×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تخلفات بانک شهر در دست بررسی است

به گزارش«رهوا». پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه تحویل باغ عبقری در منطقه ۲ – که از سوی بنیاد مستضعفان برای تبدیل شدن به فضای شهری به شهرداری تهران تحویل داده شد – با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که با همکاری بنیاد مستضعفان و براساس توافقات فی‌مابین امروز دو باغ وثوق‌الدوله و عبقری به شهرداری تهران تحویل داده شد تا تبدیل به فضای عمومی شود، اظهار کرد: شورا و شهرداری در دوره جدید با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در اسفندماه سال ۱۳۹۳ در مورد لزوم حفظ باغات، مصوبه برج باغ را لغو کردند.
وی با بیان این‌که به‌زودی لغو مصوبه برج باغ در شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ نیز به تصویب می‌رسد، گفت: راهکارهای دیگری برای حفظ باغات در نظر گرفتیم که اعم از تغییر کاربری متناسب با باغات و ایجاد خانه‌های ویلایی است و شرط ما این است که باغ تخریب نشود.
شهردار تهران با اشاره به این‌که حال شهرمان خوب نیست، ادامه داد: نه تنها باید باغات را نگه داریم بلکه باید زمینه توسعه باغات را هم فراهم کنیم و امید است که بتوانیم در رایزنی با سایر سازمان‌ها شرایط مشابهی را ایجاد کنیم.
حناچی در مورد احیای باغ «برره» با بیان این‌که من هنوز به جزئیات این باغ وارد نشدم اما با همین نگاه تا همان‌جایی که بتوانیم نسبت به احیا اقدام می‌شود، گفت: این موضوع را تا جایی که امکان‌پذیر باشد حل می‌کنم.
شهردار تهران در مورد آمار باغات باقی‌مانده در تهران با بیان این‌که آمار دقیقی در این زمینه وجود دارد، اما الان آمار کامل آن را ندارم، اظهارکرد: تعداد این باغات زیاد نیست، اما خوشبختانه دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و … آماده مذاکره هستند و این آمادگی بسیار مهم است و ما نیز این موضوع را به جدیت دنبال می‌کنیم.
وی در مورد گود برج میلاد نیز با بیان اینکه سازه برج میلاد از مرکز همایش‌ها متفاوت است و اساساً رأس برج با گود ارتباطی ندارد، اظهار کرد: در کنار مرکز همایش‌ها یک گود خطرناک است که نیلینگ آن انجام شده، اما قطعاً باید در آن گود یک سازه بسازیم و مطالعات آن نیز آغاز شده است و به سرمایه‌گذار طرف همکار شهرداری نیز این موضوع ابلاغ شده و به زودی اتفاقات خوبی می‌افتد اما ترک‌ها پایش می‌شود.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام طرح ترافیک خبرنگاران با بیان این‌که روزهای سه‌شنبه بدون خودرو یک پیام است و من از خبرنگارها خواهش می‌کنم که این پیام را منتشر کنند، گفت: برای آنکه شهری پاک داشته باشیم نیازمند عزم همه مردم هستیم و داشتن طرح ترافیک یعنی داشتن خودروی شخصی.
وی با بیان این‌که همه مدهای حمل و نقلی را بررسی کرده‌ام و می‌دانم که ما در زمینه‌ی حمل و نقل عمومی مشکل داریم و شرمنده مردم هستم، اظهارکرد: ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس و تعداد زیادی واگن باید وارد این چرخه شود تا مشکل حل شود، اما در جلسه اخیر با معاون رئیس جمهوری دو موضوع مترو و اتوبوس را مطرح کردیم و دولت نیز تلاش می‌کند که این نقیصه را جبران کند.
حناچی در مورد دیدار با هیأت ترکیه برای سرمایه گذاری در تهران ادامه داد: همیشه سرمایه گذاران داخلی و خارجی نزد ما می‌آیند، چرا که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در شهر تهران هستند و باید پروژه‌ها را بررسی کنند تا ببینیم در مورد کدام یک به توافق می‌رسیم.
شهردار تهران در مورد تخلفات بانک شهر و شرکت جهان نیز با بیان این‌که گزارشی ندارم اما در دست بررسی است گفت: تلاش می‌شود در گزارش ۱۰۰ روزه که ارائه می‌کنم بگوییم که چه چیزی تحویل گرفتیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.