×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاثیرات شگفت انگیز مطالعه روی سلامت را بشناسید!

به گزارش«رهوا» در اینجا خواهید فهیمد که چرا خواندن کتاب می تواند بهترین تصمیم برای افزایش سلامت و کیفیت زندگی شما باشد:

افزایش تمرکز: کتاب خواندن تمرکز بالایی می خواهد. شاید در ابتدا برایتان سخت باشد که ساعت ها بنشینید و کتاب تان را به دست بگیرید و بخوانید اما پس از مدتی این کار برایتان لذت بخش خواهد شد و به شما آرامش می دهد. کتاب می تواند شما را از جهان واقعی و بیرونی تان جدا کند و در جهان خیالی دیگری فرو برد که همین کار موجب بالا بردن تمرکزتان می شود.

بهبود کیفیت خواب: ثابت شده است که مطالعه یکی از موثرترین راه ها برای آرامش و آمادگی برای خواب می باشد. نور موبایل و تلویزیون به مغز می گویند که اکنون زمان بیدار شدن است در حالی که خواندن کتاب در نور کم تاثیر کاملا متفاوتی دارد زیرا مغز تشخیص می دهد که اکنون زمان استراحت اس

کاهش استرس: زمانی که استرس دارید ترجیح می دهید چه کارهایی انجام دهید؟ پیاده روی کنید؟ یا موسیقی گوش دهید؟ محققان دانشگاه ساسکس اطمینان داده اند که در مواقع استرس باید مطالعه کرد. تحقیقاتی که انجام داده اند نشان داده است که مطالعه در مقایسه با موسیقی، پیاده روی و حتی قهوه بهترین روش برای غلبه به استرس است. افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته بودند با مطالعه به مدت ۶ دقیقه توانسته بودند استرس خود را کاهش دهند.

افزایش نشاط در زندگی: مطالعات محققان دانشگاه لیورپول ثابت کرده که کتاب خواندن باعث افزایش شادی در زندگی می شود. در حقیقت کسانی که در هفته ۳۰ دقیقه مطالعه می کنند، زندگی شادتر، رضایتمندی بیشتر و سطح روابط اجتماعی قوی تری دارند.

کاهش خطر ابتلا به افسردگی: خواندن کتاب خود عاملی برای جلوگیری از افسردگی و حتی زوال عقل مرتبط با سن است. تنها ۵ دقیقه کتاب خواندن کافی است تا ضربان قلب و تنش فیزیکی تان آرام گیرد. بنابراین هر زمانی که احساس استرس و بی قراری داشته اید، بهتر است که کتابی را به دست بگیرید و بخوانید.

افزایش تحمل و همدلی: مطالعات ثابت کرده افزایش عملکرد ذهنی ناشی از کتاب خواندن و مطالعه، منجر به احترام بیشتر به سایرین، تحمل دیگر فرهنگ ها و عقاید و صبر بیشتر در بحث ها و تعاملات اجتماعی و شنیدن دیدگاه ها می شود.

کاهش دردهای مزمن: مطالعات تجربی نشان داده کسانی که علاقه مند به خواندن کتاب هستند، کتاب را با صدای بلند می خوانند و یا به خواندن شعر گرایش دارند، کمتر دچار دردهای فیزیکی مزمن می شوند. ضمن دردهای جسمی ناشی از تنش های احساسی مانند افسردگی و انزوا در این افراد کمتر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.