×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
با کاربردهای غیر خوراکی چای کیسه ای آشنا شوید

به گزارش«رهوا».در ادامه شما را با کاربردهای غیر خوراکی چای کیسه ای آشنا خواهیم کرد.

۱- می تواند به از بین رفتن جوش ها کمک کند

چای سبز خواص ضد میکروبی و ضد التهابی دارد و اگر از مشکل جوش و جوش سرسیاه رنج می برید برای شما عالی است. می توانید چای خشک درون ۲ چای کیسه ای را با آب گرم و عسل مخلوط کنید تا با آن یک ماسک صورت طبیعی بسازید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت تان بگذارید. خواهید دید که قرمزی و التهاب پوست تان برطرف می شود.

۲- می تواند دندان دردتان را ساکت کند

یک راه ساده برای رفع دندان درد استفاده ی موضعی از چای نعناع فلفلی است. چای نعناع فلفلی خواص ضد میکروبی و اثر بی حس کننده دارد، بنابراین یک چای کیسه ای نعناع فلفلی نسبتاً گرم را آنقدر به دندان مورد نظر فشار دهید تا دردش ساکت شود.

۳- می تواند سوزش نوک سینه ها بعد از شیردهی را تسکین دهد

شیردهی می تواند رابطه ای جادویی میان مادر و فرزندش برقرار می کند اما این کار همیشه هم بدون درد نیست. در اینصورت، چای نعناع فلفلی می تواند درمان خوبی برای سوزش و ترک خوردگی نوک سینه ها باشد. کافی است یک کمپرس گرم با چای کیسه ای نعناع فلفلی درست کنید و آن را به آرامی روی نوک سینه ها قرار دهید.

۴- می تواند پف و قرمزی چشم ها را کم کند

بعد از یک شب کم خوابی، بعید نیست که صبح با چشمان پف کرده و قرمز از خواب بیدار شوید. اما گذاشتن کمپرس سرد چای سبز بر روی چشم ها کمک می کند بار دیگر احساس شادابی و طراوت کنید.

۵- به رشد بهتر گیاهان تان کمک می کند

چای کیسه ای استفاده شده ی خود را دور نیندازید چون می تواند کیفیت گیاهان تان و خاک آن ها را بهبود بخشد. چای درون آن ها را با دیگر تفاله های ارگانیکی که به طور معمول در خانه تان تولید می شود مخلوط کنید و همه ی آن ها را درون گلدان هایتان بریزید.

۶- می تواند به تسکین جای نیش پشه کمک کند

بابونه از خاصیت التیام بخشی برخوردار است به همین دلیل می تواند برای درمان جای نیش پشه هم مفید باشد. برای این منظور، چای بابونه درست کنید و آن را ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس چای کیسه ای را به مدت ۱۰ دقیقه به آرامی بر روی جای نیش قرار دهید. در صورت لزوم این فرآیند را تکرار کنید.

۷- می تواند به درمان جراحات جزئی کمک کند

اگر بچه داشته باشید دیدن کبودی و خراش برایتان امری عادی است. برای رفع قرمزی، ورم و درد می توانید یک چای سیاه کیسه ای را بر روی محل جراحت قرار دهید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.