×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از خواص پوست انبه چه می دانید؟

به گزارش«رهوا». در پوست انبه حاوی ویتامین‌های A و C فراوان است. این ویتامین‌ها به ساخت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. کیفیت عالی فیبر پوست انبه آن را به یک تقویت کننده سوخت و ساز عالی تبدیل می‌کند، که ثابت می‌کند در کاهش وزن بیش از حد بسیار موثر است.

این جزئی از خواص پوست انبه است برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

پوست میوه‌ها و سبزیجات به عنوان یک پوشش محافظ برای گوشت نرم و لطیف داخل آن عمل می‌کند.

اگرچه غالباً دور انداخته می‌شوند، اما اکثر این پوست‌ها خوراکی هستند و دارای مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی قدرتمند هستند.

انبه میوه محبوب است که پوست آن معمولاً برداشته می‌شود و قبل از مصرف دور ریخته می‌شود.

برخی از افراد استدلال می‌کنند که پوست انبه – که بسیار مغذی است – باید به دور ریخته شدن باید مصرف شود.

انبه (Mangifera indica) میوه‌ای استوایی است که به دلیل طعم شیرین و محتوای بالای مواد مغذی پرطرفدار است.

تا زمان رسیدن میوه به طور کامل، پوست آن سبز است.

هنگام رسیدن، بسته به نوع انبه، پوست سایه‌های زرد، قرمز یا نارنجی پیدا می‌کند.

فواید غذایی انبه کاملاً اثبات شده است. این یک منبع عالی از فیبر، ویتامین‌های A، C، E و B۶ و همچنین مواد معدنی پتاسیم و مس است.

انبه همچنین حاوی ترکیبات مختلف گیاهی از جمله آنتی اکسیدان‌های پلی فنول و کاروتنوئید است.

پوست آن مانند گوشت میوه انبه، بسیار مغذی است.

تحقیقات نشان می‌دهد که پوست انبه مملو از پلی فنول ها، کاروتنوئیدها، فیبر‌های غذایی، ویتامین C، ویتامین E و ترکیبات مختلف گیاهی مفید است.

افرادی که رژیم‌های غذایی سرشار از ویتامین C، پلی فنول و کاروتنوئید مصرف می‌کنند، خطر کمتری در بیماری‌های قلبی، سرطان‌های خاص و کاهش شناختی دارند.

یک آزمایشی نشان داد که عصاره پوست انبه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی قوی تری نسبت به عصاره گوشت انبه دارد.

علاوه بر این، پوست این میوه‌های شیرین سرشار از تری ترپن‌ها و تری ترپنوئید‌ها است – ترکیباتی که کیفیت ضد سرطان و ضد دیابت را نشان داده اند.

پوست انبه همچنین مملو از فیبر است که برای سلامت دستگاه گوارش و تنظیم گرسنگی مهم است.

در حقیقت، فیبر ۴۵-۷۸ ٪ از وزن کل پوست انبه را تشکیل می‌دهد.

درباره‌ی خواص پوست انبه، فواید پوست انبه، فایده‌های پوست انبه پوست انبه باعث جوانسازی پوست و از بین برنده آکنه می‌شود

در پوست انبه حاوی ویتامین‌های A و C فراوان است. این ویتامین‌ها به ساخت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. کیفیت عالی فیبر پوست انبه آن را به یک تقویت کننده سوخت و ساز عالی تبدیل می‌کند، که ثابت می‌کند در کاهش وزن بیش از حد بسیار موثر است.

این ماده همچنین حرکات روده را تسهیل می‌کند و سیستم گوارش را مایع نگه می‌دارد.

مواد مغذی گیاه موجود در پوست انبه حاوی آنتی اکسیدان‌های خاصی است که با عفونت‌ها و بیماری‌های مضر مقابله می‌کنند. برخی از اجزای موجود در پوست انبه مانند تری ترپن‌ها و تری ترپنوئید‌ها سطح قند خون را حفظ می‌کنند. لایه‌ها در برابر پیری زودرس مقاومت می‌کنند و درخششی درخشان به پوست می‌بخشند. پوست مانگو تقریباً حاوی تمام مواد مغذی موجود در خود میوه است، اما قند، کربوهیدرات و کالری اضافی را از بین می‌برد که این ممکن است عامل خوبی برای افرادی باشد که بدنبال کاهش وزن هستند.

پوست انبه حاوی مواد شیمیایی خاصی مانند اتیل گالات و پنتاگالویل گلوکوز است که به مهار رشد تومور، کاهش احتمال بیماری‌های قلبی کمک می‌کند و همچنین از سلامت کبد محافظت می‌کند. لایه بردار‌ها همچنین حاوی فلاونوئید‌هایی مانند منگیفرین، پروتوکاتئوئیک، گالیک و اسید‌های سرنگی، کوئرستین و کامفرول هستند که به کاهش پیری کمک می‌کنند و همچنین از سرطان جلوگیری می‌کنند. مطالعه نشان می‌دهد که پوست انبه در مقایسه با گوشت دارای پلی فنول است. مواد شیمیایی موجود در پوست انبه به کاهش احتمال سرطان، آب مروارید، آلزایمر و پارکینسون کمک می‌کند.

پوست دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند نورآتیریول، منگیفرین، کوئرستین و رسوراترول است که به شما کمک می‌کند تا آسیب رادیکال‌های آزاد، فعالیت ضد پیری را خنثی کند و همچنین از سرطان جلوگیری می‌کند. منگیفرین به عنوان یک آنتی اکسیدان، التهاب را کاهش می‌دهد و همچنین از اشعه‌های مضر UV خورشید محافظت می‌کند. همچنین دارای عناصر غذایی گیاهی است. همچنین منبع بزرگی از فیبر است که به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و همچنین حرکات منظم روده را حفظ می‌کند.

