×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اشتباهاتی که باعث داغ شدن تلفن همراه می شوند

به گزارش«رهوا».در ادامه از اشتباهاتی خواهیم گفت که باعث داغ شدن گوشی می شوند.

نشانه هایی که از داغ کردن گوشی تان حکایت دارد

قبل از آنکه خودتان حس کنید دمای گوشی تان بیشتر از معمول شده یا پیام هشداردهنده ای از سمت تلفن همراه تان دریافت کنید، دستگاه خود رفتارهایی بروز می دهد که از داغ شدن آن حکایت دارد:

  • گوشی تان کند می شود. باز کردن بعضی برنامه ها کمی طول می کشد یا برنامه ها یکباره بسته می شوند.
  • فلش دوربین گوشی تان دیگر کار نمی کند.
  • شارژ شدن گوشی بیشتر از معمول طول می کشد یا اصلاً شارژ نمی شود.
  • صفحه ی گوشی کم نور یا حتی خاموش می شود.
  • وقتی Low Power Mode یا همان «حالت کاهش مصرف انرژی باتری» را فعال می کنید آنتن دهی آن ضعیف می شود.

۱- در مکان های گرم از گوشی خود استفاده یا آن را رها می کنید

شاید بدیهی به نظر برسد اما در روزهای گرم نباید تلفن هوشمند خود را در معرض نور خورشید یا داخل ماشین رها کنید. این اتفاق ممکن است حتی ندانسته رخ دهد، مثلاً وقتی که در فضای باز مشغول غذا خوردن هستید و تلفن تان را روی میز گذاشته اید یا زمانی که در طبیعت مشغول عکس گرفتن هستید. یک حالت دیگر هم می تواند هنگام رانندگی باشد که برای مسیریابی از تلفن همراه خود استفاده می کنیم و آن را به پنجره ی جلویی ماشین تکیه می دهیم.

۲- همیشه آن را کنار کامپیوتر، تبلت و دیگر تلفن همراه خود می گذارید

در محیط کار معمولاً همه ی ابزارهای مورد نیاز خود، مثل کامپیوترمان را کنار تلفن همراه و گاهی هم تبلت مان می گذاریم. حتی بعد از تمام شدن کارمان هم همه ی آن ها را در یک کیف کنار هم قرار می دهیم.

اگر یکی از این دستگاه ها داغ شود، همین نزدیکی زیاد باعث انتقال حرارت آن به دستگاه های دیگر می شود. این مسأله در بلند مدت روی عملکرد آن ها تأثیر می گذارد. به همین دلیل بهتر است آن ها را جدا از هم بگذارید.

۳- تلفن همراه تان را در جیب تان می گذارید

اگر هوا گرم باشد و گرمای بدن تان هم به آن اضافه شود، خنک کردن تلفنی که داغ شده یا حتی جلوگیری از داغ کردن آن بسیار دشوار خواهد شد. به همین دلیل صلاح نیست تلفن همراه تان را یکسره در جیب تان بگذارید، چه برسد به روزهایی که هوا گرم است.

۴- توجه نمی کنید تلفن همراه تان مشغول چه کاری است

رها کردن تلفن همراه خود در نزدیکی یک منبع گرما تنها علت داغ شدن گوشی نیست، چون تلفن همراه مثل یک کامپیوتر بدون فن می ماند، دمای قطعات داخلی آن هم می تواند به میزان چشمگیری بالا رود. اگر دچار این مشکل شدید، فعالیت هایی مثل مکان یابی، یا فرآیندهای غیر ضروری همچون به روزرسانی هایی که در پس زمینه انجام می شوند را غیر فعال کنید. این فعالیت ها انرژی تلفن همراه را مصرف می کند.

۵- قاب گوشی را بیرون نمی آورید

قاب ها گوشی ها را در برابر سقوط یا آسیب های خارجی حفظ می کنند. متأسفانه همه ی آن ها برای تلفن های همراه مناسب نیستند چون اجازه ی هوارسانی کافی و مناسب را نمی دهند. اگر دمای تلفن همراه تان اندکی بیشتر از معمول به نظر می رسید، می توانید قاب گوشی را بیرون آورید. شما می توانید این کار را هنگام شارژ کردن گوشی هم انجام دهید.

