×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ با هیچ متری نمی توان عدم صلاحیت من را احراز کرد

به گزارش«رهوا».«عباس آخوندی» عضو ارشد ستاد موسوی در سال ۸۸ و وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت روحانی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با ایرنا گفت:«اتفاقی که من شاهد آن هستم، در خطر بودن وحدت سرزمینی و ملی است. همه دربارهبه همه چیز صحبت می کنند غیر از خود ایران و ملت ایران. واقعا نگران ایران هستم و مساله من ایران و یکپارچگی آن است. بنابراین اینها دلایل اصلی به صحنه انتخابات است».

آخوندی افزود:«سه گانه رییسی، جهانگیری و لاریجانی اصلا سه‌گانه نیست. با این صحنه شور انتخاباتی صورت نمی گیرد و مشارکت بالا نمی‌رود. در این این صورت میزان مشارکت حدود ۴۰ درصد است و این سه گانه ای نیست که بتواند حق انتخاب متنوعی را در اختیار مردم ایران قرار دهد».

وی در ادامه گفت:«شکل گیری این سه‌گانه ادامه وضع موجود با یک مقداری گرایش به سمت راست یا چپ است. هیچ تحولی از این سه گانه بیرون نمی آید و شوری را ایجاد نمی کند. اما اگر در انتخابات چهره های نماد تحول بیایند ممکن است حق انتخاب فراتر برود و احتمال حضور در صحنه بیشتر خواهد بود».

وزیر مستعفی راه وشهرسازی تصریح کرد: «من سه انتخابات در کشور برگزار کردم و با هیچ متری نمی توان عدم صلاحیت من را احراز کرد. اقدامات ما در وقایع ۸۸ قانونی بوده و در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتیم قانونی رفتار کردیم و کوچکترین اقدام غیرقانونی نداشتیم. من ۵ مرتبه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتم و این بزرگ‌ترین معیار سنجش است».

لازم به ذکر است که «مهدی آخوندی» فرزند عباس آخوندی چندی پیش به اتهام  «کارچاق کنی» و تخلفات مالی بازداشت شد. پسر آخوندی در وزارتخانه ای که پدرش در رأس آن بود، با دریافت مبالغی از بعضی پیمانکاران برای آنها در وزارتخانه دستور گرفته یا کارسازی می کرد.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که با گذشت حدود یک سال و نیم از تحقیقات این پرونده، در روزهای گذشته کیفرخواست ۱۶۷ صفحه‌ای این پرونده صادر و به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است تا در آنجا مورد رسیدگی قرار گیرد.  براساس کیفرخواست، این پرونده ۲۶ متهم دارد که عباس آخوندی نیز جزو متهمان این پرونده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.