×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاریخ شهادت حاج قاسم آغاز مرحله‌ای جدید است

به گزارش«رهوا».مراسم ختم شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی عراق  در مجتمع سید الشهداء واقع در حومه جنوبی بیروت در حال برگزاری است.

‎  سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی تاکید کرد که مراسم امروز برای یک فرمانده جهانی و جهادی بزرگ یعنی حاج قاسم سلیمانی فرمانده  نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و  حاج ابومهدی مهندس نایب رئیس جریان حشد الشعبی عراق و  یاران و رزمندگان همراه آنها  برگزار می‌شود.
وی تاریخ  شهادت سردار سلیمانی را تاریخی سرنوشت ساز و تاریخ جدید برای منطقه دانست و گفت: این تاریخ تنها برای ایران و عراق سرنوشت ساز نیست بلکه برای تمام منطقه سرنوشت‌ساز است. ‎

وی تاکید کرد که سردار سلیمانی با شهادت به بزرگترین آرزو و هدف خود رسیده است. شهادت پروژه شخصی هر کدام از رزمندگان و مبارزان است. ایشان از همان زمان جوانی به  جبهه های جنگ تحمیلی رفت و از آن زمان تاکنون شهادت را  آرزومند بود. ایشان از کسانی بود که هر اندازه که زمان می گذشت اشتیاق شان به شهادت بیشتر می‌شد. این موضوع به ویژه در سالهای اخیر قابل مشاهده بود. این در حالی است که هنگامی که سن و سال انسان می گذرد، معمولاً ترسوتر می‌شود. اما اینها همیشه در جبهه‌ها بودند و در تمامی مبارزات حضور داشتند. ‎

بامداد جمعه سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.
سید حسن نصرالله افزود: ایشان همیشه به من می گفت که سینه ام تنگ شده است و اشتیاق به شهادت دارم و می‌خواهم به برادران شهیدم و دوستانم که با هم زندگی و جهاد کرده‌ایم برسم.  اشتیاق زیادی برای رسیدن به شهادت داشت. او در نهایت به آرزوی خود رسید. من  از ضاحیه جنوبی بیروت شهادت ایشان را به خانواده و نزدیکان ایشان به ویژه به همسر گرامیشان و فرزندان پسران و دختران شان ابراز هر دردی می کنم  و می گویم که پدر شما به هدف نهایی خود و بزرگترین آرزویش دست پیدا کرد.  من می دانم و شما بهتر از من می دانید که این موضوع همیشه هدف و عشق  حاج قاسم سلیمانی بود.  در مورد ابو مهدی نیز همین طور بود.

وی با اشاره به دیدار اخیر سردار سلیمانی با وی گفت: ایشان چند ماه پیش با من دیدار داشت و می‌گفت که دعا کن من عاقبت بخیر شوم چرا که جنگ با داعش تمام شده و من پیر شده ام.

دبیرکل حزب‌الله خطاب به خانواده سردار سلیمانی گفت: من به بستگان و خانواده ایشان میگویم.  من این شهادت را به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس تبریک می‌گویم در مدرسه مقاومت ما عاشق شهادت هستیم و جز آن چیزی نمی بینیم.

وی در ادامه تاکید کرد: من می‌خواهم امروز در این خصوص صحبت کنم که چرا این اتفاق افتاد و  هدف شهدای این عملیات چیست و منطقه به کدام سمت می‌رود.

وی در تشریح جزئیات حوادث ترور سردار سلیمانی گفت:  سردار سلیمانی و یارانش خیلی علنی از فرودگاه دمشق خارج شدند و به سمت فرودگاه بغداد پرواز کردند در آنجا مهاجرت ابومهدی و برادرانش به استقبال ایشان آمدند  و بعد از اینکه سوار بر خودرو  مدتی حرکت کردند،  این کاروان با  هواپیماهای آمریکایی  به صورت وحشیانه موشک باران می شوند.  شما دیدید که آنها چگونه منطقه را ویران کردند.  در این عملیات این دو فرمانده عزیز به شهادت رسیدند و  پیکر مطهر آنها قطعه قطعه شد.  شاید آنها می خواستند مانند امام حسین(ع) بدون سر باشند و مانند حضرت عباس بدون دست باشند یا مانند علی اکبر بدنشان تکه تکه شود.  نمی‌دانم شاید این موضوع در ذهن حاج ابومهدی و حاج قاسم این موضوع  مطرح باشد.