۶- ارتباطات بی سیم گوشی را غیر فعال نمی کنید

تلفن همراه ما بسیاری از اوقات بی آنکه بدانیم مشغول کار است، حتی وقت هایی که از آن دور هستیم. مثلاً اگر جایی باشیم که آنتن دهی گوشی یا اینترنت ضعیف باشد، تلفن همراه مان به جستجو برای پیدا کردن شبکه ادامه می دهد. اگر هم بلوتوث تان روشن باشد، به دنبال دستگاه دیگری برای وصل شدن می گردد. اگر تلفن هوشمندتان شروع به داغ شدن کرد، همه ی ارتباطات بی سیم آن را قطع کنید، دست کم تا زمانی که دمایش به میزان طبیعی بازگردد.

۷- از «مود» هایی که تلفن تان به آن نیاز دارد استفاده نمی کنید

اگر دمای تلفن همراه تان بیشتر از معمول به نظر می رسید، از دارک مود (Dark Mode) استفاده کنید، حالتی که فعالیت صفحه ی تلفن همراه را کاهش می دهد و بنابراین حرارت کمتری تولید می کند. این حالت را می توانید از طریق بخش تنظیمات گوشی خود یا در برخی اپلیکیشن های محبوب مثل واتس اپ فعال کنید. یک ترفند دیگر برای خنک کردن تلفن همراه خود، استفاده از حالت پرواز (Airplane Mode) است که آن هم باعث کاهش فعالیت داخلی تلفن همراه می شود.

۸- از اپلییکیشن هایی استفاده می کنید که کار زیادی از گوشی می کشند

اگر عاشق بازی های موبایلی هستید یا با تلفن همراه تان فیلم یا سریال تماشا می کنید، به خاطر داشته باشید که این نوع فعالیت ها می تواند دمای گوشی را اندکی بیشتر از معمول کند. وقتی مدت زیادی از صفحه ی تلفن همراه تان کار می کشید، این امر فعالیت پردازشگرهای گوشی را افزایش می دهد و طی این فرآیند گرمای بیشتری تولید می شود.

۹- تلفن همراه تان را درست شارژ نمی کنید

مشکلات مربوط به باتری گوشی و شارژ کردن آن، معمولاً رایج ترین علل داغ شدن تلفن همراه است. به همین دلیل است که باید از انجام برخی کارها خودداری کنید، مثل استفاده از تلفن همراه در حین شارژ شدن یا استفاده از شارژرهای غیر اصل. یک اشتباه دیگر که می تواند دمای گوشی را هنگام شارژ شدن بیشتر کند، قرار دادن آن زیر بالش یا روی سطحی است که هوارسانی مناسبی نداشته باشد.

۱۰- تلفن همراه خود و اپلیکیشن هایش را به روزرسانی نمی کنید

سعی کنید تلفن همراه تان را به روز یا همان آپ تو دیت نگه دارید. این امر هم در مورد سیستم عامل گوشی صدق می کند و هم اپلیکیشن های آن، چون در بسیاری از موارد، این به روزرسانی ها برای رفع باگ ها و بهبود فرآیندهایی است که در عملکرد تلفن همراه وجود دارد و این امر می تواند بر روی دمای دستگاه تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، باید هر از گاهی اپلیکیشن های بلااستفاده مانده را از گوشی خود پاک کنید. ممکن است بعضی از آن ها در پس زمینه فعالیت داشته باشند، امری که باعث می شود کار بیشتری از پردازشگر و باتری گوشی کشیده شود.

اگر تلفن همراه مان داغ کرد چه کنیم؟

اگر هیچ یک از اشتباهات ذکر شده را مرتکب نمی شوید اما باز هم تلفن همراه تان داغ می کند، می توانید این روش ها را امتحان کنید:

  • گوشی را خاموش کنید و اجازه دهید تا بازگشت دمایش به میزان عادی استراحت کند.
  • آن را کنار یک پنکه یا وسیله ی سرمایشی دیگری قرار دهید.
  • هرگز برای خنک کردن گوشی آن را داخل یخچال بگذارید چون تغییر ناگهانی دما می تواند صدمه ی بیشتری در دراز مدت به گوشی وارد کند و تقطیر ناشی از قرار گرفتن تلفن همراه در محیط یخچال باعث مرطوب شدن داخل گوشی می شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.