×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
با این سبزی تمام عفونت های بدن را درمان کنید

به گزارش«رهوا»، خواص تره بسیار گسترده بوده شامل پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی، کمک به تقویت عضلات و بهترین خوراکی برای کودکان کم اشتها است.

برگ تره: طبیعت آن خیلی گرم و خشک است و دارای ویتامین آ، ب۱ و ب۲، ث، آهن، تیامین و نیاسین، کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم است.

خواص درمانی تره

۱ – محرک، ادرارآور و قاعده آور است و گرفتگی های کبدی را بازمی کند، قصب الریه را پاک می کند، خونریزی ها به خصوص خون بواسیر را قطع می کند، کمر را تقویت و نیروی جنسی را زیاد می کند، دستگاه گوارش را تقویت و روماتیسم را درمان می کند، سبب ریزش اشک چشم می شود.

۲ – اگر میل دارید که استفراغ کنید، آب آن را بگیرید و با عسل مخلوط کنید و بنوشید. آن را با جو دو سر بپزید و بخورید. به مزاج لینت می دهد، روده ها را ضد عفونی می کند، هاضمه را تقویت می کند، برای درمان آسم یا تنگی نفس مفید است.

۳ – شب ها، تازه ی آن را بکوبید و در رحم بگذارید. آن را تمیز می کند، ترشحات آن را برطرف می سازد و از سقط شدن جنین جلوگیری می کند. تازه آن را کوبیده و با نمک ضماد کنید. زخم های بد و عفونی را درمان می کند. تازه آن را هر روز خرد کنید و با آن کوکو بپزید و بخورید. بواسیر بادی را درمان می کند.

۴ – آب تازه آن را بگیرید، بعد کندر ساییده را با آن مخلوط کنید و در بینی بچکانید و تفاله ی تره را با کمی سرکه بر پیشانی ضماد کنید. خونریزی بینی را قطع می کند. کوبیده ی برگ تازه آن را با زرد چوبه ساییده مخلوط کنید و شیاف بسازید و استعمال کنید. اسهال را بند می آورد.

۵ – خرد شده ی برگ های تازه آن را در سرکه بریزید و نمک اضافه کنید و بپزید، سپس مدتی در آب آن بنشینید. ورم رحم را درمان می کند. تازه ی آن را بکوبید و با سماق ساییده مخلوط کنید. اگزما، مخملک و زگیل را درمان می کند.

۶ – خوردن تره بعد از غذا مانع از ترش شدن آن شده و از ترشی معده جلوگیری می کند. ملین و برطرف کننده قولنج است. اگر با عسل خورده شود، برای رفع، کلیه عوارض مربوط به سردی غذا موثر می باشد و پخته آن با عسل برای رفع درد سینه مفید است.

۷ – سوخت و ساز بدن را تامین می کند و همچنین موجب زیاد شدن شیر مادر می شود. برای مبتلایان به سو هاضمه، درد مفاصل، نقرس، تصلب شرایین، چربی خون، سنگ کلیه توصیه می شود.

تذکر مهم برای مصرف سبزی تره

دیر هضم و نفاخ است، خون را می سوزاند، بینایی چشم را کاهش می دهد، لثه را خراب می کند، برای گرم مزاجان مضر است. مصلح آن گشنیز و کاسنی است.افرادی که به ناراحتی های ورم کیسه صفرا، ضعف بینایی، نفخ، سردرد، پریشان خوابی، ضعف حافظه، ورم کلیه و ناراحتی های معده دچار می باشند، با احتیاط مصرف نمایند.

خواص درمانی تخم تره

هر روز آن را بو بدهید و بخورید. دل پیچه و اسهال که همراه با پیچش شکم است و همچنین اسهال های طولانی و مزمن را متوقف می کند.

دو مثقال از آن را با دو مثقال تخم مورد مخلوط کرده بخورید. برای امراض سرد نافع است، اشتها را زیاد می کند، کلیه، مثانه و کمر را تقویت می نماید، خون ریزی از هر عضوی را قطع می کند، باز کننده گرفتگی های بلغمی مجاری کبد می باشد.آن را بجوشانید و بخور آن را هر روز به مقعد بدهید و پنج روز هم تخم تره بیابانی را بخورید. بواسیر را درمان می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.