×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بزرگ ترین کلاهبرداری تاریخ بیت کوین توسط دو برادر

به گزارش«رهوا».رییس کاجی ۲۱ ساله و امیر کاجی ۱۸ ساله به سرمایه گذاران شرکت خود به نام Africrypt گفته بودند که کمپانی آن ها مورد حمله هکرها قرار گرفته و تمام پول آن دزدیده شده است. در ادامه این دو آفریقای جنوبی را ترک کرده و مکان زندگی شان همچنان نامعلوم است. پلیس می گوید که این دو برادر قبل از ترک کشور لامبورگینی هوراکان را فروخته و سوییت لوکسشان در یک هتل و یک آپارتمان اجاره ای در دوربان را نیز تحویل داده اند.

دو برادر که بزرگ ترین کلاهبرداری تاریخ بیت کوین را رقم زده اند، از این طریق توانسته اند شهروندی کشور وانواتو را به دست آورند.

آن ها در ادامه ایمیلی برای سرمایه گذاران شرکت خود فرستاده و از آن ها خواسته بودند در مورد حمله هکرها چیزی به مقامات امنیتی نگویند زیرا این کار تلاش ها برای بازگرداندن پول های به سرقت رفته را بی اثر می کند. اسناد منتشر شده نشان می دهند که رییس در اکتبر ۲۰۲۰ شهروندی وانواتو را به مبلغ ۹۵,۰۰۰ پوند خریداری کرده و امیر نیز همین کار را در ژانویه ۲۰۲۱ انجام داده است. این دو برادر همچنین مدعی شده بودند که شرکت آن ها هیچگاه سرمایه ای ۲.۵ میلیارد پوندی در قالب بیت کوین نداشته و چیزی بیشتر از ۳.۶ میلیون پوند توسط هکرها به سرقت نرفته است. رییس هرگونه خلافکاری را رد کرده و مدعی شده که او و برادرش به خاطر تهدید به قتل از جانب سندیکاهای جنایی سازمان یافته مجبور به فرار از آفریقای جنوبی شده اند. وی این ادعاها را از یک مکان نامعلوم با وال استریت ژورنال مطرح کرده است. این دو برادر گفته اند که در زمینه بررسی این ماجرا همکاری کرده و ظاهراً پرونده ای را برای نشان دادن بیگناهی خود تشکیل داده اند.

 

دو برادر که بزرگ ترین کلاهبرداری تاریخ بیت کوین را رقم زده اند، از این طریق توانسته اند شهروندی کشور وانواتو را به دست آورند.

دو برادر که بزرگ ترین کلاهبرداری تاریخ بیت کوین را رقم زده اند، از این طریق توانسته اند شهروندی کشور وانواتو را به دست آورند.

تحقیقات نشان می دهد که در نوامبر ۲۰۲۰ سرمایه گذاران شرکت Africrypt  متوجه نقل و انتقالات مالی عجیبی در کیف های بیت کوین خود با استفاده از تکنولوژی دارک وب شدند. وکلای آن ها بر این باورند که Africrypt از طریق ادغام حساب سرمایه گذاران با دیگر تراکنش های بیت کوینی برای غیرقابل ردگیری بودن، توانسته این حساب ها را خالی کند. از ژانویه ۲۰۲۰، بیش از ۲,۰۰۰ نفر توانسته اند شهروندی وانواتو را بدست آورند و بر اساس برنامه شهروندی در مقابل سرمایه گذاری، هر کسی با ۹۵,۰۰۰ پوند سرمایه گذاری می تواند شهروندی وانواتو را بدست آورد. شهروندان وانواتو می توانند بدون نیاز به ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بریتانیا سفر کنند. فروش پاسپورت در سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۲ میلیون پوند برای کشور کوچک و جزیره ای وانواتو درآمد داشته است که ۴۲ درصد درآمد کل این کشور در سال گذشته بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.