×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترامپ: آمریکا تا ۳ سال دیگر پایان می‌یابد

به گزارش«رهوا»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک مصاحبه در اظهاراتی ضد و نقیض پیش‌بینی کرد این کشور تا سه سال دیگر پایان می‌یابد و در عین حال اشاره کرد که ممکن است در سال ۲۰۲۴–سه سال دیگر-در انتخابت شرکت کند.

او در مصاحبه روز سه‌شنبه با رسانه آمریکایی محافظه‌کار «نیوزمکس» به «شان اسپایسر» از سخنگویان کاخ سفید در دولت خود، مثل همیشه گفت که در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب صورت گرفت.

به گزارش «یاهو نیوز» به نقل از «هافینگتون پست»، ترامپ بعد از این که گفت آمریکا در هشت ماه گذشته در چنان سراشیبی‌ای قرار گرفته که هرگز سابقه نداشته، بدون ارائه مدرک افزود این کشور پایان خواهد یافت.

وی افزود: داریم به سمت انتخابات آتی در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ پیش می‌رویم–(اما) کشوری برای ما نخواهد ماند. در انتخابات تقلب شد و تا سه سال دیگر برای ما کشوری باقی نخواهد بود. نگویید که نگفتم.

اسپایسر در ادامه پس از اشاره به اینکه ترامپ گفته که درباره انتخابات ۲۰۲۴ تصمیم گرفته و هوادارانش خوشحال خواهند شد، از رئیس‌جمهور سابق پرسید که چه زمانی ممکن است برنامه‌های خود را اعلام کند.

ترامپ از پاسخ مستقیم اجتناب کرد اما به اسپایسر قول داد که از این تصمیم راضی خواهد بود و همچنین گفت که آمریکا اکنون مایه تمسخر است.

برخی از کاربران فضای مجازی گفتند ترامپ با اظهارنظر درباره هشت ماه پیش در واقع خود را زیر سوال برد، زیرا در آن زمان خودش در کاخ سفید بود.

پیش از این ترامپ در جدیدترین مصاحبه خود با شبکه «فاکس‌نیوز» به طور ضمنی از قصدش برای مشارکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خبر داد.

ترامپ در مصاحبه خود بدون آن‌ که جزئیاتی ارائه دهد، به مخاطبان شبکه فاکس‌نیوز گفت که درباره آن چه که قصد دارد درباره مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به زودی اعلام کند، «بسیار خوشحال خواهند شد».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیراً «جو بایدن» رقیب دموکراتش در انتخابات ۲۰۲۰ را که او را از ادامه حضور در کاخ سفید محروم کرد، به دلیل مجموعه‌ای از ناکامی‌ها در اداره آمریکا مورد انتقاد شدید قرار داده و تأکید کرده است که آمریکا شایسته رهبری بهتر از بایدن است.

دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز هم ضمن انتقاد شدید از جو بایدن مدعی شد که «دو سه سال پیش» احتمالاً مردم آمریکا از چشم‌انداز پیروزی ترامپ در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خوشحال نبودند اما با توجه به تغییراتی که در حال حاضر در ایالات متحده در حال رخ دادن است، نظرات آن‌ها در حال حاضر درباره این موضوع تغییر کرده است.

نحوه اجرای مأموریت خروج از افغانستان در هفته‌های اخیر انتقادات تند داخلی و خارجی را علیه دولت بایدن به همراه داشته است. پس از انفجار مهیب در مجاورت فرودگاه کابل که ده‌ها کشته برجای گذاشت، فشارها برای استعفای رئیس‌جمهور آمریکا نیز تشدید شد. جمهوری‌خواهان امیدوارند بتوانند از این مسئله به نفع خود در انتخابات میان‌دوره ای کنگره در سال ۲۰۲۲ و ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ بهره ببرند.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه که در این مدت بر لزوم استعفای بایدن تأکید داشته، گفته است همانند آنچه در عراق و سوریه رخ داد، نیروهای آمریکایی به افغانستان بازمی‌گردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.