فصل غم‌انگیزی در تاریخ آمریکا توصیف کرد و گفت: «این فصل غم‌انگیز در تاریخ ما یادآور شکننده بودن دموکراسی است. اینکه،باید همیشه از آن (دموکراسی) دفاع کرد، اینکه ما باید همیشه هوشیار باشیم. این که خشونت و افراط‌گرایی جایگاهی در آمریکا ندارد و اینکه هرکدام از ما بعنوان شهروندان آمریکا وظیفه و مسئولیت داریم».

بایدن در ادامه با اشاره به این موارد تصریح کرد: «این شیوه‌ای است که ما به این جنگ غیرمدنی پایان می‌دهیم» و بر تعهد دولت خود برای تقویت و بهبود روح ملت آمریکا تأکید کرد.

اظهارات بایدن پس از آن مطرح شد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان رأی‌گیری در مجلس سنای این کشور در دومین طرح استیضاح، تبرئه شد.

علاوه بر تمام سناتورهای دموکرات، ۷ سناتور جمهوری‌خواه و هم‌حزبی ترامپ نیز – از جمله «میت رامنی» – به محکومیت او رأی مثبت دادند. برای محکومیت ترامپ نیاز بود ۱۰ سناتور دیگر جمهوری‌خواه نیز به صف دموکرات‌ها بپیوندند.

اتهام مطرح شده علیه ترامپ در طرح استیضاح دوم، «تحریک به شورش» معرفی شده و به اقدام او در تحریک هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره در جلسه ۶ ژانویه، هنگام شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید پیروزی جو بایدن» در انتخابات مربوط می‌شود.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.