×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیماران کووید ۱۹ چند بار در روز باید مسواک بزنند؟

به گزارش«رهوا» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ طبق بررسی گسترده بیش از ۱۸۰ مطالعه منتشر شده، محققان دانشگاه برازیلیا برزیل دریافتند از هر ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، تقریباً ۴ نفر (بالغ بر ۴۳ درصد) اختلال در حس چشایی یا از دست دادن کامل حس چشایی را تجربه می‌کنند، اما خشکی دهان به مراتب افراد بیشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.محققان در این مطالعه، علائم سلامت دهان حدود ۶۵ هزار بیمار کرونایی را در جهان بررسی کردند.
بیماران کووید ۱۹ چند بار در روز باید مسواک بزنند؟
دکتر «ادموند هیولت»، سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا، می‌گوید: «در مورد بیماران کرونایی، پیام مهم این است که این گروه از افراد اگر می‌توانند عادات بهداشت دهان و دندان را در طول بیماری خود حفظ کنند. خشکی دهان خطر پوسیدگی دندان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، بنابراین مسواک زدن دوبار در روز با خمیردندان حاوی فلوراید، استفاده از نخ دندان یکبار در روز، محدود کردن میان وعده‌ها و پرهیز از غذا‌ها و نوشیدنی‌های شیرین بهترین راه برای حفظ سلامت دهان و دندان است.»

در افراد مبتلا به کووید ۱۹، کاهش حس چشایی، اختلال در حس چشایی، که در آن همه چیز مزه شیرین، ترش، تلخ یا فلزی دارد، یا از دست دادن کل حس چشایی مشاهده شده است.

به دلایلی که هنوز نامشخص است، محققان دریافتند که به نظر می‌رسد این عوارض در بیماران اروپایی مبتلا به کووید ۱۹ شایع‌تر بوده و حدود نیمی از آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در مقابل، یک سوم بیماران کرونایی در آمریکا و یک چهارم بیماران در آمریکای لاتین همین شرایط را گزارش کردند.

این مطالعه نشان داد که برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ضایعاتی را روی زبان یا زیر آن یا در امتداد لثه‌ها و کناره‌های دهان گزارش کرده اند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.