نصرالله افزود: چند ساعت بعد به وزارت جنگ آمریکا بیانیه داد و مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت و  اعلام کرد که این اتفاق را با دستور مستقیم ترامپ انجام داده است.  بعد از آن کنفرانس های مطبوعاتی آمریکا آغاز شد. ترامپ  افتخار می‌کرد که من کسی هستم که فرمان این ترور را دارم و دلایل واهی در این رابطه مطرح کرد که همه آنها دروغ است.  ما در برابر یک جنایت علنی و کاملا مشخص قرار داریم. او خودش می‌گوید که من دستور این ترور را صادر کرده‌ام.  این عملیات یک عملیات مبهم و مشکوک نبود که نیاز به  احتمال‌های متعدد داشته باشد یا نیاز به تشکیل کمیته حقیقت یاب باشد. ‎

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش به اهداف و چرایی آمریکا در به شهادت رساندن رهبران مقاومت اشاره کرد و افزود:  نکته دیگر این است که چرا آمریکا عملیات ترور را به صورت کاملا  علنی انجام داد و به انجام این ترور افتخار کرد. اول اینکه این موضوع به این علت صورت گرفت که تمامی ترور های گذشته که قرار بود وقتی آن انجام شود،  ناکام مانده بود. آنها  بارها خواسته بود که سردار سلیمانی را ترور کنند و حتی یک بار میخواستند این کار را در کرمان انجام دهند.  آن ها می خواستند در ایام فاطمیه و  مراسم ایشان این عملیات را انجام دهند و هزاران نفر را  از بین ببرند تا شاید بتوانند  حاج قاسم سلیمانی را  ترور کنند.  خداوند متعال این نوع شهادت را برای سردار سلیمانی انتخاب کرده بود. این اتفاق  باعث شد آنها به سمت عملیات علنی پیش بروند.
دوم اینکه  درباره زمان اجرای این عملیات و شرایط منطقه و  ناکامی های محور آمریکایی و دستاوردهای محور مقاومت است.

سه سال است که آقای ترامپ رئیس جمهور آمریکا است، او سیاست خارجی خود را دنبال می کند.  در این مدت شکست های متوالی دامنگیر آمریکا شده است و او واقعاً چیزی نداشت که در سیاست خارجی خود به آمریکایی‌ها ارائه کند.  ترامپ از روز اول یک هدف بزرگ را دنبال کرد که همان سرنگونی نظام اسلامی در ایران بود.  جان بولتون  در ابتدای سال گذشته  در نشست منافقین در فرانسه  گفت که جشن کریسمس آینده را در تهران جشن خواهد گرفت.  اما جان بولتون رفت ولی نظام اسلامی همچنان در جای خود باقی است. این  سیاست جامع نبود بلکه وی زبان راهبردی آمریکا و دولت این کشور بود.

آنها در درجه دوم به دنبال تغییر رفتار و تسلیم کردن و کنترل ایران بودند.  آنها می خواستم یک برجام جدید را به ایران تحویل کنند که همراه با یک برجام موشکی و یک برجام منطقه‌ای بود اما ایران تصمیم این موضوعات نشد. آنها  بازی فتنه داخلی محاصره اقتصادی و تمامی بازی‌های سیاسی خود را به کار گرفت تا فعالیت های ضد ایرانی خود را دنبال کند اما از تمامی اینها نتوانست بهره بگیرد لذا  نمی تواند در انتخابات آینده از این اهرم ها استفاده کند. او  چیزی برای گفتن در برابر آمریکایی ها ندارد.  ترامپ به جای رسیده است که  از رهبران اروپایی درخواست می‌کند که مقدمات یک دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران را فراهم کنند، اما ایران از این دیدار خودداری می‌کند. ‎

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.