مطالعه نشان می‌دهد که پوست انبه حاوی ترکیبی است که رادیکال‌هایی را که می‌توانند مشکلات مختلف سلامتی ایجاد کنند، را از بین می‌برد. برای بدن انسان مفید است.

مصرف انبه با پوست، درمانی برای یبوست، اسهال خونی، سوء هاضمه و انبوه است. در هند، پوست انبه را با آب می‌جوشانند و به عنوان کمکی برای مشکلات التهاب غشای مخاط معده استفاده می‌کنند. پوست انبه دارای فیبر بالایی است بنابراین برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

از خاصیت پوست انبه می‌توان به فیبر بالای آن‌ها اشاره کرد
پوست را جوان کنید
پوست انبه عملکرد جوان سازی شده‌ای دارد. قبل از زمان پیری، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. نمی‌توان آن را از بین برد، زیرا این یک روند طبیعی است که با پیر شدن افراد اتفاق می‌افتد. اما می‌تواند با درمان مناسب چین و چروک به تأخیر بیفتد. رادیکال‌های آزاد، آلودگی هوا، استرس از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک در صورت است. خمیر تهیه شده با پوست انبه را به پوست بمالید و بگذارید پانزده دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.

آکنه را از بین ببرید
از پوست انبه برای از بین بردن آکنه‌های صورت استفاده می‌شود که به طور کلی در سن بلوغ در خانم‌ها یا آقایان ایجاد می‌شود. آکنه به دلیل فاکتور ژنتیکی ایجاد می‌شود. استفاده از پوست انبه به از بین بردن آکنه کمک می‌کند.

گردش خون را تقویت می‌کند
گردش خون خوب برای سلامتی ضروری است. پوست انبه قادر به گردش خون در بدن است.

به عنوان ضد کرم عمل می‌کند
پوست انبه عملکرد ضد التهابی دارد. برای مصرف برای درمان کرم، پوست انبه را تمیز بشویید، سپس دو لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و پوست را بیست دقیقه بجوشانید. عصاره را پس از جوشاندن صاف کنید و میل کنید.

به کاهش وزن کمک می‌کند
پوست انبه به کاهش طبیعی وزن کمک می‌کند. انواع انبه مانند انبه Nam Dok و انبه Irwin دارای ماده فعال زیستی با غلظت بالا برای جلوگیری از رشد سلول‌های چربی در بدن هستند.

مصرف پوست انبه به کاهش وزن کمک می‌کند
اگر می‌خواهید پوست انبه را امتحان کنید، چند روش برای خوردن آن وجود دارد.

– ساده‌ترین راه این است که به سادگی انبه را مصرف کنید همانطور که سیب، گلابی یا هلو را با پوست می‌خورید، بدون اینکه پوست آن را جدا کنید آن را مصرف کنید.

– برای کم کردن و یا از بین بردن طعم کمی تلخ پوست انبه، سعی کنید برش‌های انبه با پوست را به اسموتی مورد علاقه خود بریزید. ترکیب پوست انبه با سایر مواد خوشمزه یک روش عالی برای خوش طعم شدن آن است.

– از پوست انبه رنده شده در سالادها، غذا‌های دیگر و اسموتی‌ها استفاده کنید.
– پوست انبه را خشک کرده و مانند چیپس میوه درست کنید.

– چه مصرف برشی از انبه، چه خوردن کامل آن با پوست، حتما باید پوست آن را کاملاً با آب یا پاک کننده میوه و سبزیجات بشویید تا باقیمانده سموم دفع آفات از بین بروند.
مضرات پوست انبه و موارد احتیاط برای مصرف پوست انبه:

• افرادی که بیش از حد حساس هستند ممکن است التهاب و عوارض دیگر را تجربه کنند.

• افرادی که به انبه حساسیت دارند باید از مصرف آن خودداری کنند.

• ممکن است یک واکنش آلرژیک ایجاد کند

پوست انبه حاوی اوروشیول، کوکتل مواد شیمیایی آلی است که در پیچک سمی و بلوط سمی نیز یافت می‌شود. اوروشیول می‌تواند در برخی از افراد به ویژه در افرادی که حساسیت به سم پیچک و سایر گیاهان سنگین اوروشیول دارند، واکنش آلرژیک ایجاد کند.
توجه داشته باشید که مصرف پوست انبه ممکن است باعث خارش و ورم پوست شما شود.

• ممکن است حاوی بقایای سموم دفع آفات باشد

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات برای مبارزه با عفونت باکتریایی و حشره‌هایی که به محصولات آسیب می‌رسانند، با آفت کش‌ها درمان می‌شوند.

در حالی که کندن پوست انبه باعث کاهش مصرف این مواد شیمیایی بالقوه مضر می‌شود، خوردن پوست باعث افزایش مصرف می‌شود.

تحقیقات ارتباط آفت کش‌ها با اثرات منفی سلامتی، مانند اختلال در سیستم غدد درون ریز، مشکلات تولید مثل و افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را نشان می‌دهد.

بخاطر داشته باشید که این تأثیرات در درجه اول با قرار گرفتن در معرض زیاد و معمول آفت کش‌ها همراه است. نه مقدار کمی که از خوردن پوست میوه مصرف می‌شود.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.